Saturday, July 10, 2010

saTe PeruT Dan rOJak mEE KamPunG JawA, mELakA : KaLau TiDak saBar, JanGan PerGi! hE hE hE!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 PM
Photobucket

Mee rojak?? Rojak mee??

Photobucket

Sate Ayam. Sate Daging. Sate perut.

Photobucket

Suasana sepanjang deretan kedai-kedai.

Pagi tadi kami ke Kampung Jawa. Mencari beberapa pasang kurung untuk adik yang akan memulakan sesi pembelajaran minggu depan. Di sini memang banyak pilihan. Boleh tawar menawar.

Berhenti di kedai makan untuk menjamu selera. Kedai makan yang menjual sate ini memang popular kerana telah beroperasi puluhan tahun di sini.

Kerusi meja yang terhad buat kamu terpaksa menunggu. Mahu ambil pesanan kami menunggu lagi. Mahu menunggu makanan yang di pesan sampai memang menguji tahap kesabaran. Punyalah lama!! Cuaca yang panas membuatkan hati juga semakin panas lebih-lebih lagi duduk berdekatan dengan orang yang sedang membakar sate. He he he he.

Sudah selesai makan, mahu panggil orang kira juga perlu menunggu lama sedangkan kami perlu bangun segera untuk beri orang lain laluan untuk makan pula. Sudah bayar mahu tunggu duit lebihan di kembalikan juga ambil masa.

Aduhai!

Adakah ini berlaku pada hujung minggu sahaja atau hari-hari biasa juga?

Nasihat aku, jika tidak cukup sabar, usahlah pergi di waktu sibuk. Memandangkan sudah lama tidak makan sate perut aku tahankan juga hati ini supaya bersabar. Ha ha ha.

Nota kakitanganku : Balik terus pengsan kepenatan bertarung dengan kepanasan. He he he





20 kUs-kUs:

redNing on July 10, 2010 at 8:05 PM said...

waahhh mkn sate huhuuu sedap2

Fatin Aliyya on July 10, 2010 at 8:14 PM said...

nk jugak aku pun dh baertahun x mkn sate..T_T

mr.donut on July 10, 2010 at 8:40 PM said...

ahhh.sgt tertekan bila ko post entri ni.hahaha.kat situ aku memang selalu makan.kat sini takkan ada makanan2 mcm tu.terliur aku.hehehe. =)

e.t.t.y on July 10, 2010 at 8:54 PM said...

yg kt ceruk ceruk kedai tu ke?

aNiSa hANg tUaH on July 10, 2010 at 8:55 PM said...

sodapnyeeeeeeeeee

pae's faezah on July 10, 2010 at 8:59 PM said...

da lame xgi kampung jawe..
rindu lak hehe..

arboqskii on July 10, 2010 at 9:09 PM said...

hush...kedai sate kg jawa nie mmg best..gua tiap kali turun bandar melaka mesti singgah punyer...terbaekkk

zeqzeq on July 10, 2010 at 9:13 PM said...

kg jawa belah mana?? hhee boleh mencuba mana tau seJIWA

Wanie-san on July 10, 2010 at 9:19 PM said...

sate??OMG!OMG!
Sgt suke!!!!!!!!!

QieFLy si Dolce on July 10, 2010 at 9:22 PM said...

hehehe mmg tak akan tunggu lama2 klu dah lapar....
Entry terkini : Tiada kata yang terungkap. Ingatlah orang tersayang

hans on July 10, 2010 at 9:47 PM said...

macam sedap jer
laparnyaaaaaaaa

Chika on July 10, 2010 at 9:47 PM said...

nampak sedap je satay perut dia... bukan senang nak dapat yang sedap ni...

munge on July 10, 2010 at 10:07 PM said...

smlm baru mkn sate beli di padang jawa...ehehe...

blueCITY® on July 10, 2010 at 10:48 PM said...

salam,

tedi!!
mee tuh beso nya, huwaaaaaaaaa...
mengingatkan ku pada..
ooooooooohhh tidak, otak ku ni jahat, ekekekkek...
ishhh x baik tul la, kan makanan tuh, huhuhu....
itu la masalah i sejak dulu hahaha...

satay?
meh rasa satay kajang haji samuri
lalalala

Faarihin on July 10, 2010 at 11:06 PM said...

wah... cedapnya.. cedap2.. hehehe.. (^__^)

Lelaki Ini on July 10, 2010 at 11:13 PM said...

besh2!!!!
tp kne sabar tow!

POSH76 on July 11, 2010 at 12:57 AM said...

sedap semua makanan tu..bab2 tu yg buat hangen ni huhu

iqbalsyarie on July 11, 2010 at 1:06 AM said...

sate perut sy tak penah makan sbb trauma dgn perut lembu...haha..dlu kecik2 penah keracnan makanan sbb perut lembu,smpai skrg tak sentuh2..haha

Latest post:Menarik!Kisah pemabuk bersolat

zino on July 11, 2010 at 3:59 AM said...

nampak sate tetiba lapar hehe

ibuayu on July 11, 2010 at 5:26 PM said...

dulu selalu gi kg jawa then makan sate..
lama betul tak makan situ..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting