Friday, December 04, 2009

M|noz, M|n M|n Dan C|k JeNaB. |n| kamU PunyA 'EntRy'!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:00 PM
Serius. Mata aku pedih kerana menangis sebab Bob tadi. Mungkin aku teringatkan kucing aku Dak Kimi yang mati di langgar lori di hadapan rumah 3 tahun setengah yang lalu. Bagi mengubati rasa sayu dan hiba di hati aku, petang tadi aku menjalankan kerja-kerja menyekodeng di rumah jiran aku.

Ini yang aku cari.

Photobucket

Sangat comel!! Ini tingkat pertama.

Photobucket

Ini tingkat kedua.

Photobucket

Ini tingkat paling bawah!! Wey!! Kucing siapa ini? Apa kejadahnya menceroboh rumah orang?? Siap boleh berguling-guling lagi. Tingkat paling bawah banyak tahi!!! What the fishlah budak ini.

Jiran aku banyak bela arnab. Lebih 30 ekor agaknya. Anak-anak yang comel pun banyak.

Photobucket

Rasa mahu picit-picit sahaja. Nasib baik arnab orang.

Kamu janganlah ingat aku sampai tertonggeng-tonggeng ambil gambar tingkat paling bawah itu. Rumah jiran aku ini tinggi sedikit kerana tanahnya di tambak. Rumah berpagar. Jadi, tingkat paling bawah itu paras-paras bahu aku.

Okey!
Min Min , minoz dan cik jenab,
Jangan cakap aku asyik menganak tirikan kamu pula sebab asyik tepek muka kucing-kucing sahaja.

Ekekekeke...

Rumah siapa ada arnab, sila angkat tangan!!

Nota kakitanganku : Arnab tumbesaran dia cepat. Dari besar ibu jari, sampai boleh melompat!










31 kUs-kUs:

Koyuki on December 4, 2009 at 9:12 PM said...

arnab boleh goreng kicap kan?
eeee, geli
haha

Tie on December 4, 2009 at 10:16 PM said...

Eh..dia bela arnab untuk dijual ke ? Untuk makan ? err... kak tie geli laa.., geli nak makan. Tapi suka tengok arnab comel.

ladymiaka86 on December 4, 2009 at 10:29 PM said...

jual ek? comei ar arnab.. suka3x..
cik tedi.. blh tlg x?
tlg tingglkan nama penuh cik tedi & alamat umah cik tedi kat email cik sue.. suriantysopian@gmail.com ataupun lgurl86@yahoo.com

p/s: mau anta kad raye! oppss.. silap..kad kawen..

anwaruddin on December 4, 2009 at 10:35 PM said...

wah, aku teringin bela ni, dulu kecik kecik ade, tapi da mati, :(

miSs s!v on December 4, 2009 at 10:39 PM said...

satay arnab.
eh arnab makan sawi x?

QieFLy si Dolce on December 4, 2009 at 10:45 PM said...

huhuhu saya mmg suka arnab....chomel2 bangat...tapi tak sampai ati nak makan taw....

Watierman on December 4, 2009 at 11:03 PM said...

Ha..ha...tak berbau ke tedi...yg bestnya...si siapa tu...siap guling2 kat bawah tu.....Mandikan....jangan tak mandikan ....!!!Kan tambah kerja Boss dia tu!!

Cik Cookie on December 4, 2009 at 11:07 PM said...

Masih mencaro shorthair scottish cat.

zeqzeq on December 4, 2009 at 11:09 PM said...

aroma kucing dan arnab memang sama, cukup enak

maiyah on December 4, 2009 at 11:14 PM said...

kalo daging arnab bleh telan tak, kalo sy langsung tak bleh.. terbyg pe mukanya yg cumel

ashie023 on December 4, 2009 at 11:14 PM said...

ahahaha...umah saya..umah saya ada arnab...huhu...skrg dah besow panjang dah...min min ngan minoz aktif je.../esok nak g beli makanan ah..huhu

Hisham on December 4, 2009 at 11:29 PM said...

rumah i ade...namenyer arkus...hehehe
tk cre

zaiMi on December 4, 2009 at 11:30 PM said...

aku suke arnab! dari dulu lg nk beli nk bela tp smpai skang xterbeli.. bkn ade kt umah pn.. duk kt asrama.. huhu

eik`S noName on December 5, 2009 at 12:03 AM said...

umah saya xde arnab..kucing amai la..hik3
tp xla smpai 30eko gak...

tengku_fir21 on December 5, 2009 at 12:05 AM said...

huhuuh
arnab weihh....

bUdAk kEnTaNg on December 5, 2009 at 12:12 AM said...

perghhh...gwa suka tgok arnab cute siuuttt..tp aku berang bila tgok org angkat arnab tarik telinganya walaupon mmg gitu cara angkatnye..kesian wooo.. ape daaa..hehehe..

~aku hilang pesal byk kije maa...rindu sama ini blog...hahaa

YobSumo on December 5, 2009 at 12:28 AM said...

angkat kaki ni!

saya tak bela apa2... bukan pencinta haiwan, tapi bukan pembenci haiwan.

neutral.

JMR on December 5, 2009 at 12:50 AM said...

susah x bela arnab nih..masa kecik cumel le..dh besar cam susah jer..

HonEyBuNNy on December 5, 2009 at 1:31 AM said...

xdk jgk arnab...tp jiran sblh umah atok ada arnab...huuh

~** PROFFY **~ on December 5, 2009 at 2:07 AM said...

warghhhhhhhhh
arnab pun kiut..
kalo aku tadek keje .. nak je bela arnab...

aZizoL on December 5, 2009 at 2:20 AM said...

arnab?? buat bege sodap nih..ahaha

mier@merr on December 5, 2009 at 2:23 AM said...

wahhhh....cik jenab dpt kawan baru la...ekeke

Noorlaila Mohamed Nor on December 5, 2009 at 2:46 AM said...

banyaknya dorang belaa!

joegrimjow on December 5, 2009 at 4:44 AM said...

arghhh
xley tgok binatang cumil camni
arghhh

oranglidi on December 5, 2009 at 4:57 AM said...

meh nak picit

Rowena Chasez on December 5, 2009 at 7:59 AM said...

ololooo...
comeynyer rabbit 2..
hee~

ASYIQ on December 5, 2009 at 9:58 AM said...

Rabbit warna cekelat dan kelabu ada tak??


Depa kata rasanya macam cekelat juga....nggggeeeeee.

mamai on December 5, 2009 at 10:32 AM said...

ada kucing comel lebih bagi kat aku nak warna oren

LORD ZARA 札拉 on December 5, 2009 at 11:00 AM said...

comelnya arnab!
dulu pernah bela~
hehehe~

aien~s corner on December 5, 2009 at 3:23 PM said...

ish! comelnye! hehe geram! tp geli

@rE-LonG on December 5, 2009 at 9:38 PM said...

Waah..tedi..ko myekOdeng umah org ek..haha!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting