Friday, December 04, 2009

M|s| MenuruNKan BeraT BaDan...

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 PM
Tips-tips untuk menurunkan berat badan. Ingin kurus? Langsing dan bergaya? Wah! Macam mahu promosi produk membuang lemak badan sahaja.

Aku hanya ingin minta pendapat dan bertanya. Apakah cara yang paling praktikal untuk menurunkan berat badan.

Pilihan A - Secara semulajadi seperti senaman dan kawal pemakanan.
Pilihan B - Dengan bantuan makanan tambahan seperti Herbalife, JDM, pil kurus dan sebagainya.
Pilihan C - Kombinasi A dan B

Sila tekan huruf yang menjadi pilihan kamu.

Ada sesiapa yang ingin kongsikan pengalaman menurunkan berat badan? Sangat di alu-alukan.

Nota kakitanganku : Selalu hangat-hangat tahi kucing sahaja!! He he he...








21 kUs-kUs:

myLovepatzi on December 4, 2009 at 12:13 PM said...

sy pilih C..hehe..bab pngalaman tu x der..sbb x pernah pun diet..bdn dah kurus..hehe..

Softtouch [Hanim] on December 4, 2009 at 12:17 PM said...

sy rase gabungan A+B....tp yg penting skali kene kawal makan n exercise..kalu sy malas nak exercise tu lah bergantung ngan yang A tu...

Tengku Speki on December 4, 2009 at 12:38 PM said...

pilih A :)
mkn buah je la tak yah amik pil

cheqna on December 4, 2009 at 1:28 PM said...

samela kita..

selalunya berkobar2 sebentar cuma...huhuhuhu

amal on December 4, 2009 at 1:30 PM said...

T_T

selalu cakap nak kurus, nak kurus tp x penah jadi! huhuhu..

aku pilih A! Takut nak makan pil atau minuman2 yg ada kat pasaran sekarang ni...

ASYIQ on December 4, 2009 at 1:39 PM said...

Kwn2 kat sekolah skrg tgh sibuk dgn JusMate5. Dia org tak ajak akak pun join...sbb dia org kata nnti tinggal tulang la pulak....hihi.


Akak turunkn berat bdn masa bulan pose je....itu pun tak dipaksa2...haha. So, tak da petua boleh kasik tEDI.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on December 4, 2009 at 1:50 PM said...

C~~

[z@ck] on December 4, 2009 at 1:52 PM said...

jawapan saya C.
=)

Unknown on December 4, 2009 at 2:12 PM said...

saya pilih E kak

Dina Zakaria on December 4, 2009 at 2:14 PM said...

cik tedi,
aku rasa A is the best option..sbb dengan kontrol makan n exercise baru kite dapat kurangkan lean body mass..
and paling important is kurus dan sihat and cantik..

kalo kurus without exercise just diet makan, ko mungkin ley kurangkan berat badan, tapi badan x fit...

chewah2...macam hebat je nasihat aku kn??=D

anyway, gud luck!!!chaiyok!!

zhrhtoodem on December 4, 2009 at 2:15 PM said...

aku suggest amek A je lah
pil2 nih kalau badan alergic or tak bleh terima kang susah pulak
makan makanan yang sihat pun okeh je.

jangan makan berat malam2.
jangan lupa breakfast(even aku pun lupa sama)
jangan makan bersulam dengan minum air(nanti buncit)
jangan baring lepas makan.
jangan makan makanan darat dengan laut
jangan makan susu+buah. macam koktel tuh.

macam2 lagi la
senang citer ikut sunnah nabi.
semuanya ada hikmah.
hehehhe..

sue-ab on December 4, 2009 at 2:23 PM said...

aku ada cara selain diatas... email ke aku soalan..hehe suhaial.abubakar@ctrmac.com aku leh bagi testimoni baik lagi..siap gambo..lam blog malu nak letak...hehe

sue-ab on December 4, 2009 at 2:24 PM said...

email salah taip..ampun tuanku..hehe suhaila.abubakar@ctrmac.com ..kalau nak la...

Watierman on December 4, 2009 at 2:27 PM said...

Akak setuju dengan Zarathegreat.....yang penting makan ikut time & dengan kadar yang sedikit...& sederhana....jangan tidur selepas makan....dan jangan mandi selepas makan....boleh buncit oooo! Makan berkadar....jangan berlebey....itu semua tak elok...Wah cam bagus jer!!!Akak pun dah makin bergolek-golek punya bulat!!!Good Luck!!

syaf on December 4, 2009 at 2:55 PM said...

c kowt...

- makan quaker ot
- pakai losyen halia yg slalu iklan kat tv
- dance, menari yg rancak
- senaman
- makan nasik sikit jerk
- lebih kan lauk dri nasi...
- minum air banyak

***member aku wat mende2 ni cepat doe die turun..pekate ko test

@reLong on December 4, 2009 at 3:23 PM said...

Tedi..
Mak kT amaLkan tidak makan nasi slepas 7 mLm..

bnykkan mkn sayur-sayuran..exercise pn pnting..

tp yg pntiG xbnyk mkn nasi la..dan mak kt ada gak mkn jamu Asbab tu..

hmm..mak kt je wat mcm tu..anak2Y..xda pn..hahah!!


tp mak kT wat bkesan..smpai org kata tu kakak kT..hahha!!

[s][u][e][h][a][n][n] on December 4, 2009 at 3:49 PM said...

aku pun pilih A..sebb kalau pilih A+B kang kurus lak kewangan aku..lagi haru....huhuhuhu

P/s susah betol kan nak kuatkan hati untuk kurus...1000 macam alasan jerk huhuhuhu

Amal on December 4, 2009 at 6:06 PM said...

A!
takot nty kalo berenti buat yg B, badan naik mendadak.
=p

Unknown on December 6, 2009 at 8:56 PM said...

herbalife bagus wooo
kawan aku ambek dlm 1bln leh turun 5kg beb
tp pantang utama nasi, daging n ayam...kena minum air 2 liter ke atas dlm mase sehari....
sure ko akan dapat berat idaman ko

aku teringin gak...tp kos xde hehehehe

*naziela on December 12, 2009 at 2:58 PM said...

A je pun dh ok.
ade pengalaman.2 bulan turun 7 kilo.hehe.
sayo ngn buah sgt penting.exercise jgn lupa.carb kena cut.

Hazzy Ishak on December 22, 2009 at 5:10 PM said...

dapat kurang 2 kilo je dgn pilihan A

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting