Tuesday, December 08, 2009

Oh! s| BuTa |n| sanGaT Menawan!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:00 PM
Yup! Dia memang buta!! Buta matanya. Tapi pasti tidak hatinya. Hatinya pasti bersih tidak sebusuk orang yang membuangnya. Melalui 'entry' ini ada yang bertanya 'Bagaimana kamu tahu dia buta?' Okey! Biar gambar yang menjawabnya.

Photobucket

Nampak? Warna bulu dia sangat cantik. Jarang ada kucing warna ini yang aku nampak. Dia sangat manja. Nampak sahaja aku dia akan berkejar dan menggesel-geselkan kepala hingga tergolek. He he he... Jantinanya akutidak pasti.. Ha ha ha.. Tetapi Dak Kimo okey sahaja dengan dia. Mungkin betina. Tapi bila aku lihat macam ada 'sesuatu' di belakangnya, macam jantan!!
Ha ha ha! SUngguh keliru!!

Photobucket

Kadang-kadang dia di rumah aku, jika penat mahu buat marathon lumba lari, dia akan duduk 2-3 hari di rumah sebelah. Rumah pakcik Arnab itu. Kenapa marathon? Emak akan halau dia jika dia masuk rumah. Jadi dia akan mencecet-cecet lari. Ekekekekke...

Photobucket

Ini kucing yang di buang sama harinya di rumah aku. Betina. Kurus melidi. :( Kecil lagi. Sebiji rupa Dak Itam masa kecil-kecil.

Photobucket

Bawah kandang arnab.

Photobucket

Kena bagi makan sorok-sorok. Derhaka sungguh aku ini!! Ekekekeke..

Okey! Kepada blogger yang cakap kemana akan aku buang kucing ini? Kamu silap. Aku tidak akan buang. Jika dia mahu pergi. Biar dia pergi sendiri. Abah pun tidak akan buang. Sebab itulah emak Dak Oyen sampai sempat bunting 3 kali baru hantar SPCA!

Ini sahaja kemaskini perkhabaran untuk mereka berdua. Mereka masih ada.

Nota kakitanganku : Masih ada. Cuma macam biskut Chipsmore!!






42 kUs-kUs:

MaizaC'Joe on December 8, 2009 at 2:19 PM said...

comeyy.... maiza suka kucing.. bila kucing mati.. aku lah orangnya akan meraung nangis yg bagai... klu kucing br datang rumah tanpa di jemput.. jng hrp aku akn buang dia.... so.. cute... hobiku bela kucing...

Wanita Itu on December 8, 2009 at 2:30 PM said...

comey comey .. wah..kucing buta tu comey laaaa.......

Watierman on December 8, 2009 at 2:35 PM said...

Cantiknya si Comey itu.....Memang sangat cantik...!!!Hanya Allah yang membalas kebaikan kamu Dik!!!Kalau Akak pun...tak mampu pelihara semua yang datang...tapi Akak akan beri sedikit habuan yang termampu Akak hulurkan!

mier@merr on December 8, 2009 at 3:12 PM said...

wweeewwiiitt....comeiy la yg si buta tu... aku suka kaler yg cmtu gak... kurang gemar yg kaler owen...opppss...sori dak oyen...

google on December 8, 2009 at 3:23 PM said...

kesianye yg si buta tu..... ...

cahayachenta on December 8, 2009 at 3:28 PM said...

nape ko tak pasti lak dgn jantina dia??? tp kan comel beb... mata biru.. i like.. kalo manusia kan, lelaki la, msti aku dh tangkap jiwang punya... hehe...

by the way, syukur la ada org cam ko tedi... selamat kucing2 tu... siap ada yg sanggup pi buang kat umah ko lagi.. haha~~~

ashie023 on December 8, 2009 at 3:35 PM said...

lawalah tedi warna mata dier..

bior buruk diluar jangan buruk di dalam hati seperti sesetengah manusia yang x tau nak menyayangi sesama makhluk..

myLovepatzi on December 8, 2009 at 3:41 PM said...

kesian si kucing buta tu..tp sykr la dia msh sihat..

Dee on December 8, 2009 at 3:41 PM said...

comel kucing2 tu..tp jiran dee pandai je bela..kucing berak kencing dpn umah org lain dia buat derk je..tu yg sakit hati..

maiyah on December 8, 2009 at 3:49 PM said...

ala kassimmmmm.. mngapa ko butakan matanya.. huhuuuu

eiza in the house.. on December 8, 2009 at 3:59 PM said...

dua2 kucing tu cantik...lama dah tak dpt manja2 ngan kucing..suka kucing yg putih kelabu tu..mau pkai kan penutup mata, nanti dia nampak cam lanun skit..hehe

[S]itie [B]Um [B]Um on December 8, 2009 at 4:10 PM said...

aloo..siannye!!

FaTiNe on December 8, 2009 at 4:11 PM said...

kesiannyaaa yg buta tuh... Huhu~ Tp even buta, tp lawa! mata biru tuhh.

!!!~ZuE SmiLeYx5~!!! on December 8, 2009 at 4:15 PM said...

kesianya kucen tue..but cute...cik tedi byk kucen ka??

~0~ on December 8, 2009 at 4:18 PM said...

bagus btol akak...

Dak Wan on December 8, 2009 at 4:21 PM said...

Sayang tgk camtu.... matanya tak bleh buka ke?

blueCITY on December 8, 2009 at 4:39 PM said...

hyep tedi cute,

dak bute tuh santek bulu dia kan, putih sinar gitew..
kesian dia, sapalah yg wat dia sampai buta tu. kejam sungguh, huh!!

tedi kena kawin ngan laki yg sayang kucen gak taw,
heeeeeee

meowwwwwwwwwww

Nurhayati on December 8, 2009 at 4:43 PM said...

sibuta tu punya satu mata yg cantik..kaler biruuuuuu..

mamai on December 8, 2009 at 4:52 PM said...

dah besar yang putih tu yer nak ajer aku ambil

Mawar_berduri on December 8, 2009 at 4:53 PM said...

cantik kaler bulu kucing tu ...macam musang ....
kesian die buta, sape la punye angkara sampai dia jadi begitu ...

PinQib on December 8, 2009 at 5:08 PM said...

comey weh.,
sian xda mata.,
knapa ehh?

umi_e on December 8, 2009 at 5:22 PM said...

kucing tu cantik... kesiannya... mata dia kalau tidak diubati takut boleh dapat infeksi - bahaya!

* tak sampai hatilah tengok dia :((

aNiSa hANg tUaH on December 8, 2009 at 5:23 PM said...

comel la..

nak amik la kucing tu
:)

cHeRyNa PiReS on December 8, 2009 at 5:45 PM said...

takkan dia pemalu sampai sorok jantina tedi? tak nampak ke dah dibuang kat orang?

kesian dia...mesti menderita nampak sebelah...

aZizoL on December 8, 2009 at 5:58 PM said...

untungnye ko..rumah ade kucing..sebelah rumah ade arnab..huhuhu

QieFLy si Dolce on December 8, 2009 at 6:03 PM said...

ya bulu si buta mmg cantik kak....

suhaila-ab on December 8, 2009 at 6:23 PM said...

aku dulu penah ada kucing sama kaler yg kelabu buta tu..namanya bird..nama omputih gitu.....dan bird aku tu pun buta..2-2 belah...jalan langgar sana sini..tp dah mati jatuh dari meja makan..mungkin patah tulang belakang..

~** PROFFY **~ on December 8, 2009 at 6:28 PM said...

cian mata dia

YobSumo on December 8, 2009 at 7:09 PM said...

malang sungguh nasib kucing kekeliruan identiti itu. nasib baik kamu sudi memberinya sesuap whiskis.

azman shah on December 8, 2009 at 7:18 PM said...

alahai kucing

aien~s corner on December 8, 2009 at 7:26 PM said...

aah.. wt pe nk buang klu kite dh syg spesis nye.. juz klu dia xmo kite, bio je la. wt pe nk pksa..haha.. cm mnusia lak..

aZizoL on December 8, 2009 at 7:46 PM said...

btw..ekor si bute tu sgt menawan..heheh

aleena on December 8, 2009 at 7:59 PM said...

kecian kucing tue..

F.Aminurrashidd on December 8, 2009 at 8:07 PM said...

kucing bulu camtu adalah kacukan kucing siam ngan kucing kampung.. aku ada sekor, tapi ilang lak.. tgk gambor tu, cam kesian pula.. huhuhu

Solehah on December 8, 2009 at 10:00 PM said...

kesian ya mata dia macam tu..iskk..sedih lg..

GiGGLe GaL on December 8, 2009 at 10:22 PM said...

daniel ada waktu aku baca entri kucing ko nih.. dia kata.. "mama, main-main cat ni.." tak aku faham ape maksudnya..mungkin sbb nengok cat tu baring atas jalan tu.. daniel da biasa sound cat kat sini.."jgn main tepi jalan" katanya..

ted, kau memang baik hati. smoga suatu hari Allah swt membalas kebaikan kau ini. aku sebagai kawan merasa bangga punya kwan yg baik seperti ko, menempatkan kucing dan memberi makan kepada mereka.

Faarihin on December 9, 2009 at 1:43 AM said...

Salam..
kejap ada kejap tak ada ek...
bagusnya cik tedi..
sangat prihatin..
inilah yang kita cari2 selama ini..
hehehe..

.millalara. on December 9, 2009 at 3:18 AM said...

sila dftrkan kucing2 lain sebagai penderma mata ;p

Fatt Chin Choy on December 9, 2009 at 4:11 AM said...

moga jasa mu sentiasa dikenang
haha

::alwaniamalini:: on December 9, 2009 at 6:41 AM said...

penah ada kucing yg buta jugak..buta sebab terkena besi sangkar..dia ske sondol2...sobsob.dah mati dah pun dia..mati selepas melahirkan anak
:(

she_mah on December 9, 2009 at 6:27 PM said...

sy pun ada kcg yg buta..warna bulu pun sama! cuma ekor je pendek.. ada 2 ekor, 1 betina lari ikut kcg jantan, 1 jantan baru mati raya aidilfitri lepas sakit tua.. :(
tengok gmbr kcg ni btl2 buat teringat kt dorang..

emymunet on December 27, 2009 at 2:53 AM said...

Cantik Si buta tu...saya suka breed yg macam tu...saya ada 1 himalayan dan 1 oriental kat rumah(tu kelompok kucing2 siam gak)tapi saya jauh...skrg tgh cari2 kucing siam lak atau burmese kalau ada yg merayau2...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting