Tuesday, July 13, 2010

PaTayA sayA suDah PerGi. NamUN DiA TeTap hErO Di HaTi. R.I.P PaTayA. KamU MemanG InDaH. :((

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:10 AM
Photobucket

Photobucket

Semasa mula-mula di jumpai di gerai ketika tuannya sedang makan Nasi Pataya.

Photobucket

Tiga minggu kemudian.

Jika kamu ikut blog aku sejak awal, kamu pasti ingat pada Pataya a.k.a Tata. Aku ikut pasal dia sejak hari pertama dia di jumpai dan di bawa balik oleh tuannya yang amat baik hati.

Photobucket

Photobucket

Baru tahu malam tadi melalui blog tuannya yang Pataya sudah tiada. Sudah kembali ke sisi Pencipta-Nya kira-kira dua minggu yang lalu.

Rehat dengan tenang Pataya. Maaf. Aku terlalu hiba dengan pemergian kamu sehingga menitiskan airmata. Ada yang telah di janjikan lebih baik yang menanti kamu.

Semoga kamu bertemu dengan Dak Utih dan Dak Kimo juga.

Terima kasih kepada Tuan PatayaSis Lupie, kerana kamu kami kenal Pataya. Terima kasih kerana beri yang terbaik buat dia. Terima kasih.

Nota kakitanganku : Tetap rasa kehilangan walau bukan milik sendiri.







18 kUs-kUs:

Salmia on July 13, 2010 at 10:15 AM said...

jauh beza masa jumpa dan lepas 3 minggu tu..
sabar ya tedi.. :)

Alimaz-Kembara Terasing on July 13, 2010 at 10:23 AM said...

salam tedi maaf lama tak menjenguk saya sibuk dengan kelas.... kesian dia... beza betol dengan memula jumpa... bagus betul tuan dia bela.... tapi Allah lebih menyayangi dia... walaupun dia hanya seekor kucing dia juga makhluk Allah... dia juga binatang kesayangan Nabi...

Dee on July 13, 2010 at 10:26 AM said...

syukur dia pergi dlm keadaan yg amat sihat dan disayangi..

atty's on July 13, 2010 at 10:41 AM said...

ye tedi ..walupun bukan kita punya ..tp tetap terasa kehilangannya.
dari comot jadik comey ..takpe..semoga pataya bersemadi dengan aman ..

Yunus Badawi on July 13, 2010 at 10:47 AM said...

Sayang dah gemuk mati pulak. Tapi dah ajal dia nak buat mcmana. Sabar ya tEDI.

.::WaNiE::. on July 13, 2010 at 10:50 AM said...

ala kesiannya

huhuhu

takpe la

rip

m.q on July 13, 2010 at 10:58 AM said...

pataya yg cumel dh tiada????
sedeynya....

Aini on July 13, 2010 at 11:01 AM said...

tedi... kucing ku si BUlat hilang tak balik rumah pagi tadi.. sangat sedihhhhhhhhhhh

iqbalsyarie on July 13, 2010 at 11:16 AM said...

wah...evolusi yg sgt hebat..takziah utk tuannya
Latest post:Bahan Mentah 2

Hana Faza-same person on July 13, 2010 at 11:19 AM said...

banyak pahala menjaga pataya..semoga dia tenang di sana..

lupie on July 13, 2010 at 11:20 AM said...

Sis, thanks for the lovely tribute to Pataya.

I remembered how you used to ask about him. I couldn't bring myself to let you know that he was sick and not getting better.

No matter how weak he was, he would always greet me, but day by day his "meows" grew weaker.

I am sure Pataya appreciates the tribute, and finally gets to meet Dak Utih and Dak Kimo. These three gangsta are probably chasing butterflies at Rainbow Bridge.

Thank you again.

POSH76 on July 13, 2010 at 11:52 AM said...

alala tomeinyer i pun tumpang sedey

..nOj.. on July 13, 2010 at 12:29 PM said...

uiyoo dr kurus camtu leh jadik segemuk itu ke. errrmm

rasenye mmg takleh bela ape2 binatang. ati mmg akan sedih sgt kalo dia pergi. sobsob. rip pataya

meo188 on July 13, 2010 at 1:24 PM said...

hahahaha... si kucing gooomoook... hahahahahahaha

sI tEDI on July 13, 2010 at 1:40 PM said...

meo : Tiada yg kelakar bila kucing mati. Tolong jgn gelak bila membaca entry ini bagi menjaga hati2 mereka yng cintakan haiwan dan kucing ini.
harap maklum dan terima kasih.

Softtouch [Hanim] on July 13, 2010 at 3:08 PM said...

bengong meo tu...wpun dia kucing seklai pun..xelok gelakkan dia..
kagum ngan pemilik kucing tu..dari dia kurus smpai dia sihat mcm tu pemiliknya jaga..

starzieti on July 13, 2010 at 4:34 PM said...

salam cik tedi... tula klau membca blog yg cerita pasal kematian kucing pasti kite turut merasa sedih kan... dari kurus smpai sihat mcm 2 sye percaya pataya cukup happy dgn hidupnya.. sila lwt blog sye,ader gmbr baby kucing yg sye amik dr pasar pagi xd hehe..

Wanita Mutalib on July 13, 2010 at 4:40 PM said...

siot meo!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting