Saturday, July 17, 2010

aDa BLoGGer PrihaTin hanTar `mOkTan` kE rumaH . `mOkTan` bukaN seJeniS haiwaN. HaraP MakLum!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 PM
Kalau kamu rasa `moktan` adalah sejenis haiwan macam orang utan, kamu adalah silap. Kalau kamu rasa`moktan` adalah sejenis kenderaan membawa muatan panjang, itu juga silap. Kalau kamu rasa `moktan` itu adik beradik dengan Tan Cheng Lock, itu lagi besar silapnya.

Photobucket

`moktan` adalah sejenis makanan. Luahan hati aku di kotak komen ini mendapat perhatian tuan punya blog yang prihatin. Ha ha ha..

Photobucket

Maka dengan gigihnya beliau menghantar buah `moktan ke rumah aku bersama ibunya. Terima kasih tuan blog. Terima kasih makcik.

Lantas tanpa sedar diri yang batuk `kering` ini, aku membelasah `moktan` dengan lahapnya. He he he he.

Orang Melaka laZimnya panggil rambutan dengan singkatan `moktan`. Aku tidak tahulah negeri lain. :))

Terima kasih Zaradgreat. Sempat Dak Itam `enterframe` depan kamu tadi. He he he.

Nota kakitanganku : Teruja jumpa Zara, macam jumpa artis. Maklumlah selama ini dalam `PC` saja tidak pernah jumpa walau berjiran. He he he.






19 kUs-kUs:

Miss ... on July 17, 2010 at 8:34 PM said...

ekeke moktan singkat ekk..kalau buah mata kucing pangey pe plak kt melaka??

zaradgreat on July 17, 2010 at 8:34 PM said...

huhuhuh.kebetulan kakak amik rambutan tadi.lepas tuh teringat komen dekat blog. terharu tak? hahaha

sI tEDI on July 17, 2010 at 8:41 PM said...

miss : mata kucing , panggil mata kucing gak. singkatan `maku` ha ha ha

ara : amat terharu walau *elum mandi tadi. ha ha ha

cik paro on July 17, 2010 at 8:44 PM said...

first time dengar tau!!

sI tEDI on July 17, 2010 at 8:46 PM said...

cik paro : ha ha ha.. ye ke? moktan kdg2 jd mutan!

ctpayong said...

kalau orang melaka...paham beno ape itu moktan..hehehe.

sI tEDI on July 17, 2010 at 8:53 PM said...

kakct : he he he he. semua nak cepat. singkatan tu kak!

molmolla on July 17, 2010 at 8:59 PM said...

hahahahah! baru baru~

QieFLy si Dolce on July 17, 2010 at 9:15 PM said...

oooo itu ke dia moktan...sungguh lazat...
Entry terkini : Guess last sale on 31JULY ni

Liliyuli on July 17, 2010 at 9:29 PM said...

nak jugakkkkkkkk....huhuhu

Lelaki Ini on July 17, 2010 at 9:51 PM said...

ak pn baru makan moktan!

puteri biru on July 17, 2010 at 9:54 PM said...

aritu balik kampung dapat makan gak sebakul. hahah.

ashie023 on July 17, 2010 at 9:58 PM said...

org ganu sebut moktan..melaka pun sebut moktan jugak ke..hehhe

PinQib on July 17, 2010 at 10:20 PM said...

kt kelantan.. moktan=mokte..
samer je.. rambutan gak

cikgu isza on July 17, 2010 at 10:59 PM said...

kat ipoh ni ada dengar gak orang sebab muktan.. buah duri2 tau ape?

.::WaNiE::. on July 17, 2010 at 11:18 PM said...

weeee sedapnye lahaii

redNing on July 17, 2010 at 11:37 PM said...

uuuuu mesti manis

beautiful_rose on July 17, 2010 at 11:59 PM said...

unik nama buah tersebut.......

city tengku:)) on July 18, 2010 at 2:21 PM said...

terengganu pon pggil moktan.
tp tmbh G.
ekeke.
moktang.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting