Tuesday, July 13, 2010

KaDar keLahiraN Di MaLaysiA TeruS MerOsOT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:38 PM
Mahu di salahkan mereka yang melengahkan perkahwinan? Mereka yang sibuk bekerja? Mereka yang merancang kehamilan?

Oh!
Mungkin kerana kadar kelahiran di luar nikah meningkat sebab itulah kadar kelahiran yang sah dan berdaftar merosot.

Nota kakitanganku : Wah! Emo pula dengan kandungan berita ini. Ha ha ha ha!!





15 kUs-kUs:

~LP Lum~ on July 13, 2010 at 12:16 PM said...

salam tedi~

hehehe... sebenar xde slah sesape pun... (bg aku ar)

sbb masing2 ada sbb masing2 tuk melengahkan, atau melambatkan atau merancang kelahiran... :)

ps : kamu nanti, bila dah kawen, jgn lupa lahirkan zuriat yang rmai2.. mcm mak aku slalu ckp, kami 2 beradik kena bg 5 orang cucu setiap sorang pada mak n ayah aku... :p

Queen on July 13, 2010 at 12:18 PM said...

setuju dengan apa yangdikata dalam artikel tu..kos sara hidup yangtinggi buat masing2 meng had kan anak.....

yangtak had cuma anak luar nikah..sebab dia dah tahu dia nak buang..huhuhuu

makdara TERDIVA on July 13, 2010 at 12:18 PM said...

"kilang" tutup wat sementara waktu..ntah bila akan beroperasi semula..haha!!

..nOj.. on July 13, 2010 at 12:30 PM said...

sorg anak 500, 2 anak dh 1000, 3org 1500 dan seterusnye. adoih tepuk dahi nk pikir ni seme.

Rara Nasiha on July 13, 2010 at 12:34 PM said...

mungkin betul jugak! sebab kadar kelahiran anak luar nikah terlebih meningkat. tu jadi situasi mcm ni.

QieFLy si Dolce on July 13, 2010 at 12:48 PM said...

hurm..yang sah makin berkurang...tapi haram makin membukit...
Entry terkini : Ketahui karektor kamu melalui KENTOT...

Dee on July 13, 2010 at 12:51 PM said...

mungkin betul jugak ckp tedi..yg sah pulak..taraf hidup yg tinggi ni mungkin buat pasangan berkira2..jgn smpi anak ramai x terberi makan pakai dan perlindungan..

redNing on July 13, 2010 at 12:55 PM said...

nak bela anak smuanya kena pakai duit yg byk

Ms.Lilies on July 13, 2010 at 1:02 PM said...

xpe....aku menambah statistik bln depan...hehehe

meo188 on July 13, 2010 at 1:23 PM said...

nantimeo dh kawin nk buat anak byk2... xnak bg wife meo berehat... setiap tahun beranak...

rezeki setiap anak adam Tuhan dh sediakan... :D

tak sabr nk kawin... horey!

a.z.r.i.n.a.03.07 on July 13, 2010 at 1:54 PM said...

Ted,

kos hidup yang tinggi skarang ni buatkan kita fikir dua-tiga kali nak beranak ramai.

cth mcm kRina..abg nak 4 kRina kata 3 cukup..tapi kalau ada rezeki.. terima jelah..

Hazzy Ishak on July 13, 2010 at 2:30 PM said...

bos haz ckap, takut nanti kat sekolah anak luar nikah lagi ramai dari anak yg sah taraf.

Softtouch [Hanim] on July 13, 2010 at 3:07 PM said...

mcm2 sbb nape kadar kelahiran merosot..Mcm sy sbb mcm2 kene pikirkan kalu tambah anak nie..Dgn cabaran membesarkan anak2 skrg ni buat sy takut..

bg saya, kuantiti xpenting kualiti tu yg penting..

Tp kalu llah nk bg sy rezeki anak banyak2 sy terima jer.:)

relevan on July 13, 2010 at 3:55 PM said...

Jimat kos sara hidup..tapi perlu ingat..tiap anak yang lahir ada rezekinya..

Asma on July 14, 2010 at 12:14 PM said...

pada akak, taraf kesihatan pun dah merosot, puncanya junk food n fast food. chemical banyak dalam badan..

masa akak pegi dptkn nasihat n rawatan kt LPPKN, terkejut amat!! Sungguh ramai rakyat msia yg perlukan rawatan reproduksi..ini juga sebab kadar kelahiran turun..Wallahuala..

papepun, rezki dtg dariNya

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting