Wednesday, July 21, 2010

'NeneK TerpaksA BerJimaT asaLkaN kuCinG NenEk DapaT makaN samA'

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:07 PM
Malas betul mahu cakap pasal anak-anak yang tidak sedar diri dan tidak sedar dek untung sehingga sanggup mengabaikan keperluan seorang ibu. Sampainya hati si anak yang melihat ibu terkontang kanting seorang diri, menjadi tukang sapu hanya untuk mencari sesuap nasi buat diri dan kucing-kucingnya.

Sebusuk-busuk mana pun dia, dia tetap seorang ibu yang bersusah payah melahirkan.

"Nenek perlu berjimat serta masak sendiri apa saja yang ada kerana apa yang penting, kucing nenek dapat makan sama dan bekalan beras mencukupi hingga hujung bulan."

Seorang ibu yang mempunyai 7 orang anak dan 10 orang cucu mengucapkan kata-kata seolah-olah dia sebatang kara.

Semoga kamu sedar akan tanggungjawab dan kembali ke pangkal jalan sebelum terlambat wahai anak.

Sumber berita di sini.







14 kUs-kUs:

maisyara Pot! Pot! on July 21, 2010 at 6:02 PM said...

hurm...

maisyara Pot! Pot! on July 21, 2010 at 6:03 PM said...

tetiba rindu dengan mak...





















* my mum pergi outstation. :(

Ery Farieha on July 21, 2010 at 6:24 PM said...

kucing tu la jd peneman nenek

Jard The Great on July 21, 2010 at 6:32 PM said...

hu hu..... harap naseb mak aku tak gitu

Amieynna Amin on July 21, 2010 at 7:06 PM said...

ciannye..
dah dilahirkan.senang2 je melupakan..

Amieynna Amin on July 21, 2010 at 7:06 PM said...

ciannye..
dah dilahirkan.senang2 je melupakan..

Amieynna Amin on July 21, 2010 at 7:06 PM said...
This comment has been removed by the author.
velasrizal on July 21, 2010 at 7:12 PM said...

syurga di bwh kaki ibu..

Yossi Benayoun Ke Chelsea, Joe Cole Ke Liverpool

Yunus Badawi on July 21, 2010 at 7:21 PM said...

Anak tak sedar diri. Tanpa ibu siapalah kamu semua.

Aku jadi emo kalau baca kisah mcm ni.

Softtouch [Hanim] on July 21, 2010 at 7:28 PM said...

kesian nenek tu..nasib ade kucing2 temankan dia kalu tak lg sunyi idup dia

bellar0ssa on July 21, 2010 at 7:32 PM said...

bagosnye nenek ni. kat akhirat nanti kucing2 ni la yang bantu dia.

✿nenek moden✿ on July 21, 2010 at 7:47 PM said...

hmm..rindu my cat yang menghilang diri since nek masuk u..hmm..mayb dah mati..sebab dia sakit..semua anak dia mati dlm kandungan...ahh..rindu..hmm..T-T

redNing on July 21, 2010 at 8:09 PM said...

baiknya nenek nih...walaupon kais pgi mkn pgi masih igt nk bgi mkn kt kucen

QieFLy si Dolce on July 21, 2010 at 8:12 PM said...

ingin aku carut dia tidak akan terasa...so apa yg mampu aku lakukan hanyala berdoa untuk kebaikan nenek itu... (T_T)

Entry terkini : Emo Face Contest

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting