Monday, December 14, 2009

Gas MeLeTuP D| JusCO MeLaka!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:55 PM
Eh! Apa yang berlaku? Menyemak kata kunci di Nuffnang sebentar tadi betul-betul memeranjatkan. Ramai yang 'menggugel' 'Bangunan JUSCO Melaka Runtuh'. Lebih daripada 5 orang. Hairan! Aku tertinggal rupanya.

Aku terus ke ondscene . Di sana juga tidak pasti.

Terus ke Berita Harian online. Okey! Dapat sedikit maklumat!! Bukan runtuh tetapi paip gas di medan seleranya meletup dan 1 orang terbunuh manakala 7 cedera. Innalillah.

Kuasa Allah. Jusco Melaka di Jalan Bachang itu bakal di buka Khamis ini. Bayangkan jika ianya telah di buka dan kita sedang enak menjamu selera tiba-tiba....???

Allahuakbar!!

Takziah kepada semua mangsa!!!

Nota kakitanganku : Setiap kejadian ada hikmahnya!!





20 kUs-kUs:

maiyah on December 14, 2009 at 5:14 PM said...

Takziah.. tak tgk lagi berita tu.. inilah petunjuk agar kita berada dilandasan yg betul

GiGGLe GaL on December 14, 2009 at 5:15 PM said...

mcm selalu yg aku katakan.. kita merancang.. tp perancangan Allah jauh lebih dari batasan kita.

Alfatihah kpd mangsa yg beragama islam.

mungkin ada hikmah disebalik musibah ini.

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on December 14, 2009 at 5:20 PM said...

pasti nyer ada hikmah.....

takziah.....

hans on December 14, 2009 at 5:52 PM said...

owh
yg tepi Tesco yg besaq tu kan?
nasib aku dah grad
haha
kalau x mesti ku dah pergi

aNiSa hANg tUaH on December 14, 2009 at 5:55 PM said...

malang tak berbau.
takziah~

anN on December 14, 2009 at 6:08 PM said...

cam2 blaku skg.. huhu

anN on December 14, 2009 at 6:08 PM said...

djemput join contest aien.. hehe

sharamli on December 14, 2009 at 6:08 PM said...

alfatihah..
2 kejdian dah yg belaku kt sh0pingc0mplex ni bru ni..

fiD on December 14, 2009 at 6:11 PM said...

sekarang memang musim mall pulok...

.millalara. on December 14, 2009 at 6:12 PM said...

shupin kmplex semua dah x selamat ke??

Wanita Itu on December 14, 2009 at 6:26 PM said...

betul kata fid..

sekali kejadian kat mall..macam2 cerita lak citer kat mall..

pasni mall mana lak?

innalillah...takziah untuk keluarga dan yang terlibat..

BuLaN iTu aKu on December 14, 2009 at 6:31 PM said...

kenapa sejak 2 menjak ni
kejadian sering berlaku dia pasaraya..
macam KB mall ari tu..
hurm.. kuasa tuhan

NuR on December 14, 2009 at 6:34 PM said...

dah lama tak jejak melaka..

sedih kan..

tapi kita kena tahu..

apapun jadi,ia di luar keupayaan kita

walaupun sudah diambil langkah berjaga jaga...

even pakcik jaga pun tak leh buat ape ape..

ije on December 14, 2009 at 6:48 PM said...

baru je lalu kat jusco tu jumaat lepas..
takziah buat keluarga arwah.

FatinZol on December 14, 2009 at 6:54 PM said...

hurm,mcm2 laa...

ari tu kbmall,ari ni jusco melaka lak...

qada' dan qadar Allah suma ni...

jane on December 14, 2009 at 6:58 PM said...

knapa byk bgunan runtuh eh skrg...
rs takut je nk pi gune bangunan baru..adoyaiiiiiiii

pepun..takziah..
may Allah be with them..amin;)

Koyuki on December 14, 2009 at 7:23 PM said...

takziah
nak buat camana
kuasa tuhan
kite perlu sentiasa beringat

Mimie.Candy Cane on December 14, 2009 at 7:43 PM said...

AL FATIHAT BUAT YANG PERGI...

nadirah_nor on December 14, 2009 at 8:09 PM said...

innalillah..
x sangka bgunn yg akn drasmikn arie khamis nh meletop..

nasib baek x meletop wktu perasmian
klu x msti ramai ag mangse..

Solehah on December 15, 2009 at 6:16 AM said...

ada hikmah tu..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting