Thursday, December 03, 2009

Ya! BeL|au MemanG BusUk PaDa MereKa. NamuN Bag| akU, |anyA TeTaP Yang TerBa|k Dar| 'LaDanG'!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:42 AM
Aku belum bernafsu buas seperti si Ah Fatt yang menawarkan penyewaan badannya untuk satu malam bagi di ratah sepuasnya. Hadiah yang boleh di tuntut oleh sesiapa sahaja kerana katanya boleh di kitar semula dan jimat mahu beli hadiah. Insaflah wahai si Ah Fatt!!

Aku tidak seperti mereka. Tidak semewah mereka. Seperti Dak Zara yang menjanjikan si Merah Jambu. Atau SI raTu salju dengaN kelambu Merah jamBu juga. Mengapa semua merah jambu? Jambu sangat ke tuan punya badan si penerima hadiah?

Ween,
kita belum di takdirkan untuk bertemu walau berada dalam satu negeri yang sama. Namun itu tidak bermakna aku tidak mengedahkan Hari lahir kamu yang jatuh pada bulan ini.

Tiada hadiah yang istimewa untuk kamu Ween. Tiada cahaya bulan. Tiada juga kerdipan bintang yang dapat aku petik. Jauh sekali sinaran matahari. Maklumlah, sekarang musim hujan, awan hitam yang berarak seakan cemburu akan niat aku untuk menghadiahkan kamu sesuatu yang luar biasa.

Mengikut keadaan poket yang kering berisi pasir untuk bulan ini, aku sudah seperti putus asa. Maklumlah bulan ini aku perlu melangsaikan Insurans dan cukai jalan kereta yang amaunnya adalah RM830.o4

Tengok! Tarikh akhir aku perlu perbaharui insuran ini jatuh pada hari kelahiran kamu. Bagai satu keajaban bukan? Jadi bagaimana aku ingin hadiahkan kamu dengan barang-barang yang mewah? Sob Sob Sob!!!

Oh! Ini buktinya.

Photobucket


Setelah aku fikir-fikir, aku congak-congak dan aku darab-darab aku memutuskan untuk memberi kamu sesuatu yang istimewa di mata aku. Amat istimewa bagi kita. Terimalah dengan penuh rasa kebanggaan Ween.

Photobucket
Gambar Ihsan Paksik Gugel.

Cencalok Buatan Melaka. Asli! Terbaik dari ladang!!

Aku kira baki wang aku. RM 19.96 aku bahagikan dengan harga sebotol cencalok RM 2.50, okeylah aku tambah lagi 4 sen jadikan RM 20.00.

Aku dapat hadiahkan kamu 8 botol cencalok! Amacam? Setuju?

Alasannya cencalok ini harus aku berikan sebagai hadiah ialah , kita perlu sokong barangan buatan negeri kita Ween. Siapa lagi yang mahu makan jika bukan kita sendiri? Orang Kelantan dengan Budu. Orang Terengganu dengan Keropok Lekor. Mereka tidak akan makan cencalok. Jadi dengan penuh semangat jati diri dan cintakan Negeri Melaka tercinta, sokonglah makanan buatan Melaka. Betul tak?

Selamat Hari Lahir Ween. Hanya ini yang aku termampu.

Ikhlas dari aku dan budak-budak.

Nota kakitanganku : Ikhlas tapi busuk!!






34 kUs-kUs:

::alwaniamalini:: on December 3, 2009 at 8:17 AM said...

ahahaha..cencaluk pun sedapp nihh..

ASYIQ on December 3, 2009 at 8:30 AM said...

Yang ni...busuk pun sodap...!!!


Lama dah tak pi Melaka...kalau pi sure kena beli cencalok, kalau tak tak adalah namanya pi Melaka.


Ko buat air liur akak meleleh...

google on December 3, 2009 at 8:32 AM said...

walawey.. lama sungguh tak pekene cencaluk fresh nih... dolu selalu gak pegi batu berendam.. rumah kawan... sblm balik.. bli juga sebotol .... tapi la nih x dpt lagi... sbb dah x turun sana..... beli kat kl nih x de feel.... huhuhu

@rE-LonG on December 3, 2009 at 8:41 AM said...

Pnah mrase..tp xpndai mkn..huhu

leadleedeea on December 3, 2009 at 9:10 AM said...

haha...sedap ke cencaluk? lead tak penah makan...lead suke budu..haha~!

hadiah cencaluk pon ok aper..yg penting ikhlas..hehe~!!

sayu=pilu on December 3, 2009 at 9:27 AM said...

adeh sodap nyer cencaluk....kat aku ko tanak kasi ker tedi...heheheheeh

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 3, 2009 at 9:38 AM said...

nama jer mak & ayah orang Melaka tpi tak makan cencaluk kRina ni....

tak diajar dari kecik jd tak boley masuklahh...


Apa yang penting..kita ikhlas Ted, itu dah cukup baik..

Berkawan bukan tiket utk meminta-meminta tapi ingat-mengingati itu lebih bagus...

*seronok bila orang gembira walau hadiah tak sehebat mana..

Rowena Chasez on December 3, 2009 at 9:39 AM said...

sedap ke cencaluk???
rasa ape ek???
heee~
xpernah try lgi..

fiD on December 3, 2009 at 9:43 AM said...

perh! ko belanje naek eye of melake jew. hahahah

princess peri on December 3, 2009 at 10:02 AM said...

hehehe...
kamu sgt nakal cik tedi...
cencalok pOm cencalok laa..
asalkan hati ikhlas..
walaupOm busuk..huhuu

mamai on December 3, 2009 at 10:02 AM said...

cencaluk juga berwarna pink ya betul sgt hadiah tu

Watierman on December 3, 2009 at 10:05 AM said...

Ramai org kata cencalok sedap...tapi Akak belum pernah cuba lagi...maybe satu hari nanti Akak mesti cuba..juga...tapi bila erk???Beranikah Akak mencubanya!!!Bau durian, nangka & cempedak juga Akak sudah tidak sanggup....ayam pun Akak tak makan...!!!

myLovepatzi on December 3, 2009 at 10:12 AM said...

haha..klakar btul..tp x per..bg hadiah stkt yg termampu..asal niat baik n hati ikhlas..siap 8 botol lg tu..hehe..

ashie023 on December 3, 2009 at 10:17 AM said...

cencaluk is my peberet..

mengingati sesama insan dan bersedekah senyuman tu pong satu hadiah yang hebat..

kuina on December 3, 2009 at 10:20 AM said...

ingat kot dr LADANG FB..

LORD ZARA 札拉 on December 3, 2009 at 10:35 AM said...

cencalok sedap wei!!!

antar kat aku Tedi~

aku dah terliur ni~

Finaz on December 3, 2009 at 10:37 AM said...

ahahaha baik ko accept ween. tu hadiah seikhlas ati tu..

QuEeN Of 2 Heroes on December 3, 2009 at 11:04 AM said...

hahahaha....klakar... :)
epi besday ween...

rAtu saLju™ on December 3, 2009 at 11:12 AM said...

wuahahah...best2 wei..anto kat aku 1..lalalal

jom masuk contest lagi 1..masyuk beb~

relevan on December 3, 2009 at 11:24 AM said...

Cencaluk the power..

syaf on December 3, 2009 at 11:29 AM said...

ape daa bagik cencalok...
hahah wey aku pon nk satuuuu

ko jagna kedekut ngan aku tedi

sueanne on December 3, 2009 at 11:41 AM said...

cencaluk mmg best..dah lame tak pekena cencaluk..

last time makan, bila nak buka penutup, die meletup sampai serpihan naik ke syiling..hahaha..

knaper ehhh?..power sgt kut..hehehe..

bdway, hepi belated besday to ween, smoga murah rezki n dipanjangkan umurr...:p

~0~ on December 3, 2009 at 11:48 AM said...

selamat hari lahir wean...


kesian si ah fatt...hahahha

[s][u][e][h][a][n][n] on December 3, 2009 at 12:17 PM said...

cedapnya cencaluk tu...busyuk2 pun perghhh rasa dia x ingat la sedap.. kecur air liur aku..hahah

Softtouch [Hanim] on December 3, 2009 at 12:53 PM said...

cencalok ok ape..he he he...tiap2 tahun bila tiba time nk renew road tax mesti terpk pasal poket kan...n nasib baik kete sy sikit jer sbb dah 7 tahun kan..kete tedi kete baru tulah mahal..

suhaila-ab on December 3, 2009 at 1:24 PM said...

MANA ADA BUSUK WEYYY

ween on December 3, 2009 at 2:20 PM said...

wah. kamu pandai berpuitis rupa nya :)

cencaluk? ween xpernah mkn. nama je org Mlk ;p huu

thanks for joining :)

NuR on December 3, 2009 at 3:06 PM said...

hahaha...
sgt kelakar dan lain dr yg lain
tahniah cik ted..
kerna buat entry luar biasa nih..
tak terfikir tauu..

ustazah dyLLa on December 3, 2009 at 4:24 PM said...

haha...akak...sy suke makan cencalok laa...budu kami mkn jugak...nk suke kopok leko...ahai...beh wooo dpt cencalok nih...

miSs s!v on December 3, 2009 at 5:25 PM said...

ekekekekeee!
dasat.
aku pon tak dapat cencalok mase bufday.
tenkiu hadiah ko dulu ted|.
=)

Noorlaila Mohamed Nor on December 3, 2009 at 7:25 PM said...

hahaha
sungguh istimewa

Fatt Chin Choy on December 4, 2009 at 4:37 AM said...

haha
apa rasa cencalok ah? rasa cencalok ka? muahaha

Faqihah Aziz on December 4, 2009 at 3:21 PM said...

waaa...menariknya bagi hadiah cencalok. tak pernah rasa cencalok. :)

Papa meow on December 7, 2009 at 8:59 PM said...

cencaluk tu feberet aku hehe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting