Thursday, July 08, 2010

aDa BuDak curI MakaN ayaM!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:34 PM
Photobucket

Beli seketul ayam panggang di Mydin petang tadi.

Terlupa ada dalam plastik. Terus letak atas lantai dalam bilik bersama barang-barang yang lain. Seseekor balik kelaparan. Aku beri dia 2 ekor ikan. Dia makan.

Aku ke beranda rumah berbual-bual bersama keluarga. Dalam 30 minit. Budak yang makan ikan tidak keluar-kelaur lagi. 35 minit berlalu. Aku ramalkan dia lalu pintu dapur.

Aku masuk, terlihat seseekor sedang menjilat-jilat bulu. Kekenyangan. Eh! 35 minit untuk dua ekor ikan. Musykil. Masuk bilik. Tulang temulang sudah bersepah. Bertuah punya budak. Dia koyakkan plastik ayam dan makan sampai licin.


eeEEEe!! Siapalah agaknya budak bertuah ini. Boleh teka? Klunya dia makan ikan rebus. :))

Nota kakitanganku : Kena mop lantai bilik yang bau ayam!





13 kUs-kUs:

zaradgreat on July 8, 2010 at 10:06 PM said...

aku terlupa hari nih ada pasar malam.melepas lah murtabak rose!

reha said...

=)) dak itam nye keje ar tu eh kak =)) wakakkaa

reha said...

=)) dak itam nye keje ar tu eh kak =)) wakakkaa

Zareda Norman on July 8, 2010 at 10:30 PM said...

wah beruntung budak kecit tu dapat makan ayam hari ni.. hehhe

e.t.t.y on July 8, 2010 at 10:34 PM said...

adoyai, patutlah masing masing tak keluar keluar. ingatkan sibuk nk keluarkan tulang ikan satu satu.

alvin takda umah harga 8juta on July 8, 2010 at 11:20 PM said...

bertuah beliau..
rezeki beliau sgt murah..

~aSHa~ on July 8, 2010 at 11:38 PM said...

ehehe part mencuci tu aku tak rela..ehehe sbb tu aku tak dpt lagi nak jaga kucing..

LiNda on July 8, 2010 at 11:54 PM said...

hahahaa

besar ayam tuh !

nisya on July 9, 2010 at 12:15 AM said...

cian tedi

hahahahaaaaaa

bak kate orang rezeki jangan ditolak heheee

Lelaki Ini on July 9, 2010 at 12:21 AM said...

hahaha
kesian!

PinQib on July 9, 2010 at 12:32 AM said...

hehe.. nakal gak ni.. pandai3...
;)

dak itam ke akak teddy??

he.. len kli jgn lupe.. xpa rezki diorang ni

ASaDa RyutaRo on July 9, 2010 at 1:52 AM said...

hahaha.. dak itam punya keje la ni ea? ke si kuning?

banyak rezeki dia hari tu..

ctpayong on July 9, 2010 at 12:36 PM said...

dia tahu...mak dia seorang yang penyayang...hehehe. paling pun mak dia tunjuk penumbuk...gerenti xsampai hambat ngan rotan huhuhu

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting