Tuesday, December 08, 2009

ToLong!! ToLong!! aP|!! aP|!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:41 AM
Eh!! Tipu!! Emak aku tidak jerit macam itu. Emak aku cuba bangun dengan cemas menuju dapur. 'Isk!! Ingatkan apa bau hangit tadi!!' AKu tersengeh. Emak menyambung tidur.

Aku merebus ikan kucing pada pukul 3.00 pagi. Aku ingatkan bungkusan ikan sudah habis, rupanya ada sebungkus lagi. Dak Utih dan Dak Oyen kelaparan. Aku bagi Whiskas 'haremmmm' dia mahu jamah! Wey!! Whiskas sudah sama taraf dengan Ikan Sardin Cap Ayam okey?

Budak 2 ekor tu mengekor sahaja kemana aku pergi, hatta mahu ke 'jamban'sekali pun!! Kalau mulut reti senyap okeylah lagi! Ini suara! MasyaAllah....

Ikan yang beku aku rendam pada pukul 1.00 pagi. Keras!! Aduhai!!

AKu rebus sedikit sahaja. Dalam 10 ekor. Cepat sedikit siap! Sudah beri makan seorang 2 ekor, senyap tidak berbunyi!!

Sementara itu ada yang ber'shout' di kotak aku! Bertanyakan tentang anak kucing. Oh! Ibu SI Oyen dan anak-anaknya sudah tiada.

Jika sesiapa mahu kucing aku hanya ada 2 ekor stok kucing!! Ekekekeke.. Macam stok pati ayam pula!! Seekor Kucing Kurang Upaya (KKU) buta sebelah mata dengan bulu yang lembut macam di cuci dengan Softlan dan cantik! Seekor lagi anak kucing warna seperti Dak Itam!!

Mengantuk! Malas mahu pergi kerja. Rasa mahu sambung tidur semula!!!

Nota kakitanganku : Horey!! Bos cuti!!





27 kUs-kUs:

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on December 8, 2009 at 7:48 AM said...

bos cuti...

memang sangat syok lepak kat opis

ehehheh.....rasa mcm kita lak bos...hiks~

Nakamura Kazuki on December 8, 2009 at 7:56 AM said...

selamat bercuti ye..tedi...

Watierman on December 8, 2009 at 8:18 AM said...

Boss yg cuti ...atau Bos Dak Utih yang cuti ni??>??

~0~ on December 8, 2009 at 8:27 AM said...

bestnye layan tido...wakakakak

LORD ZARA 札拉 on December 8, 2009 at 8:42 AM said...

Bos cuti ke?


aiseh boss~~

cHeRyNa PiReS on December 8, 2009 at 8:44 AM said...

aku skang tgh dok menjaga anak2 kucing yang bukan milikku. kucing OKU jugak.

nywayz, murah ke ikan? aku kalau nak beli ikan sure tak larat punya. mahallah.

blueCITY on December 8, 2009 at 8:46 AM said...

salam tedi cute,

heeeeeeeeeeee

tucen2 tuh maka ikan rebur fresh kot, lagi best
ekekek

tingat lak, balik baru2 ni
si coet tuh tak balik umah 2 hari
balik2 jerk
nampak cam sakit
kurus tak terurus
bagi whiskas, dia hidu2 jer, x mo
bagi susu pun tak mo
nazak sgt nampak coet tuh
rindu kat tuan dia kot, ima dah g jb

mak cuba bagi makan ikan rebus, laju lak dia makan
hahhhhhhhh
mayb, 2 hari kat luar dia makan ikan la tuh
hukhuk
kesian lak kat dia tuh
huh

Zuewairy on December 8, 2009 at 8:56 AM said...

uyo.. bg mkn kucing kul 3..
obesiti kang~

kuina on December 8, 2009 at 9:06 AM said...

bos coti... jadi bos lah yer...

deena awanis on December 8, 2009 at 9:16 AM said...

si Jimmy n Johnny x mo makan friskies or whiskas gak skrg...mau makan ayam goreng..chettss!!

ni sume gara2 ibu yang kasik lebihan ayam goreng..sejak tu terus x mo mkn lain selain ayam goreng!!

Rowena Chasez on December 8, 2009 at 9:23 AM said...

wahh..
sggup masak pkul 3 pgi utk kucing..
hee~
sygnyer si tedi dgn kucing2 die..

iqbalsyarie on December 8, 2009 at 9:32 AM said...

wah...prihatin sungguh.mesti kucing2 tu berterima kasih banyak kat kamu...

myLovepatzi on December 8, 2009 at 9:37 AM said...

haha...peminat kucing rupenye..utk cik tedi,slmt bercuti..

GiGGLe GaL on December 8, 2009 at 10:00 AM said...

bak la alamat.. menci arr... nnt aku buat entri khas untuk ko siap ko..

~** PROFFY **~ on December 8, 2009 at 10:18 AM said...

hihihi..
dak utih mkn 5 ekor ikan ke?
wahhh byk tu :)

Softtouch [Hanim] on December 8, 2009 at 10:25 AM said...

kucing melayu tedi tu dia xnak makan whiskas...he he he

sy pun suka bila bos cuti..aman sikit

Tirana on December 8, 2009 at 10:29 AM said...

Sanggup bersusah payah kerana kucing ye... Bagus..bagus.. Kadang2 sayang kucing lagi best dari sayang orang..hehehe

mamai on December 8, 2009 at 10:43 AM said...

anak kucing tu kecik lagi ker

mamai on December 8, 2009 at 10:43 AM said...

anak kucing tu kecik lagi ker

Queen on December 8, 2009 at 10:43 AM said...

waaah..diorang tak makan wheskas....demanding..ahaahhaha...

tapi takpela...Rasulullah pun sayangkan kucing kan...

teringin nak bela kucing..tapi hubby tak bagi sebab duk kat flat..pastu takde masa nak jaga..kang terbiar kucing tu lagi kesian..

ashie023 on December 8, 2009 at 11:00 AM said...

bos ko ni cam berjanji plak ngan aku nak cuti ari nih...ahahaa

tedi...
ko bagi kucing makan 2 ekor ikan sehari ke atau setiap meal dier?ke x kira brape ekor, bagi je...

Snowwhite Zone on December 8, 2009 at 11:05 AM said...

ciannyer yg kucen oku tu, buta.. adika nsi ad asekor yg buta. tp dah mati dah...

PinQib on December 8, 2009 at 11:07 AM said...

Kan best kalau mom bg simpan kucen.,
nabi syaang kucingg!!~~

sueanne on December 8, 2009 at 11:37 AM said...

semalam kite yg berpoye2x sbb bos outstation..

hari ni turn kamu lak ted..hahah..bestt..

[s][u][e][h][a][n][n] on December 8, 2009 at 1:05 PM said...

walaupun bos cuti kje still banyak huhuhuhu

Koyuki on December 8, 2009 at 1:17 PM said...

tido kak tido
jangan pegi keje
hehe~

Dak Wan on December 8, 2009 at 4:27 PM said...

Uish? Tersangat rajin dan sabar kamu ni...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting