Friday, July 23, 2010

MemukuL LeLaki TerTinGGaL kuNci rumaH : JiraN yanG TerLaLu PriHaTin Dan BuaT unDanG-UnDanG seNDiri Pun SusaH JuGa!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:34 AM
Ini mungkin kes tidak kenal jiran tetangga. Lelaki yang tertinggal kunci rumah dan duduk dalam keadaan mencurigakan di hadapan rumah tersebut pada pukul 4.00 pagi di tuduh sebagai pencuri. Jiran yang terlalu prihatin enggan mendengar perjelasan memanggil jiran tetangga yang lain dan menahannya.

Untung ada jiran yang mahu ambil tahu tapi kalau terlampau-lampau prihatin sampai buat keputusan sendiri memang tidak di alu-alukan.

Jiran aku semuanya warga-warga emas yang hanya tinggal suami isteri sahaja dan anak-anak sudah menetap sendiri di tempat lain. Kecuali jiran sebelah kiri yang jarang nampak muka dan rumah sentiasa tertutup. He he he.

Kenal-kenallah jiran tetangga supaya kita tidak saling mencurigai antara satu sama lain :))

Nota kakitanganku : Jangan cari jiran bila susah sahaja!








21 kUs-kUs:

Miss Izah Mohamed on July 23, 2010 at 10:06 AM said...

lorh.. tu la dia.. klu prihatin dia xjd cmtu.. klu prihatin dia kenal jiran2 dia.. aiya...

makdara TERDIVA on July 23, 2010 at 10:06 AM said...

jiran sebelah kanan org sabah..depan umah plak uncle samy belu..yg lain2 tu abg don..huhuhu!

Kak Anie on July 23, 2010 at 10:21 AM said...

tEDl..akak ingatkan cuma kat bandar2 besar macam KL aje orang tak kenal jiran tetangga...rupanya kat sana pun ada...hmmm...kena ingat pepatah lama...Jangan Jadi Kera Sumbang...susah hidup nanti

Softtouch [Hanim] on July 23, 2010 at 10:36 AM said...

kesian org tu..org skrg tedi mana nk tau pasal jiran2 nie..nak2 kalu duk kawasan perumahan..Nak2 kene mcm sy..sy pemalu ngan jiran..tp ngan kiran sebelah ni oklah sbb dia org tua kan..

Hazzy Ishak on July 23, 2010 at 10:38 AM said...

adeh, tak pasal je kena belasah

QieFLy si Dolce on July 23, 2010 at 10:51 AM said...

isk2 takkan la sampai jiran sendiri tak kenal... :p

Entry terkini : cerita lawak : Dendam Si Ibu Mertua

SM on July 23, 2010 at 11:00 AM said...

btul2..mmg kene kenal serta mesra dgn jiran. Klu pape yg berlaku dgn kita pun, jiran2 la org pertama yg akan tahu keadaan kita..

SM on July 23, 2010 at 11:00 AM said...

btul2..mmg kene kenal serta mesra dgn jiran. Klu pape yg berlaku dgn kita pun, jiran2 la org pertama yg akan tahu keadaan kita..

SM on July 23, 2010 at 11:00 AM said...
This comment has been removed by the author.
SM on July 23, 2010 at 11:00 AM said...
This comment has been removed by the author.
cik syazni on July 23, 2010 at 11:06 AM said...

ish kesian lah pulak..huhuhu

redNing on July 23, 2010 at 11:19 AM said...

hmmmm.....

ctpayong said...

ade jugak jiran yg sudah kita report pada polis tentang rumahnya dipecah masok, sampai polis datang pun dia tidak bangun-bangun. ish..ish..ishhh.

p/s : cadang nak pasang pembesar suara kat garage rumah aku.

fikaryna on July 23, 2010 at 11:39 AM said...

senario jiran masa kini!

deena awanis on July 23, 2010 at 12:01 PM said...

aku cuma terserempak ngan jiran paling kerap skali seminggu..huhuhu..
nak wat camne..sume keje kan..masing2 wat hal masing2..tapi bila terserempak tetap bertegur sapa..i x sombong k..

azuan on July 23, 2010 at 12:02 PM said...

tue la kena kenal la org sebelah umah...

atty's on July 23, 2010 at 12:18 PM said...

penaya org je...tu lah penting gak kenal jiran..palin dkt jiran sblh..menyebelah

Dee on July 23, 2010 at 12:28 PM said...

ler..x pasal2..sib baik x kena belasah..

eeeda on July 23, 2010 at 1:09 PM said...

Tu melampau smp jiran sebelah pun tak kenal...jiran lah org yg paling dekat sekiranya berlaku sesuatu utk minta tlg...dan plg cepat sampai...

Qaseh on July 23, 2010 at 1:58 PM said...

hidup berjiran di kampung mmg sgt berbeza dr berjiran di bandar. di kg masih kenal jiran kiri kanan depan belakang tp di bandar jiran depan umah xpernah bertegur sapa mcm mana nak kenal.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on July 23, 2010 at 2:11 PM said...

jiran2 aku pun semua orang tua2 juga :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting