Tuesday, July 13, 2010

kamU PercayA PaDa PerTemuAn keDua DaLam siTuasI yanG SamA? aKu PercayA. Allah mEnGTakDirkaN akU BerJumPA Dia SeLePas LaPan BuLan BerLaLu!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:47 PM
Photobucket


Photobucket

Ini gambar yang bertarikh 21 Oktober 2009 yang aku paparkan dalam 'entry' yang mendapat 'kecaman' ramai. Boleh di baca di sini.

Photobucket

Photobucket

Ini gambar yang bertarikh 13 Julai 2010. Hari ini.Sila lihat kain yang aku pakai. Sama dengan pertemuan pertama. Jumpa kali kedua juga aku pakai baju kurung yang sama.

Sila yakinkan aku bahawa kucing ini adalah kucing yang sama aku jumpa 8 bulan yang lalu. Lihat ekor dia. Lihat corak badan dia.

Hanya dua hari dia ada di pejabat. Selepas itu dia hilang. Hari ini aku jumpa dia di belakang bangunan hujung sekali. Mungkin selama ini dia memang bermaustatin di situ. Dia kurus. :((

Badannya sedikit memanjang tapi tidak besar. :((

Photobucket

Aku jumpa dia di belakang ini tengah tidur.

Photobucket

Photobucket

Tiada bekas. Tinggalkan dia makanan dalam plastik.

Aku yakin sangat ini kucing yang aku jumpa tahun lepas. Tapi tolong jangan minta aku bawa balik. Jangan tanya kenapa. Yang tahu, tahulah. Kucing ini masih manja. Masih mahu bergesel-gesel. Tidak takut orang.

Aku buka untuk 'adoption'. Ini kucing betina, umur dalam lingkungan 10 bulan. Siapa yang berminat boleh emel aku.

Terima kasih.

Nota kakitanganku : Tolonglah bawa dia balik!! :((






21 kUs-kUs:

zulkbo on July 13, 2010 at 8:32 PM said...

salam..
kesian kucing tu..
belalah sapa yang berkemampuan..
bagi saya tinggal di aparment mmg
tak boleh..nanti siksa binatang ni
nak keluar rumah pun tak boleh..lagi satu beranak kecil..tak berapa sesuai,anak boleh kena asma..wallahulam

Miss ... on July 13, 2010 at 8:38 PM said...

kurusnya dia iskk

Kak Anie on July 13, 2010 at 8:40 PM said...

Kesiannya dia tEDl...kat belakang rumah akak ada sekor...kurusnya mcm tulah...ari tu bagi dia makan...tgk dia makan dgn lahapnya hampir meleleh air mata...tapi sekarang ntah mana dia pergi merayap pun akak tak tau...harap2 dia sihat...

Papa meow on July 13, 2010 at 8:43 PM said...

Salam, itu lah jodoh dia nak jumpa dengan kamu hehehe

harap ada yang sudi ambil dia nanti.

Oh ya terimakasih mainan haritu ya. Rantai aman n bulat kena tunggu dia besar sikit. Sebab longgar lagi , besar sangat hehehe

t kasih banyak2

DALILA on July 13, 2010 at 8:46 PM said...

memang kucing yang sama..jodoh..hehe
kucing terbiar memang sangat kurus..kesian.

tapi kalau adopt memnag susah,akan gado ngn kucing sedia ada

white rose on July 13, 2010 at 8:49 PM said...

rezki akak jumpa dgn dia smula...
akhirnya pertanyaan slama ni terjawab kan...

nseb baik akak ade siap bawak bekalan ye...rezki kucing tu jugak...

mudah2an murah rezki akak...

QieFLy si Dolce on July 13, 2010 at 9:07 PM said...

kak tedi mmg baik hati....kucing mmh nak jumpa kak tedi kot...Entry terkini : Hospital Orang Utan. Comel sungguh !!!

syahira ariff on July 13, 2010 at 10:18 PM said...

wahhh
cun kucing tu pose depan kamera
keh keh keh

alvin takda umah harga 8juta on July 13, 2010 at 10:22 PM said...

tedi..
gua dah ada kucen baru..
comot namanya...
dora dah hilang..
ada org culik..

PN[asam]pedas on July 13, 2010 at 10:22 PM said...

bawak la balik tedi...kesian dier kekurangan kasih sayang..tu sebab memanjang je tak menggemuk =)

starzieti on July 13, 2010 at 11:28 PM said...

ciannye kcing tuh..

cik syazni on July 14, 2010 at 12:00 AM said...

pssst tedi.. dekat entry yang lama tu ko cakap dia kucing jantan..

tapi kesian kucing tu.. semoga ada yang adopt dia nnti =)

Lelaki Ini on July 14, 2010 at 12:08 AM said...

berminat..
tapi x leh laa...

~** PROFFY **~ on July 14, 2010 at 1:59 AM said...

mcm momok kaler dia .. :)

JMR on July 14, 2010 at 2:17 AM said...

jaga la dia luh b4 org lain adopt kucing tu..dh kurus sgt tu..

meowwmania on July 14, 2010 at 5:44 AM said...

yelah kurus sgt kucing tu :(

terima kasih pd tedi kerana prihatin dgn nasib kucing2 terbiar, kalau lebih ramai org yg bersikap camni tentu kat m'sia ni xde haiwan terbiar kan..

m.q on July 14, 2010 at 7:49 AM said...

mmg ada jodoh antara kamu berdua
:)
moga2 ada org yg sudi adopt si comel ini

azuan on July 14, 2010 at 8:41 AM said...

makan sendri pun masih ditanggung huhuu...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on July 14, 2010 at 9:42 AM said...

bulu sama macam si kurap kan

Chika on July 14, 2010 at 9:46 AM said...

Comelnye dia... mesti sedih tak dapat nak jaga dia. Paham sangat perasaan tu.Sabar je la kan...

Anonymous said...

Hеy There. I found yοur blog using msn. This is a really well written article.
I'll be ѕure to bookmark it and return to reaԁ more of your սseful infο.
Thanks for the post. I will dеfjnitely return.

My webpage - anderson windоws silverline replacement windows san francisco ()

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting