Thursday, December 24, 2009

M.a.D.U : Saya T|dak maHu Ber| aPa-aPa KenyaTaaN!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:25 PM

Photobucket
Gambar kredit untuk Pakcik Gugel

'Ya! Saya bermadu. Saya tidak mahu beri apa-apa kenyataan lagi. Ini akan menyinggung hati pihak yang sebelah lagi. Saya perlu jaga hati semua. Cukup-cukuplah kenyataan sebelum ini. Saya sudah di takdirkan hidup bermadu. Saya terima. Keluarga juga merestui'.

Wah!! Kenyataan yang aku rasa amat kelakar bagi sesetengah artis. Mereka macam profesional memberi komen.

Jika aku pihak yang satu lagi, aku ingin membuat kenyataan begini.

'Saat kamu bersama suamiku, aku sudah berasa tersinggung. Saat suamiku menikahi kamu, itu apatah lagi. Remuk redam rasa hati. Saat kamu cuba berdolak dalik tentang ini, kehidupanku sekeluarga terasa bergegar. Usah cakap pasal tidak mahu menyinggung hati kami. Kamu telahpun lakukan.'

Aduhai. Amat bernasib baik aku hanya insan biasa. Tidak perlu mereka-reka ayat atau berdolak dalik sekiranya bermadu!

Opppsss!! Minta di jauhkan!

Aku hormat mereka yang rela bermadu. Tetapi aku tidak sekuat itu!

Kamu pula bagaimana?

Nota kakitanganku : Aku suka Cornflakes Madu!! Sedap!!





36 kUs-kUs:

[s][u][e][h][a][n][n] on December 24, 2009 at 2:58 PM said...

madu itu manis..tapi hidup bermadu???? manis ke..pahit ker...hanya mereka yang melalui saja yang tahu..hhuhuhuhuhu

nursarah87 on December 24, 2009 at 2:58 PM said...

masih boleh dikatakan ok juga kerana tidak sebabkan perceraian is3 pertama...


drpd setengah artis imej cam baik, tp runtuhkan terus masjid org lain..

~0~ on December 24, 2009 at 3:00 PM said...

bab kata bos aku tadi...1 pun belum konfem ade hati nak 2-3...


biar la satu ke mati...syukur pada apa yang ada...

zareda said...

saya tabik pada isteri pertama yang sanggup dimadukan dan saya kagun pada isteri kedua yang sanggup berkongsi kasih

saya juga tidak mempunyai hati sekuat kedua duanya...

iva saionji on December 24, 2009 at 3:16 PM said...

tedi mak i bermadu tau..mak i bini tua...sampai kini..mak i rela dimadu..tapikan tu ar...keciankan...xtau ar nak kata ape..kang kata cemar duli plak..jgn ar bermadu kalau leh kecuali laki2 tuh memang jenis yg adil saksama dalam segala hal...huhuhuhu

cikmemy on December 24, 2009 at 3:22 PM said...

aku izinkan bermadu kalau bukan kerana nafsu.

Mr.Clive on December 24, 2009 at 3:22 PM said...

fact of lif3.

niesz on December 24, 2009 at 3:25 PM said...

betul2..sape la yg snggup bermadu..niesz pon xsanggp..if la kan..if tau..hihi..husbnd niesz nk kawen lagi..niesz akan ckp mcm ni..''cerai kan sy n anta sy kat uma mak ayah saye..''haha...

atyn on December 24, 2009 at 3:31 PM said...

apa-apa yang berkaitan dengan madu ! aku tidak sukaaa ! tidakkkkk .. aku sudah serik ! *bukan aku . tapi pengalaman sebelum berkahwin !

Si budak Aboi on December 24, 2009 at 3:38 PM said...

madu tiga lah !

@rE-LonG on December 24, 2009 at 3:58 PM said...

aduhai..xleh bygkan klo kt tmpat isteri pertama..

kt pn xskuat ati untuk dmadukan..
kt klo ada laki nk kwin lain pn..kt akan ckp mcm niesz tu ha..

tp mse tu..tntu la da mcm org xbnywa..mgenang nasib..hoho

Wanita Itu on December 24, 2009 at 4:03 PM said...

ted|..

mak kiter pun bermadu..mak kiter isteri no 2..

tapi mak tiri kiter baik...kami duk serumah pun..

cuma still asam garam hidup bermadu..mak2 te ajer yang tahu..

dan te pun dah lama hidup ngn diorang..still te tekad dalam hati...te tak mahu bermadu...

itu sebab te takut sangat hilang dia....huhuhuhuhu...

Abcdeftyyhahh^^ on December 24, 2009 at 4:10 PM said...

saya xmahu di madukan. tp andai kata sudah takdir..... biar sy undur dri. cehhH~

maiyah on December 24, 2009 at 4:12 PM said...

dah lama x mkn madu

deena awanis on December 24, 2009 at 4:18 PM said...

a big NO for me!!!
bukan x mau payung emas diakhirat kelak, tapi x rasa diri ni sekuat siti khadijah..=(

YobSumo on December 24, 2009 at 4:37 PM said...

i rela di madukan.

rela uollsss!

sila madukan i.

haha.

zella on December 24, 2009 at 4:53 PM said...

entah la... tp klu itu takdirnya camner erk??

eeeda on December 24, 2009 at 4:57 PM said...

Depa nie bab jawab pertanyaan media mmg hebat....
Sebab dah bersedia dgn jawapannya....
Tapi tu lah dunia artis kita...

miSs s!v on December 24, 2009 at 5:01 PM said...

ehhh.
entry aku hampir sama dgn kau.
ekekeke

Koyuki on December 24, 2009 at 5:13 PM said...

hmmmm

menyakitkan

aNiSa hANg tUaH on December 24, 2009 at 5:25 PM said...

kite pon suke konfleks madu

hehe

Tie on December 24, 2009 at 5:32 PM said...

Tuhan dah tetapkan jodoh kita. Walau apa pun, kita kena terima. Buruk baik adalah dugaan bagi kita.

Kak tie sendiri, tak pernah ada pengalaman begitu, tapi pernah tanya suami. Kak tie benarkan jika dia mampu, kerana itu hak dia.

Setakat ini suami kak tie setia dan kasihkan kak tie sorang. Tapi kak tie sentiasa bersedia untuk kemungkinan lain. Jalan hidup kita masih panjang, kerana itu kita kenalah bersyukur dengan nikmat yang kita ada sekarang.

Nidza on December 24, 2009 at 5:40 PM said...

saya tak rela walaupun org ckp payung emas ke...pisang emas ke..or what ever...

tapi saya suka ayam madu...

Cik Biol on December 24, 2009 at 5:41 PM said...

tak mahu!!! huhu

Kak anie on December 24, 2009 at 5:45 PM said...

Untuk hidup bermadu...seseorang itu perlu kuat mental dan jiwa mereka...kalau setakat cakap2 aje...tapi tak tau nak melaksanakan tanggungjawab masing2...baik lupakan aje...

~LP Lum~ on December 24, 2009 at 5:51 PM said...

aku pun xsekuat mna nak brmadu...
aku pun xtrgamak nak ambik hak org len wlaupun aku syg mcm nak giler kat lelaki 2..
aku pun suka gak cornflakes madu... :)

Watierman on December 24, 2009 at 5:52 PM said...

Hanya Tuhan yang tahu...dan Akak sentiasa berdoa agar Tuhan tidak menduga....perkara2 yang Akak tak mampu tangani....Amin!!!

rosma on December 24, 2009 at 6:05 PM said...

madu?makan boleh..bermadu?hohoho mmg no komen..n xkan komen.hu3

kawie2020 on December 24, 2009 at 7:41 PM said...

hehehehehehe.. kawie suka madu... suka sgt2 .. hahahahahaha

sharamli on December 24, 2009 at 8:14 PM said...

xsekuat itu jugak...mungkin kena mkn c0rnflakes lebih untuk jadik kuat..

sharamli on December 24, 2009 at 8:14 PM said...

xsekuat itu jugak...mungkin kena mkn c0rnflakes lebih untuk jadik kuat..

sharamli on December 24, 2009 at 8:14 PM said...

xsekuat itu jugak...mungkin kena mkn c0rnflakes lebih untuk jadik kuat..

sharamli on December 24, 2009 at 8:14 PM said...

xsekuat itu jugak...mungkin kena mkn c0rnflakes lebih untuk jadik kuat..

HonEyBuNNy on December 24, 2009 at 9:05 PM said...

ila da pnh idop bermadu tnpa ku sedari...huuuhu...bf curang 4 tahun bermadu..amatlah perit!!...huuhuh...so kalo ila tahu my bf skrg nak bermadu ila sgop lpskn untk mereka ber2...coz da pnh rasa idop bermadu..uhuhu

Snowwhite Zone on December 25, 2009 at 2:16 AM said...

ni topik hangat ni!

x rela bmadu tp klu dah jodoh.....

a.z.r.i.n.a.03.07 on December 25, 2009 at 6:59 AM said...

salute pada kakak kRina yg awalnya mmg sedey tp dia mengharap payung emas di sana nanti...alhamdulillah..
(kRIna jd drebar dia dulu msa gi terjah umah orang tu di Bentong..hppened masa kat umah pon ada keje kawen kakak yg lain.. sedey kan?)

lgpun org yg lg satu tu..dah jd mcm adik dia...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting