Tuesday, July 13, 2010

'Ha ha ha ha. mAk kAu yanG Dah MaTi Pun Nak kenanG-kenanG' KelaKar! keLakar!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 2:24 PM
Photobucket

Photobucket

Marah tidak? Marah?

Itu tandanya kau masih ada sifat kasih dan sayang sesama makhluk Allah, lebih-lebih lagi orang itu adalah orang yang paling dekat dengan kau.

Tapi sayangnya kasih sayang kau itu tidak meluas. Bukan sesama makhluk yang lain tapi hanya lingkungan kau saja.

Lantak kau lah mahu gelakk ke apakan? Tapi tolong jangan gelak di halaman dan blog aku. Pergi gelak jauh-jauh. Gelak seorang diri.

Jangan sesekali menyentuh sensitiviti aku di tempat aku sendiri.

Kita memang tidak saling kenal. Rasanya aku tidak ada apa-apa masalah dengan kau selama ini pun. Aku hormat kau dan kau hormat aku. Tapi hari ini perangai kau begitu S.U.C.K

Mungkin kau nampak ini perkara remeh dan kecil. Tapi kau silap untuk bergurau senda. Jika kau tidak dapat terima teguran ini dan anggap aku cepat melenting atau perangai macam budak-budak. Tidak perlu singgah ke sini lagi.

Aku tahu ramai pembaca aku juga tidak suka kucing tapi mereka masih hormat dan tidak mengeluarkan kenyataan tanpa menggunakan akal.

Aku tidak perlu 'sekolah'kan kau sebab aku pasti kau belajar lebih tinggi dari aku. Nasihat aku belajarlah erti kasih sayang walaupun dengan seekor babi kerana semua itu adalah makhluk ciptaan Allah S.W.T

Nota kakitanganku : Hormat orang lain dan orang lain akan hormat kita.





22 kUs-kUs:

~LP Lum~ on July 13, 2010 at 2:32 PM said...

sbar aje ar ted...

insya Allah, dia akn sedar nanti... :)

anis on July 13, 2010 at 2:39 PM said...

sabar ye tedi...dia memang x phm haiwan...sya pown slalu je nangis klu kucing sy mati...(^-^)

sarah shafie on July 13, 2010 at 2:45 PM said...

lorr..die x pham ko tu tedi..abaikan..

Chika on July 13, 2010 at 2:58 PM said...

Sabar je la Tedi. Kalau sekolahkan orang macam ni pon bukan reti bahasa. Dia mati besok blom tentu ade orang ingat. Usahkan Yasin, Alfatihah pun blom tentu. Mula la mulut ku nak menjahat ni... mintak yang bukan2... sabar Chika. Astaghfirullah...

~** PROFFY **~ on July 13, 2010 at 2:58 PM said...

suruh dia mintak maaf secara terbuka..!!

kekeke..

erk.. larikkk nanti tedi marah...

eT on July 13, 2010 at 3:13 PM said...

dia xder perasaan tuh...huhu...
babab dia...

relevan on July 13, 2010 at 3:29 PM said...

Pikiran budak tu masih serabai agaknya..

Hana Faza-same person on July 13, 2010 at 3:30 PM said...

lor, ada plak dia ingat benda cenggini leh lawak2.. dia mungkin kurang kasih sayang kot..sb tu dia pon susah nak menyayangi makhluk lain

JMR on July 13, 2010 at 3:31 PM said...

cakap je muka dia tu..manusia yg takde perasaan kot tu..mkin lams, aku makin suka ngn kucing..pengaruh blog ni la nih!:-p

atty's on July 13, 2010 at 3:35 PM said...

biaq pi je tedi .jgn layan ..

Salmia on July 13, 2010 at 3:37 PM said...

perasaan tak ada! itu yg mampu sy ckp.. tak reti hormat org

Lya Colours on July 13, 2010 at 3:48 PM said...

kasih syg manusia x terbatas antara sesama manusia je kan

Dee on July 13, 2010 at 3:53 PM said...

hmm...sempitnya pemikiran dia..

dotblogspotdotkom on July 13, 2010 at 4:00 PM said...

kasih sayang tak terbatas antara manusia sahaja.....

binatang tu x blh bercakap je....

norliza_osman on July 13, 2010 at 4:09 PM said...

Hi tedi.. biarkan lah.. orang macam tu sememang nya berpenyakit.. sakit tengok orang bahagia..

m.q on July 13, 2010 at 4:16 PM said...

apa punya org laaa dia tu...

Wanita Mutalib on July 13, 2010 at 4:38 PM said...

takde perasaan!!

deatH_luVer on July 13, 2010 at 5:09 PM said...

orang tuh dia gile nak komen saje...
tapi tak tau ape yang dikomen..

PN[asam]pedas on July 13, 2010 at 10:30 PM said...

100x heartless!!

walaupun pn asam bukan penggemar kucing, tapi ade hati dan perasaan =)

e.t.t.y on July 13, 2010 at 11:32 PM said...

apa lah pangai macam ni.

Che Kechik on July 14, 2010 at 2:41 AM said...

biarkan dia tedi..
yg penting kita tau apa yg kita buat..
mulut org kita xleh nak kawal..=)

N@zihah on July 14, 2010 at 11:23 AM said...

Slm,memang menyirap darah jugak bila dia komen camtu, tak apa..tenangkan hati yea,anggap saja dia tak memahami diri kita.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting