Saturday, December 12, 2009

Duka HaT| sEOranG TeH aFF|Fah ShaH|rah Abd Ham|D....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:03 PM
Photobucket

Allahyarham Mohd Ariff berbaju melayu putih dan bersongkok hitam!Manakala Allahyarham ibunya Apsah Othman bertudung ungu
Gambar kredit kepad
a SAK dan Berita Harian

Kadangkala kita hanya boleh mengungkapkan ' Sabar menghadapi dugaan, yang pergi tetap pergi' Namun bagi aku hanya yang empunya diri yang lebih mengetahui berat bebanan yang di pikul atas kehilangan yang sekelip mata dan tidak di jangka.

Aku tidak dapat menyelam perasaan Teh Affifah apabila kehilangan kekasih hati yang baru sahaja bergelar suami dalam beberapa jam selepas pernikahan. Tidak terungkap dengan kata-kata. Tidak tergambar dengan lukisan.

Kamu boleh baca luahan hati jiran terdekat kepada semua mangsa di sini.

Al-Fatihah untuk Mohd Ariff Abd Kadir, ibu ayah dan sahabat karib.

Takziah buat Teh Affifah. Tenanglah....

Nota kakitanganku : Bagaimana kita jika di tempat isterinya?






30 kUs-kUs:

Azhar Abdullah on December 12, 2009 at 10:22 AM said...

Salam...

Dalam gambar tu, yang bertudung purple sedang senyum ialah Arwah Kak Apsah, ibu Arwah Arif yang sama terkorban...Al-Fatihah..

p/s:Thanks atas 'terjunan' ke blog..

Koyuki on December 12, 2009 at 10:45 AM said...

ya allah kak
yuki tak sanggup nak baca

sangat sakit
al-fatihah

mamai on December 12, 2009 at 10:47 AM said...

ajal dan jodoh itu urusan tuhan....hari ini kita gembira esok kita berduka

fiD on December 12, 2009 at 10:48 AM said...

sedihhhhh... =...(

umi_e on December 12, 2009 at 10:54 AM said...

innalillahiwainnaillahirojiun... al-fatihah...

Semoga mereka tenang dan aman di sana...

kepada yang ditinggalkan, sudah pastinya amat menyedihkan... semoga tabah menghadapi ujian...

Finaz on December 12, 2009 at 11:00 AM said...

innalillahiwainnaillahirojiun... al-fatihah...

Zura Hasan on December 12, 2009 at 11:31 AM said...

innalillah..al-fatihah...eksiden ni dekat dgn umah mmbr..dlm 1km...
mmg tak dpt bayangkan hati wife arwah...sedangkan saya en somi pegi outstation sehari dh demam..tak tau camner if dia tiada disisi...

tp itu semua keje Allah, cume the matter is that how we're going to face and handle it...

ape2pun takziah utk kedua-dua family.....:=(

aien~s corner on December 12, 2009 at 11:40 AM said...

Alfatihah.. wife die mest kene lagi kuat dari owang lain..

Wanita Itu on December 12, 2009 at 12:06 PM said...

tak sanggup nak pikir..

siti nurbaiya on December 12, 2009 at 12:17 PM said...

salam kebetulan this n3 another n3 make me wanna write, i baru update blog and put link to this n3 for my sumber inspirasi for n3 of the day, eh , boleh gitu ? :P

Kak anie on December 12, 2009 at 12:28 PM said...

tEDl...berat bahu memandang...berat lagi bahu memikul...ajal maut urusan ALLAH...kita hanya mampu menenangkan tapi hati yang kehilangan insan tersayang...hanya ALLAH yang tahu...

Semoga roh mereka yang terkorban dicucuri rahmat...dan semoga Nur Afiffah akan terus tabah...al-Fatihah...

alaqim on December 12, 2009 at 2:29 PM said...

Al-fatihah...
semoga roh beliau dan keluarga dicucuri rahmat...

bila2 masa bleh meninggal tanpa ada alamat/tnda y jelas..semoga mnjadi iktibar bg yang masih hidup...

maiyah on December 12, 2009 at 2:31 PM said...

al fatihah.. dpt selami hatinya :(

BuLaN iTu aKu on December 12, 2009 at 3:38 PM said...

..kalau aku.. dah jadi gila... tapi aku doa kan isteri nya tabah.. anggap ini semuanya 1 ujian dari Tuhan

FatinZol on December 12, 2009 at 3:57 PM said...

ya Allah...

semoga dia tabah n sabar..( walopun tabah n sabar tu sgt sukar tuk dilakukuan.. ) tp kesabaran n keredhaan akn ketentuan ilahi tu bnyk gnjarannya di sisi Allah...

hans on December 12, 2009 at 4:09 PM said...

kesian weih
tapi bukan salah sapa2
bas tu xsalah
kereta tu yg tiba2 berpusing
sudah ajal
simpati dkt diorang

siti murni on December 12, 2009 at 4:18 PM said...

Takziah buat Afifah..
kita yg memandang ni penuh simpati & sayu..apetah lagi bahu yang memikul. Sudah tertulis begitu takdir mereka.

Al-fatihah....

Faarihin on December 12, 2009 at 5:53 PM said...

Salam cik tedi..

siyes.. saya tak tabah bila berhadapan situasi cam ni..

sedih sangat2.. T__T

takziah buat pengantin perempuan itu.. al-fatihah buat mereka2 yg telah pergi..

flygurl on December 12, 2009 at 6:46 PM said...

salam takziah buat keluarga teh afiffah. berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...
sama2 kita berdoa agar roh mereka ditempatkan dikalangan org yg beriman...
dan moga afifah diberi kekuatan dan semangat utk meneruskan hidup...

flygurl on December 12, 2009 at 6:46 PM said...

salam takziah buat keluarga teh afiffah. berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...
sama2 kita berdoa agar roh mereka ditempatkan dikalangan org yg beriman...
dan moga afifah diberi kekuatan dan semangat utk meneruskan hidup...

flygurl on December 12, 2009 at 6:46 PM said...

salam takziah buat keluarga teh afiffah. berat mata memandang, berat lagi bahu memikul...
sama2 kita berdoa agar roh mereka ditempatkan dikalangan org yg beriman...
dan moga afifah diberi kekuatan dan semangat utk meneruskan hidup...

mier@merr on December 12, 2009 at 6:50 PM said...

teh tu kawan daku masa skola..huhuh....sgt tkejut bile kgkawan sume kol...

ermm..al-fatihah buat yg terkorban...

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on December 12, 2009 at 8:27 PM said...

sedeynya....

unniesya on December 12, 2009 at 8:46 PM said...

tak dpt nak gambarkan kalo sy berda di tmpt teh Afifah..hanya Tuhan yg mengetahui luka di hatinya..org yg dicintainya yg baru bergelar suaminya hilang sekelip mata..punahlah harapan dan impian yg selama ini diimpikan oleh mereka..AL-fatiah buat yang terkorban dlm nafas tersebut..

Aiydalela on December 12, 2009 at 8:46 PM said...

sedeh sangat2 bile baca..

Al-fatihah..

* beratnye dugaan camnih.. sabar Teh

Noorlaila Mohamed Nor on December 12, 2009 at 11:04 PM said...

sedih kan?
alfatihah untuk arwah
dan takziah utk keluarga

ustazah dyLLa on December 13, 2009 at 8:50 AM said...

sdh tertulis dlm stiap roh2 ciptaan ALLAH...

YA ALLAH, temptkan mereka bersma2 org yg BERIMAN...

NaGih@ on December 13, 2009 at 9:05 AM said...

itulah..malang tak berbau.kematian boleh menjemput sesiapa saja.. tak kira tua,muda,sakit,sihat mahupun yg baru mengecapi kebahagian hidup.

Al-Fatihah.

::alwaniamalini:: on December 13, 2009 at 10:32 PM said...

sedih sangat bile baca berita ni..sedih2..

Dak Wan on December 14, 2009 at 12:23 AM said...

Innalilahhiwainalilahhirajiuun....

Semoga tuhan mencucuri rahmat kepada mereka.

Al fatihah.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting