Tuesday, July 20, 2010

IBu ayaM : Oh! BiLa LiHaT GamBar kAu, akU TaHu keNaPa kaU SenDiri TiDak LacurkaN DirI TeTaPi GunakaN BuDak sEkOLaH YanG BawaH Umur!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:27 AM
Photobucket

Kredit gambar di sini.

Mempergunakan budak-budak bawah umur yang masih mentah untuk kepentingan diri sendiri. Kenapa kau tidak lacur sahaja diri sendiri? Mengapa perlu memperkotak-katikkan budak-budak yang masih sekolah?

Memang kau belum di dapati bersalah. Tapi, bila sudah di dakwa itu maknanya sudah ada kes. Mengaku bersalah kemudian menukar pengakuan. Ehmmm... Mengapa? Takut dengan hukuman? Masa buat salah tidak terfikir ke negara ada undang-undang?

Muka sudah terpampang di akhbar-akhbar tempatan. Bersedialah untuk menghadapi cemuhan walaupun belum di sabit kesalahan. Sebab kau seorang, semua orang yang berhampiran terpalit sama.

Budak-budak pun, walaupun kamu bawah umur, tapi pasti sudah baligh dan boleh bezakan mana yang boleh dan mana yang tidak. Mana yang haram dan mana yang halal.

Nota kakitanganku : Bila sudah gelap , susah mahu cari lampu suluh.






31 kUs-kUs:

Miss Izah Mohamed on July 20, 2010 at 10:01 AM said...

SENANG2 JE NAK AMBIK KESEMPATAN.. XDE HATI PERUT LANGSUNG.. HAISHH!

Watierman, rmanbkr on July 20, 2010 at 10:09 AM said...

Hrmmmm manusia di akhir zaman Dik....dari kecik dah terjebak....ngeri bila difikir2kan...MOGA ALLAH SENTIASA MEMELIHARA KITA dari kancah maksiat dan hasutan SYAITAN LAKNATULLAH!!Amin!

sarah shafie on July 20, 2010 at 10:23 AM said...

jahat gile..kesian budak2 kecik..

deena awanis on July 20, 2010 at 10:28 AM said...

chettt!!nak jual diri x laku, jual orang lain pulak!!!

farra8979 on July 20, 2010 at 10:35 AM said...

sian kat budak2 yer.. x baik wat gitu..

Uruchimaru @ kf on July 20, 2010 at 10:49 AM said...

pndi tak bertempat ini urg..!

QieFLy si Dolce on July 20, 2010 at 11:04 AM said...

hahaha...mana nak laku kolu dorang...tu yang kesian kat budak2 sekolah jadi mangsa...berhati binatang...

Entry terkini : Nyah kalau ko peminat fanatik Uncle Ben sekali pun. Tak perlu lah sampai macam tu sekali.

Kamsiah on July 20, 2010 at 11:10 AM said...

semuanya sama..masa buat tak malu tp bila dah kantoi...tau pulak malu...
budak2 sekolah tu...dipaksa atau rela..??

lea on July 20, 2010 at 11:13 AM said...

sebab diorg xlaku..
tu yg jual org laen..
hahaha

nuraarin-life on July 20, 2010 at 11:20 AM said...

tidakkah mereka pernah terfikir sekiranya berlaku pada keluarga sendiri.. pelik pelik pelik

Hazzy Ishak on July 20, 2010 at 11:24 AM said...

sumbat je dalam penjara, jangan bagi keluar lagi

Entry terbaru dari Hazzy,
Banci Penduduk & Perumahan. Sudah isi borang ke belum?

molmolla on July 20, 2010 at 11:26 AM said...

sesukati hati die je!!! geram~

Salmia on July 20, 2010 at 11:28 AM said...

hm... ibu ayam ke tuh? hehehehe
eh, ada gak budak2 skolah yg rela mcm tu.. sbb bwh umur je, itu yg kena

Dee on July 20, 2010 at 11:29 AM said...

napalah hancurkan masa dpn org lain..sian kt budak2 tu..

pakcikLie on July 20, 2010 at 11:50 AM said...

kenapa suka budak2 ..tak tahu lah...mungkin dia yg tahu pasaran sekarang...Buduh pnya org..buatla bisnes lain.

atty's on July 20, 2010 at 11:51 AM said...

ibu ayam yg muka cam pecah umah je..
budak2 yg dijadikan mangsa.

JMR on July 20, 2010 at 11:57 AM said...

ni mak hayam ke bapak hayam ye?hhehehe

Lelaki Ini on July 20, 2010 at 12:05 PM said...

hahaha!
padan muka diew!

soffya cik bulan on July 20, 2010 at 12:10 PM said...

barua.
sakit ht aku bc ni

Pelatt on July 20, 2010 at 12:21 PM said...

manusia banyak ragam

nj on July 20, 2010 at 12:23 PM said...

sitedi...

mereka ini tiada kerja la tu...tengok gaya dan personaliti pun tau doh!!

redNing on July 20, 2010 at 12:26 PM said...

klu dia yg jd ayamnya...xde sape yg nak...

cantik lg ayam serama

Kak Anie on July 20, 2010 at 12:28 PM said...

Dunia sekarang macam2...yang besar tu dah jadi macam bapak setan...yang dipergunakan pulak takkan tak tau perkara betul dan salan

kella on July 20, 2010 at 12:32 PM said...

hati dah gelap.. pulak tu tiada usaha nak cerahkan kembali.. makanya makin gelap..

tambah lagi bila diletakkan tembok pula dihadapan..

lansung!

nauzubillah...

Yatre Hayati on July 20, 2010 at 12:40 PM said...

muka memang mak ayam habes !

ejaMaria on July 20, 2010 at 12:44 PM said...

ibu ayam tu dah tak laku... hahaha

Aini on July 20, 2010 at 12:57 PM said...

melayu ke tu? Kurang hajar betul! Geramnye la..

relevan on July 20, 2010 at 1:07 PM said...

Hukum sula saja ini persalah..

papabear on July 20, 2010 at 1:07 PM said...

ibu ayam patut kena hukuman yg sgt berat... kalau ayam dah lama kena goreng or gulai!

maCy on July 20, 2010 at 3:01 PM said...

susah bila mata terang harta buta dosa~

Nur Hawa Mohd Zin on July 20, 2010 at 4:57 PM said...

tak dapat nak kata apa kak...perempua tak tak da perasaan perempuan..awe tak faham nape perempuan sanggup jadi mcm tu dan buat macam tu

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting