Monday, December 21, 2009

B|La Kuc|ng TuruT Na|k PeLam|n....

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:43 AM
Photobucket

Kamu nampak Si Aie? Oh! Itu dia! Di depan pelamin. Punyalah 'releks' dia mengadap pelamin di kelililingi orang ramai. Kalau budak-budak aku, rumah ramai orang, memang tidak nampak batang hidung mereka.

Ini rumah sepupu Abah yang mengadakan kenduri kahwin semalam di Tanjung Bidara.

Itu Si Aie. Kucing tuan rumah. Atau lebih tepat lagi kucing pengantin perempuan. Sebelum ini kucing ini elok melepak di dalam bilik pengantin. Muka tiada rasa bersalah langsung. Keluar sahaja dari bilik pengantin, dia boleh lepak depan pelamin pula.

Kucing ini garang gila. Budak lelaki baju biru itu anak tuan rumah juga. Awie namanya. Dengan Awie pun dia garang, usik kaki dan ekor menyeringai Si Aie tunjuk gigi mendengus!!

Si Aie turun naik pelamin merayau-rayau. Duduk di tengah-tengah umat yang ramai ini. Seronok aku tengok dia sesuaikan diri. Sudah biasa suasana bising dan ramai agaknya.

Aduhai si kucing. Dia yang dapat lebih tumpuan dari pengantin!!!

Nota kakitanganku : Cuba teka siapa yang tertonggeng berbaju merah jambu itu?? Ekekekeke..





24 kUs-kUs:

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ on December 21, 2009 at 7:58 AM said...

{ kucing pun nak gelemer gak...hehe }

zuwairiaiman on December 21, 2009 at 8:18 AM said...

kucing pun nak kawen gak.. hehehe

♥chentaMAYA™ on December 21, 2009 at 8:23 AM said...

yg pasti yg ttonggeng 2 bukan ko~
ahahaha~

ashie023 on December 21, 2009 at 8:42 AM said...

yang tertonggeng itu adalah budak yang slalu jadik model dalam ini blog..ia kah??lupa nama....ahaha

FatinZol on December 21, 2009 at 8:48 AM said...

kucing pun ada nafsu nak kawin da...hehe...
nk merasa bersanding jgk la tue...

yg baju pink tu,erm,adalah seorang budak..hehehe

ain fathihah on December 21, 2009 at 8:53 AM said...

kucing tu kucing mesra rakyat.
hehe

~0~ on December 21, 2009 at 8:59 AM said...

wah...femes beliau...

google on December 21, 2009 at 9:27 AM said...

yg tertonggeng tu le PENULIS blog nih... huhuhuhu memang tak menahan...

Dee on December 21, 2009 at 9:52 AM said...

kucing MIL aku..kalo we all balik..suma lari kuar..mlm2 baru depa balik..hehehe..

ezzati on December 21, 2009 at 9:56 AM said...

sape tertonggeng tu??haha

eiza in the house.. on December 21, 2009 at 10:04 AM said...

wah hebat si aie tu..anak sapa tertonggeng2 tu..sungguh comel..hehe

lupie on December 21, 2009 at 10:16 AM said...

Bodyguard of the bride!!!!! :)
Aie the Tiger!!!!!

Cik Biol on December 21, 2009 at 10:36 AM said...

wanie ke hehe

Watierman on December 21, 2009 at 10:45 AM said...

Salam Tedi...dah banyak hari Akak sibuk....terkejut tak dapat jemputan kenduri Dak Utuh ke??? Nasib baik....cousin kucing nya aje!!!

Softtouch [Hanim] on December 21, 2009 at 10:48 AM said...

kucing tu nk perhatian kot tedi tulah dia turun naik pelamin..he he he

yg merah jambu tu mesti anak buah tedi tu..ala yg comel2 tu, sory xigt namanya...

aNiSa hANg tUaH on December 21, 2009 at 10:56 AM said...

cewah2
meow pun nak merasa naik pelamin tuh
hehe

aNIe on December 21, 2009 at 10:58 AM said...

tEDl...anak kucing akak pun sama...kalau orang ramai...mau mencicit dia larik...takut...hari tu mertua datang dia dok kat pintu je...perhatikan orang ramai kat dalam ni...

maiyah on December 21, 2009 at 11:07 AM said...

tucing tu bermeditasi tu sbb pengantin nk tawin

relevan on December 21, 2009 at 11:13 AM said...

Lepas ni si Ayie tak boleh lah nak sewenang kuar masuk bilik pengantin..tak pasai2 kena sepak dek pengantin lelaki..hehe!

relevan on December 21, 2009 at 11:14 AM said...

Lepas ni si Ayie tak boleh lah nak sewenang kuar masuk bilik pengantin..tak pasai2 kena sepak dek pengantin lelaki..hehe!

Zuewairy on December 21, 2009 at 11:15 AM said...

kucing pun nak bersanding gak..

tertonggeng.. adik kamo kot

kuina on December 21, 2009 at 11:26 AM said...

tucen tu teringin nak bersanding...

Koyuki on December 21, 2009 at 11:54 AM said...

beliau tengah tunggu acara menepung tawar tu gamaknya

GiGGLe GaL on December 22, 2009 at 2:02 PM said...

ted..kucing pun tahu gundah gulana bila tuannya dikebas orang..ekeke... mcm aku dulu..kucing2 aku sme mogok..tak balik 5 hari ...masa tu lg 2 minggu nak bersanding.. huwaaa...sedey aku.. skang..sme da tak de.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting