Thursday, July 29, 2010

BuanG MayaT BayI HukUm PenJara 2 TahuN?? GosOk maTa LaJu-LaJu. 2 TahUn?? siLa PercayA!! PatuTLah BersePah BanGsaT yanG BuNuh Dan BuanG BayI!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:16 PM
Photobucket

Ini kira hukuman untuk buang bayi sahaja? Habis, yang bayi itu di buang dalam keadaan yang tiada bernyawa macam mana? Siapa yang bunuh? Mati sendiri? Tiada hukuman buat mereka yang `mematikan` bayi tersebut??

Aku tidak faham undang-undang. Minta maaf. Tapi 2 tahun memang S.H.I.T!!

Tidak hairanlah makin ramai bangsat yang bunuh dan buang bayi. Apa sangatlah 2 tahun. Pejam celik, pejam celik. Bebas! Boleh buat lagi!

Sumber berita di sini.

Nota kakitanganku : ..............





17 kUs-kUs:

Miss ... on July 29, 2010 at 8:45 PM said...

hmmmmmm

Wife Mr.Em ~ Ibu Mr.Aqil on July 29, 2010 at 8:47 PM said...

Bukan ke MEMBUNUH hukumannya BUNUH juga?? Nape tak digantung je deme.. Kalo lepas 2thn keluar setahun pas kuar buang bayi lg.. Sorrylah ibuAqil pun tak bape tau undang2.. hehehe betapa susahnya nak dpt sowang anak.. senang2 depa buang.. sampai tak benyawa bdk 2.. ermmmmmm ~sgt sakit hati ibu waktu ni bla dikenang..~

Tupai Karan on July 29, 2010 at 8:50 PM said...

syaiton punya binatang.. nape tak bagi kosi letrik ja.. biaq hangus rentung bzzztt piuttt sssss.. sukasuka ja buang2 baby.. ingat hype la buang2 ni

Latest Post : ~NASIK KANDAQ LINE CLEAR? EWW?!

Qaseh on July 29, 2010 at 8:54 PM said...

mmg hukuman yg diberi xsetimpal dgn salahlakunya...xpatut

Tupai Karan on July 29, 2010 at 8:56 PM said...

xpun sebat tang ponggong tu sampai mandul takleh branak2 da.. kalu tidak, lepas dua tahun, dia buat lg.

aNiSa hANg tUaH on July 29, 2010 at 9:04 PM said...

hah
tak pandan dgn warge asing pastu buat kesalahn
tak tau malu
haishhhhhhhhhhhhhh

Amieynna Amin on July 29, 2010 at 9:24 PM said...

nape xgantung je sape yg buang b ayi tu..
isyhh.. mereka kan pembunuh!

Syed Fauzi on July 29, 2010 at 9:51 PM said...

diorang ni datang negara kita jaga la diri tu elok2 ni tak ish...dah la rakyat negara sendiri pun dua kali lima pastu tambah lagi dengan warga asing mmg ramai la

kak Erna on July 29, 2010 at 9:59 PM said...

memang tak patut..2 tahun????betambah la lagi bayi yang kena buang nampaknya..sekejap sangat..

Rara Nasiha on July 29, 2010 at 10:51 PM said...

patot pnjara smpai akhr hayat je.

.::WaNiE::. on July 29, 2010 at 11:43 PM said...

haih tak tau nak kata apa

conteng conteng on July 29, 2010 at 11:51 PM said...

memang nampak tak setimpal dua tahun penjara.

mungkin kena kurung mereka dalam tong sampah untuk 2 tahun baru adil kut?

~** PROFFY **~ on July 29, 2010 at 11:54 PM said...

undang2 memang SHIT!

Arra JaSmY on July 29, 2010 at 11:58 PM said...

betul tu..hukuman 2 tahun tu tak ckup utk tebus kesalahan diorang nih.tegamak kan buang anak sendri..haiwan pon sayangkan anak die..sedey betol!=(

Softtouch [Hanim] on July 30, 2010 at 9:00 AM said...

mmg xpatut..nape xsebat?lepas ni lg ramailah yg buang bb

Papa Hero on July 30, 2010 at 1:04 PM said...

saya dapat rasakan ramai bayi yang dibuang bukan berbangsa Melayu...bila diperiksa,,,oh,,,berkemungkinan bayi berbangsa Melayu...padahal Indon....

agak tak adil artikel surat khabar membuat statement mcm tu...tak psl2 bangsa Melayu yang kena...diorang boleh buat kenyataan akhbar:

bayi dipercayai berbangsa Melayu atau Indonesia atau Sarawak atau Sabah atau Siam atau bla bla bla

Puteri Dyla Qistina on July 30, 2010 at 1:34 PM said...

mungkin ada isu politik atau sensitiviti akan bangkit antara negara?

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting