Saturday, December 12, 2009

TunGGu PunyA TunGGu PunyA TunGGU......

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:44 PM
Oh! Hari yang penat hari ini. Habis sahaja menghadiri jemputan perkahwinan aku sudah tergolek. Pukul 5.30 petang pula bawa anak-anak buah ke taman permainan di Dataran Sejarah. Balik hampir Maghrib dan terus kemaskini blog!!!

Alhamdulillah. Berjaya mengawal nafsu makan. Ekekekeke.. Tidak terpengaruh dengan nasi yang pelbagai warna. Setiap rumah ada yang aku jamah agar-agar, kerepek, kuih muih dan yang gagal ialah banyak pula minum air. Cuaca panas!!!

Photobucket

Pengantin 4. Ini rumah sepupu aku yang mana 2 orang anak perempuannya bersanding serentak. Sampai rumah pengantin di Kampung Serkam Darat dalam pukul 12.30 tengah hari. Terus duduk di hadapan pelamin.

Tunggu punya tunggu punya tunggu pengantin tidak berarak dan bersanding juga. Jam sudah pukul 2.00 petang. Anak-anak buah semua sudah resah gelisah sebab mengantuk dan panas.

Photobucket

Jadi budak ini merasmikan dulu pelamin ini. Ha ha ha ha...

Okey! Aku mahu minta pendapat kamu atau pengalaman kamu.

Pukul berapa masa yang sesuai untuk bersanding? Atau semasa kamu berkahwin dulu, kamu bersanding pukul berapa? Ingat lagi?

Bagi aku pula masa yang sesuai adalah sebelum Zohor. Waktu puncak orang ramai datang.

Nota kakitanganku : Pengantin pun tidak nampak batang hidung!!





45 kUs-kUs:

~** PROFFY **~ on December 12, 2009 at 8:41 PM said...

hekhek

kawen kul 12tgh malam..

baru lain dari yang lain!!!!

ekekekekkeke

fara adila on December 12, 2009 at 8:41 PM said...

uishh...mmg sakit hati klu cm2..tym jadi pengapit kakak haritu pun kul 1 pengantin dah makan..conclusionnya..tadi balik cmtu je r???

umi_e on December 12, 2009 at 8:45 PM said...

salam... masa kak e dulu - sanding lepas zohor (kul 2pm)sebab memang takmo orang ramai tengok hehehehehe:D

* sekali lagi - sanding lepas isyak (di dewan) masa ni semua orang boleh tengok sebab makan serentak :p

sI tEDI on December 12, 2009 at 8:50 PM said...

proffy : kawen ngan sanding due perkara berbeza.. la la la la

sI tEDI on December 12, 2009 at 8:50 PM said...

fara : yup! balik jek.. sbb dah kenyang makan sblm tu.. pengantin pun x nampak.. x de keluar salam saudara mara.. :)

sI tEDI on December 12, 2009 at 8:51 PM said...

kak e : ekekekekke.... kalau kol 3 lagi ok kot.. ha ha ha..

ashie023 on December 12, 2009 at 8:51 PM said...

ntah..aku x kawen lagik..x tau..<-amboi jawapan..tegasnye...hehee..

agaknye kul 12 tgh kot ok ah..sebab ptg tuh, pengantin basuh periuk..ke esok.??aahha..

FatinZol on December 12, 2009 at 8:51 PM said...

sanding kol bpe,xtau la...xde pngalaman n blom dipikirkan..
tp personally,xyh snding pn ok..bukan wjib,n simple je tu..
hehee

cun budak bju pink tu..

Ms.Lilies on December 12, 2009 at 8:53 PM said...

biasa org sanding pas zohor...aku xsure sgt pasal aku x sanding :)

anN on December 12, 2009 at 9:11 PM said...

sllu nye owg sanding pas zhor.. jrg2 time lunch.. coz time tu, owg nak mkn je.. bkn nk tgk pgntin..hehe

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:14 PM said...

dak ashie.. ekekekkeke.. ye lah.. kalau sanding kol 2 basuh piuk kol 5..penat. ekekekke

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:14 PM said...

fatin : setuju. aku x nak sanding..

eh.. macamlah dah nak kawen. ekekeke

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:15 PM said...

ms lilies : ekekekekek.. cayalah x sanding.. kadang2 kita x nak.. tp org tua suruh

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:15 PM said...

ann : ekekekekekek. oOoOoOoOOo.. mana tau,, ngah makan leh jeling2. ekekee

MisZrOxZy on December 12, 2009 at 9:29 PM said...

from my opinion pas zohor kul 2 elok la sanding.tp kalo pengantin xde gk mknanyer pengantin takut pelamin runtuh le tu!ahaks!!

Zuewairy on December 12, 2009 at 9:30 PM said...

saya cadangkan selepas zohor, kul2 cmtu.. waktu tu ramai org..br best ada org tgk.. kalo bersanding xde org tgk xbestla.. baik duduk lam bilik jer.. ;)

ONE ZABA on December 12, 2009 at 9:32 PM said...

lepas je akad nikah terus masuk tido...ahakkk!!!

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:39 PM said...

ekekkekeke. rozie.. pandai je dia

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:39 PM said...

zuewairy : macam syok sendiri ek?

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:39 PM said...

one zaba : amboooii! dan dan mengantuk!!

GhOsToNe on December 12, 2009 at 9:43 PM said...

byknyew owg kawen..

bagus2!!!

HonEyBuNNy on December 12, 2009 at 9:50 PM said...

cntknya pelamin tu....;-)

zino on December 12, 2009 at 9:51 PM said...

elok nya lepas zohor bagi can pengantin dan rombongan sembahyang dulu.. kalau tak nanti takut ada yg terbabas...

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:51 PM said...

ghostone : bagus ada juga yg x bagus. ekekekek

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:51 PM said...

honneybunny : he he he.. pengantin 4

sI tEDI on December 12, 2009 at 9:52 PM said...

zino : kalau dah bermekap .. payah gak!!

maiyah on December 12, 2009 at 10:05 PM said...

yelah.. ubah trend arak tgh mlm :D

Faarihin on December 12, 2009 at 10:08 PM said...

salam cik tedi.. ha.. oklah tu sbelum waktu zohor.. kalau slps cam lame aje org2 ni nk tggu..

p/s: ada ekspo kat MITC sampai ahad ni.. macam2 produk ada dari seluruh negeri malaysia.. pi sana umpama kita jenjalan ke seluruh malaysia.. huhuhu.. pi la cik tedi.. macam2 ada.. best2.. (^__^)

sI tEDI on December 12, 2009 at 10:14 PM said...

maiyah : ekekekekke...

sI tEDI on December 12, 2009 at 10:15 PM said...

faarihin : dengau macam best jek.. Tgklah esok.. aku selalu mlas nak cari parking jek

~** PROFFY **~ on December 12, 2009 at 10:17 PM said...

ehehehehe

sorry.. penggunaan perkataan yg salah kat atas tuu :)

LORD ZARA 札拉 on December 12, 2009 at 10:22 PM said...

ku tak nak sanding~
takut pelamin runtuh~

=[

sI tEDI on December 12, 2009 at 10:22 PM said...

proffy : ekekekekek.. kawen tengah malam mmg tak boleh di pertikaikan...

sI tEDI on December 12, 2009 at 10:23 PM said...

dak zara : yup! aku pun!! eekekekekke

[z@ck] on December 12, 2009 at 11:28 PM said...

time kemuncak di mana semua org pusu2 dtg makan...hehehe

sI tEDI on December 12, 2009 at 11:36 PM said...

zack : mmg x toleh kiri kanan!

hisham on December 12, 2009 at 11:47 PM said...

wow..!1..lawa la kusi ni..ni msti mahal..teringin la plak...hahaha

Jard The Great on December 13, 2009 at 12:03 AM said...

erk.. mana gmbr pengantin?

eeeda on December 13, 2009 at 2:57 AM said...

Pukul 12.30 t.hari.... sampai pukul 3 tu ok le... lepas tu pengantin boleh rehat...

zeqzeq on December 13, 2009 at 3:04 AM said...

waktu itu kepanasan, air sejuk laku, gulai terasa panas

hans on December 13, 2009 at 3:44 AM said...

tahniah weih berjaya kawal nafsu makan
haha

ustazah dyLLa on December 13, 2009 at 8:49 AM said...

kami diperak tym sblm zohor laa...dlm 12.30- 1 tghari...kul 2 ni org dh clear laa kak...

Wanita Itu on December 13, 2009 at 9:44 AM said...

masa te ari tu..
dua2 belah kami wat sebelum zohor..
satu sebab takut hujan belah petang..
satu sebab tak nak clash kompang ngn azan dari suray berdekatan heee..

sharamli on December 13, 2009 at 9:27 PM said...

k0l 12 cam tu k0t slalunya..

ni sah sebab 4 0rg..xsempat nak besiap..kui3

Dak Wan on December 14, 2009 at 12:26 AM said...

Sebelum zohor kalau kat perak nie (majlis kawen biasa habes sebelum zohor)& kalau kat selangor dan johor, selepas zohor.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting