Monday, July 26, 2010

sEkOLah PeLaJar HamiL TeTaP Di TuBuH : KeRaJaan NeGeri aKan Beri RM 500.00 BaGi UrusaN PernikaHan .

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:30 PM
Ketua Menteri Melaka tetap bertegas mahu mewujudkan sekolah bagi pelajar yang hamil walaupun tidak mendapat sokongan daripada Kementerian Pelajaran Malaysia.

Perlu sekolah untuk pelajar hamil? Adakah mereka terlalu di muakan? Adakah mereka akan insaf? Adakah mereka akan pergi ke sekolah? Berhadapan dengan guru-guru di sekolah yang di khaskan untuk mengajar mereka?

'Eh! Tiada masalah jika aku terlanjur. Ada sekolah khas nanti. Nak malu buat apa? Aku dan mereka sama sahaja.'

Atau?

'Sekolah? Mana mahu aku letak muka ni walaupun berhadapan dengan mereka yang senasib. Baik duduk menyuruk di rumah.'

Apa kata kamu pula? Setuju sekolah untuk pelajar hamil?

Nota kakitanganku : Jika mereka fikir masa depan, mereka pasti tahu pelajaran itu amat penting dan tidak akan terjerumus kepada perkara-perkara yang di larang!

Sumber berita di sini.







19 kUs-kUs:

Salmia on July 26, 2010 at 3:11 PM said...

setuju dengan nota kakitangan tu.
kalau dari awal pikir masa depan, tak le jadi hal2 yg mcm tu.

Ms.Lilies on July 26, 2010 at 3:11 PM said...

aku xstuju!
Nanti ramai yg pikir zina itu perkara biasa...sebab ada yang menyokong...

ngeri bila fikir bala yang Tuhan akan turunkan pada kita2 ni

umi_e on July 26, 2010 at 3:15 PM said...

Salam... ada pros-cons dalam hal ini ;)

* pros: daripda menambahkan jumlah bayi dibuang/dibunuh lebih baiklah pelajar yang terlanjur ini ditarbiah - sekurang-kurangnya mereka boleh memikirkan masa depan setelah terlanjur melakukan kesilapan...

** cons: kemungkinan pelajar 'menghamilkan' diri mungkin akan bertambah kerana sudah ada tempat 'penampungan' untuk mereka...

Hazzy Ishak on July 26, 2010 at 3:22 PM said...

tak patut tak patut. sampai bila pun dorang tak akan sedar

relevan on July 26, 2010 at 3:28 PM said...

Pelajaran apa yang akan dia orang ajar kat sekolah hamil ni nanti yer..

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil on July 26, 2010 at 3:37 PM said...

Huh!!!! Lepas ni sekolah PELAJAR HAMIL 2 kena ditempatkan BIDAN.. DOKTOR SAKIT PUAN & KEMUDAHAN RUMAH BERSALIN.. Ermmm Asrama pun mesti ada kan?? Jadilah dia Sekolah a.k.a Pusat Bersalin.. Kihkihkihkih Lawak2.. Ni kalo TUCIN DEMUK dengor diapun mesti gelak guling2.. Mesti dia ckp "MANUSIA OH MANUSIA!!!"

ayaa alyy on July 26, 2010 at 3:37 PM said...

mcm x setuju jep. klo dorg pkir awal2 nk sekolah yg terlanjur tuh kenapa.

princeduyong on July 26, 2010 at 3:48 PM said...

lenturkan buluh biar dari rebungnya....dah jadi buluh...susah la sikit...

DUKA SI ANAK AYAM

Miss Butterfly~ on July 26, 2010 at 3:57 PM said...

tak setuju..dyeorg takkan insaf..dyeorg takkan sedar slh dyeorg..

maisyara Pot! Pot! on July 26, 2010 at 3:58 PM said...

macam tak kena jep. tak patut tubuhkan ko. coz, diorang takan sedar laaaaa.. :(

Softtouch [Hanim] on July 26, 2010 at 4:03 PM said...

xsetuju...mcm mnggalakkan jer perbuatan haram tu..kalu dianiaya xpelah..buatnya dorang seronok2..xpatut xpatut

aNiSa hANg tUaH on July 26, 2010 at 4:09 PM said...

kalau mcm ni.
ramai lee bebudak yg nak buat maksiat
hadehhh
pikir panjang laaa kawan
hehehe

nuraarin-life on July 26, 2010 at 4:54 PM said...

Lagi satu cadangan menteri yang pelik!!! Terlalu banyak berfikir @ tak tahu nak fikir macam mana nak selesaikan masalah?

My MiRa on July 26, 2010 at 5:15 PM said...

MiRa TaK sEtuJu La..sEbB McM mENgGaLaKkAn pLAk WaNiTA hAMiL.NnTi DoRAnG tAk rIsAu Lg...SbB TeRlNjUr PuN sEKoLaH aDa....ThEN sEkArAnG nI kAlAu Nk BuAnG bAyI pUn DH DiSeDIaKN ..hMm mCm BnYk PlK KeMuDhn Yg DIwuJuDKn UnTuk KeS ni.

zns on July 26, 2010 at 5:55 PM said...

mcm tak setuju..sebab kebanyakan yang terlanjur ni muka seposen jer..
kat sekolah akak aku ngajar ada sorang, pas bersalin..masuk sekolah
dan dengan bangganya bercerita tentang pengalaman seksnya pada rakan rakan yang lain...abis tu camna?

larra on July 26, 2010 at 6:38 PM said...

TAK SETUJU...kalo ade jugak camni..jawabnyer budak2 tak kisah lah nak mende tk senonoh kan.sebab seolah olah ada tempat perlindungan..

larra on July 26, 2010 at 6:39 PM said...

TAK SETUJU...kalo ade jugak camni..jawabnyer budak2 tak kisah lah nak mende tk senonoh kan.sebab seolah olah ada tempat perlindungan..

PinQib on July 26, 2010 at 7:15 PM said...

malaysia's idea sucks

Adik aku operate.



Kawan baik di universiti

Aini on July 27, 2010 at 9:41 AM said...

ntah la tedi.. Nampak macam menjurus kepada mengalakkan yg buruk berlaki tpi nampak mcm penyelesai masalah jugak.. Hurmm enth la..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting