Monday, December 28, 2009

RamA-RamA TerBanG T|nGG|...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:34 PM
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Gambar adalah lintang pukang!

Petang hari Sabtu yang lepas kami ke Taman Rama-Rama di Ayer Keroh. Lokasinya hanya kira-kira 50 meter dari susur keluar Tol Ayer Keroh. Oleh kerana masih dalam suasana cuti sekolah manusia adalah ramai.

Percaya atau tidak ini pertama kali aku ke sini. Aku ingatkan hanya ada rama-rama tapi rupanya pelbagai spesis haiwan yang lain pun ada. Macam melawat Zoo pula. He he he..

Tapi yang paling seronok di bahagian rama-ramalah. Tengok budak kecil tu sampai tertonggeng-tonggeng mahu menangkap rama-rama.

Tempat yang mengerikan selain buaya ialah pondok pameran ular. Aku lalu sepintas lalu sahaja. Geli!! Ha ha ha..

Kongkang paling pemalu. Cuba cari yang mana satu gambar mereka di atas. Ha ha ha..

Si kakak yang paling seronok. Perlu awasi selalu sebab semua dia mahu pegang. Buaya itu pun menangis-nangis dia mahu pegang!! Aduhaiii....

Okeylah! Kepala masih berdenyut-denyut. Migrain ala-ala kronik.

Nota kakitanganku : Ingat mahu bawa balik harimau seekor!! Ekekekeke..





21 kUs-kUs:

@rE-LonG on December 28, 2009 at 2:10 PM said...

Owh..
rupeY pi tman rama2..igtkn pi jln2 kat mitc jer..hihi

sueanne on December 28, 2009 at 2:19 PM said...

alahai wani syg oii..siap tertongek-tonggek tue..hahaha..cute jeekkk...

migrain?..take a good care of urself beb..bykkan rehat..

PinQib on December 28, 2009 at 2:21 PM said...

huu, berani woooo, p gng boyeee

MaizaC'Joe on December 28, 2009 at 2:24 PM said...

ha... taman rama2 pun best la.. bila aku nak sampai tmpat tue.. tunggu cuti la gamaknya.....

~** PROFFY **~ on December 28, 2009 at 2:26 PM said...

grrr takutnye tgk buaya!!!

niesz on December 28, 2009 at 2:35 PM said...

besh nyer g jalan2..hihi..niesz br je g melaka ari tu..bnyk giler tmpat besh kat ctu kan..dulu g x bnyk lagi..time tu siap ade pertunjukan buaye lagi..haha..seram jer tgk..

nadirah_nor on December 28, 2009 at 2:51 PM said...

jejaln sakn ekh...
nnti mesti nk gi sane gak la..=)

[s][u][e][h][a][n][n] on December 28, 2009 at 2:57 PM said...

sonok erk jenjalan..lama x tgk boya :)

maiyah on December 28, 2009 at 2:59 PM said...

si kecik tu baikkk punya posing :D

~0~ on December 28, 2009 at 3:01 PM said...

pandai dia posing...ekekekek

kawie2020 on December 28, 2009 at 3:03 PM said...

hehehehhehe.. melaka memang best kalau nak melancong.. banyak tempat yg menarik... hehehhehhe...

hans on December 28, 2009 at 3:26 PM said...

taman rama2 aku xpegi la
tapi zoo melaka dah pegi
kurus aku pusing satu zoo tu
haha

JMR on December 28, 2009 at 3:39 PM said...

nah mkn rama2 goreng kunyit x?:-p

heheheh

rosma on December 28, 2009 at 4:43 PM said...

selalu lalu tapi xpenah singgah..sombong betol rosma nih.huhuhu..ha!nak wak lek harimau...dasyat permintaan..ki3

siti murni on December 28, 2009 at 4:46 PM said...

dah lama x melawat zoo, tmn rama2 & seangkatan dengan nyer...

brani ker u nk bwk balik rimau tu....hihi...

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 28, 2009 at 4:48 PM said...

alahai.. ni yg sedey ni..sptutnya sabtu&ahad lepas ke Melaka, sepupu kawen tp kena keje..

dua-tiga bulan lepas dah janji ngan bbdak nak pegi naik feri keliling sungai tu bulan doblas...

nanti turun KL pegi tmn rama-rama kat sini lak Ted..

Zuewairy on December 28, 2009 at 8:02 PM said...

best2.. ble dekatkan diri dengan dunia haiwan;)

[asam]pedas on December 28, 2009 at 9:24 PM said...

lame gilak tak pegi jenjalan kat zoo~

hisham on December 28, 2009 at 9:40 PM said...

lame tok x p zoo or tmn rama2 ..pic2 dgn melihat pic2 ni terubat la skit kt kwn2 sy kt sane...haha

Faarihin on December 28, 2009 at 11:34 PM said...

rasa2nya.. sy pun lom menjejakkan kaki ke sana lagi lah.. ntah bila la nak masuk ke tempat itu.. adeh..

GiGGLe GaL on December 29, 2009 at 10:08 AM said...

jangan bwk balik rimau..nnt marah dak utih... tahta dirampas..wakakak..

alamak.. sicomel tu nak pegang buaya? haihhh..haru biru dibuatnya...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting