Friday, December 04, 2009

Dar| Allah KamU DaTanG!! 'ResT |n PeacE' BOB!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:02 PM
Aku tidak tahu yang kamu telah tiada malam tadi. Elok sahaja Azan Zohor berkumandang aku terbaca akan blog tuan kamu. Ya Allah. Aku tidak mahu membaca sebenarnya apabila melihat tajuk itu. "Kau Pergi Jua : Tribute To Bob' Kerana aku tahu doa aku agar kamu sihat seperti sediakala tidak termakbul. Allah lebih menyayangi kamu.

Aku sering mengikuti cerita kamu. Namun sejak kamu sakit, aku bertambah sering bertanyakan khabar kamu. Semuanya nampak seperti okey!

Aku tidak lekang dengan senyuman apabila membaca 'entry' terbaru pasal kamu. Wajah-wajah comel kamu masih terbayang. Kamu nampak sudah sihat. Kamu nampak tersenyum dan gembira. Ya Allah! Rupanya kamu gembirakan aku buat kali terakhir.

'Bob The Survivor'
Kamu berjuang hingga ke helaan nafas yang terakhir. Kamu perwira di hati aku. Kamu lambang makhluk Allah yang tidak mudah menyerah kalah.

Photobucket

Ini gambar kamu bersama Dak Utih yang aku buatkan 'entry' di sini.

Photobucket
Kredit gambar untuk mamai


Rehat Dengan Tenang Bob! Dari Allah kamu datang, kepada Allah juga kamu kembali. Semoga kamu tenang di sana. Semoga kamu gembira di tempat yang baru.

Doa dari kami,
Si TeDi
Dak Kimo
Dak Itam
Dak Utih
Dak Oyen

Mamai,
Bob pasti bangga dengan kamu sebab kamu telah sedaya upaya beri rawatan yang terbaik untuk selamatkan dia. Jika dia boleh berkata-kata, pasti ucapan "Terima kasih" yang ingin dia ucapkan buat kamu sekeluarga. Takziah!

Nota kakitanganku : Bob, kamu buat aku menangis!! :(








27 kUs-kUs:

suhaila-ab on December 4, 2009 at 2:21 PM said...

uik bob mamai dah tak de? ...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on December 4, 2009 at 2:41 PM said...

yang hidup satu hari nanti pasti akan mati....

(T_T)

Mimie.Candy Cane on December 4, 2009 at 2:58 PM said...

semoga dia tenang di sana...huhuhu

LORD ZARA 札拉 on December 4, 2009 at 3:02 PM said...

Takziah~

mamai on December 4, 2009 at 3:04 PM said...

thanks Tedi and team....aku sgt bersedih hari ini tiada mood nak buat kerja kat opis....

maiyah on December 4, 2009 at 3:35 PM said...

dia akan tenang, hrp mamai akan kool

Ms.Lilies on December 4, 2009 at 3:41 PM said...

sedey la pulak...
aku kalo kucing dah xde ni cpt aku sedey

mier@merr on December 4, 2009 at 3:43 PM said...

setuju ngn kamu ted... bob mesti da ckup bhgia sbb pakcik mamai da wat yg tbaek utk dia..

iva saionji on December 4, 2009 at 3:54 PM said...

setiap yg hidup pasti akan mati...lumrah kehidupan...ade hikmah disebaliknya...

nursarah87 on December 4, 2009 at 4:04 PM said...

muga pakcik mamai dpat pengganti bob...sy pun mula2 kenal pakcik mamai melalui entry dia ttg bob..huuu

cHeRyNa PiReS on December 4, 2009 at 4:05 PM said...

sha...sila peluk bulu sekarang!!!

dia terlalu kecik utk mati..tidakkk!!!

* nangisss...huuuuu....

tedi,

i miss u.

deena awanis on December 4, 2009 at 4:16 PM said...

innalillah...

~0~ on December 4, 2009 at 4:26 PM said...

datang dan pergi lumrah hidup ini...

mEiZ SHA on December 4, 2009 at 4:51 PM said...

takziah..

zeqzeq on December 4, 2009 at 5:00 PM said...

datang dan pergi..Takziah..mesti sayang teramat sangat masuk dalam mimpi nanti

aien~s corner on December 4, 2009 at 5:00 PM said...

huhu =(
xmo sedih2 k..

miSs s!v on December 4, 2009 at 6:05 PM said...

R.I.P.
ted|.
ko mmg penyayang kan.
=)

tengku_fir21 on December 4, 2009 at 6:10 PM said...

jangan sesuram cuaca lgpun melaka cerah jer

~** PROFFY **~ on December 4, 2009 at 6:19 PM said...

sobbs...

doa dari

PROffy
dak momok..

:(

hans on December 4, 2009 at 6:30 PM said...

haih
pergi jua beliau
T_T

aNiSa hANg tUaH on December 4, 2009 at 6:32 PM said...

hm..
sedeynye

teringat lak kat kucin kite
hmm

Watierman on December 4, 2009 at 6:41 PM said...

Akak selalu nampak nama Mamai kat blog ni..but tak pernah get to know BOB..but tears drop...unexpectedly while reading this peace....I Love & adores cats so much...."Moga BOB mendoakan rahmat ke atas kebaikan Mamai sekeluarga....menjaga dan memeliharanya selama beliau bernafas dibumi Allah ini....untuk Mamai...The pain of losing Bob will heal....as time passes by!!!
Kamu pasti lebih tenang di sana...BOB!

Zyma Saad on December 4, 2009 at 7:03 PM said...

Comel sungguh itu kucing.
Meh sini nak pinjam 8 tahun, boleh ke??

;)

cats4meows on December 4, 2009 at 7:48 PM said...

Duka cita kami kepada orang tercinta yang sekarang tidur di tidur abadi

Alimaz-Kembara Terasing on December 4, 2009 at 7:48 PM said...

DIA lebih menyayanginya...

niesz on December 4, 2009 at 8:40 PM said...

xpe..yg patah tumbuh..hilang berganti..
:)

capri on December 4, 2009 at 9:00 PM said...

doa dari dakni dan momok jugakk..
sobsss..
moge tenang di sane yaa bob..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting