Wednesday, December 09, 2009

Dan aKu kEsaL|....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:44 PM

Aku terasa lain hari ini. Lain sangat-sangat. Erhmmm!!! Masih berfikir sehingga ke Maghrib. Masih berfikir hingga ke tikar sembahyang. Masih berfikir. Menerawang mencari apa puncanya.

Kadang-kadang kita rasa, kita tahu apa yang kita buat. Kita tahu apa yang kita taip. Tapi sayangnya, kita tidak tahu orang lain tidak fikir seperti apa yang kita fikirkan. Dan aku menyesali....

Kadang-kadang bila sesuatu yang biasa itu tiada, kita cepat sedar. Kita cepat perasan. Bila sesuatu yang biasa itu hilang secara tiba-tiba pasti ada sebabnya. Pasti ada musababnya.

Aku juga manusia biasa. Kadangkala terlanjur bicara. Walau tiada niat untuk bersengketa. Walau hanya ingin bergurau senda.

Serius!! Aku masih tidak tahu puncanya. Tapi aku hanya mengagak sahaja.

Maafkan aku. Jika kamu terasa. Jika kamu terluka. Atas bicara yang tiada maksud apa-apa.

Nota kakitanganku : Aku kesali andai itu yang kamu fikirkan.







27 kUs-kUs:

sueanne on December 9, 2009 at 8:04 PM said...

manusia mmg tak lari dari kesilapan..tak kisahla dari segi perbuatan atau percakapan..

segera berjumpa die n mintak maaf dari die..sesungguhnya ape yg berlaku hanya gurauan semata-mata..xde niat untuk membuatkan die terasa..

lebih baik berterus terang dari mendiamkan diri..

alvin takda rumah harga 8juta story.... on December 9, 2009 at 9:08 PM said...

kalau aku ada buat salah ngan kau..aku minta maaf ekk...aku ni sengal skit..huhuhu...

nursarah87 on December 9, 2009 at 9:10 PM said...

erm, its ok, as long as it was not on purpose...=)

Watierman on December 9, 2009 at 9:13 PM said...

Akak tak tahu siapa yang Tedi maksudkan....but on myside...no hearts taken or broken....Friendship forever....Love always DEar!
Psst...payment received..TQ!

Solehah on December 9, 2009 at 9:20 PM said...

ya btl..tp tu la sebagai insan biasa ni kita pasti ada khila, pasti penerimaan seseorang tu berbeza..kita x sama..

GiGGLe GaL on December 9, 2009 at 9:22 PM said...

ted, aku ke ted? aku ke terheart feeling tu?

ah..gedik arrr aku nak terheart feeling ngan ape ko tules.. lagi2 klu dak utih yg apdet..lagi la.. hishh...

mane kiriman dak utih ni.. lama aku tunggu dgn kibble la..ngan friskis.. ishhh..mane nih..

Mr.Clive on December 9, 2009 at 9:28 PM said...

bersabar jerlah. :)

cHeRyNa PiReS on December 9, 2009 at 9:33 PM said...

yup....aku pernah rasa macam kau rasa. dan aku rasa kau buat tindakan yang betul bila buat posting nieh:)

good job tedi!!!

BuLaN iTu aKu on December 9, 2009 at 10:12 PM said...

kita manusia .. tak lari dari buat kesilapan

eeeda on December 9, 2009 at 10:15 PM said...

Apa yg kita fikirkan...
Apa yg ingin kita sampaikan...
Kadang2 ditafsirkan jauh terpesong dari maksud asalnya....

Nakamura Kazuki on December 9, 2009 at 10:33 PM said...

takpe tedi..take ur time ye

mier@merr on December 9, 2009 at 10:41 PM said...

macam2 pikiran org ni..

maiyah on December 9, 2009 at 10:45 PM said...

sabar ye snyum slalu

Jard The Great on December 9, 2009 at 10:59 PM said...

ku tk pikir apa2.. ehehe...

besala.. manusia.... bnyk bersangka-sangka..

zaradgreat on December 9, 2009 at 11:00 PM said...

sabaq tedi..
setiap orang lain pemikirannye..

~LP Lum~ on December 9, 2009 at 11:03 PM said...

kesilapan n manusia xpenah dpt nak pisahkan tedi...
kekdg aku pun trasa mgkin org xska ngan cra perckapan aku, tngkah laku aku yg ksar mahupun gurauan aku.. (yg aku sndri anggap ianya xketerlaluan)tp sbnrnya amat keterlaluan wat org len... :)

Koyuki on December 9, 2009 at 11:50 PM said...

harap si dia pon faham
=)

niesz on December 10, 2009 at 12:40 AM said...

dun worry dear..hope die x pk yg bukan2..just explain again..mngkin die akan mengerti..

imHepPie on December 10, 2009 at 2:07 AM said...

eh aku okes je xde trasa pon dun wory haha sengal

miSs s!v on December 10, 2009 at 5:32 AM said...

aku maapkan ko kak.
eh tetibe panggil kamu kakak.
;p

.millalara. on December 10, 2009 at 6:19 AM said...

xsemua perkara yg kita cuba smpaikan tu betul2 sempurna penerimaan mcm apa yg nak disampaikan tu kan.. hmm~

UMILIYA on December 10, 2009 at 7:47 AM said...

salam ukhwah

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 10, 2009 at 9:06 AM said...

tak salah meminta maaf.
mungkin orang tu terasa... takde orang yang perfect kat dunia ni..


tp nak tau gak ..eh sapa ek ? hehe.. keipochi..

[s][u][e][h][a][n][n] on December 10, 2009 at 9:12 AM said...

bukan sume manusia tu sempurna... tol x??

Cik Cookie on December 10, 2009 at 9:17 AM said...

kamu xnak buat silap ngn Cc
kalau ada pun Cc maaafkan.

ustazah dyLLa on December 10, 2009 at 9:38 AM said...

xpe kak...amik laa msa, bg lah masa kpd orglain juga...

Faarihin on December 10, 2009 at 4:03 PM said...

salam..

sy pun tengah dilema menyesal skang ni.. akibat tersilap bicara.. dan kawan itu pun semakin menjauhkan dari saya.. hmm...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting