Friday, July 23, 2010

BuFferED earNinGs, BerTahanLah sehinGGa TiTisaN seN yanG TerakHir : KeLeBiHan Dan kekuranGan kuanTiTi BE yanG Di peroLeHi.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:31 PM
Photobucket

BE adalah seketul. Itulah intan itulah payung. Abaikan BE yang di atas sebab sudah masuk bulan ketiga Nuffnang masih belum mahu kebumikan. Jadi mumia di atas.

Pernah hantar memo ke 'helpdesk' Nuffnang, tanya kenapa pendapatan
RM 0.01 tidak bergerak dan terus ke meter? Katanya, banyak atau sedikit BE yang kita dapat tetap ada kelebihan dan kekurangan.

Contoh : Dapat 10 BE. Hanya satu yang aktif kadangkala pula terpaksa berebut dengan BE yang lain untuk muncul. Jadi pendapatannya akan berkurangan kerana ada persaingan.

Berbanding dengan orang yang sedikit BE, ada 2 atau 3 potensi untuk kerap muncul adalah banyak kali. Contoh macam yang aku , 1 BE sahaja. Itu sahajalah yang lip lap siang malam, bila di kemaskini, satu hari boleh dapat dalam RM 4.00.

Jadi, pada mereka yang merungut-rungut tiada pertambahan BE itu, insaflah ya? Bersyukur seadanya. He he he he.


Nota kakitanganku : Tapi kalau blog yang `pemes`. 10 BE semua laju.






24 kUs-kUs:

Hazzy Ishak on July 23, 2010 at 3:11 PM said...

banyaknya tedi...jeles jeles

cikgu isza on July 23, 2010 at 3:13 PM said...

BE akak yang seketul tu pun dah mula beku jer kat situ..

cik syazni on July 23, 2010 at 3:13 PM said...

wah.. banyaknye :)

FarHa on July 23, 2010 at 3:15 PM said...

salam en tedi yg dirindui hekhek

waa ok pe tuh, sy ada 5 BE..alhamdulillahh semua aktif..tgh meningkat naik jugak...moga2 terus aktf hehe

sama2 menuju kecemerlangan hahah

aNIe on July 23, 2010 at 3:18 PM said...

tEDl...tu semua rezeki kan? Akak ada 2 je BE...tapi alhamdulillah...

LyNn HaMzAh on July 23, 2010 at 3:28 PM said...

BE kak lynn dah lama sejuk beku tau...jd skrg nie tgh tunggu nuffnang bagi jer...itupun kalau ada rezeki la...hehehehe...

Hariz on July 23, 2010 at 3:29 PM said...

Masih tidak faham BE :p


New Entry Prof-Hariz
7 Azab Dilihat Penggali Kubur

Aini on July 23, 2010 at 3:42 PM said...

mak hai... satu BE dia bleh buat cashout sekali trus.. Best best =)

deena awanis on July 23, 2010 at 3:44 PM said...

tiba2 aku rasa blur pulak..maknanyer, BE tu x semestinya akan ke metered ey??kalau cecah target advertisor baru dia ke metered..camtu ke??

sorry laa..lembap sket..

redNing on July 23, 2010 at 4:13 PM said...

aku x pasang pon nuff huhuuh

MiYOKO TACHIBANA on July 23, 2010 at 4:15 PM said...

tak penah dpt BE...

Softtouch [Hanim] on July 23, 2010 at 4:20 PM said...

sy lgsung xde BE..kesian kan..xpe syukur apa yg ada..

meowwmania on July 23, 2010 at 4:33 PM said...

betul tu..bersyukur dgn apa yg ada :)

atty's on July 23, 2010 at 4:43 PM said...

BE..KTY TAK BERGERAK2..DIA DAH START POSE KOT..

JMR on July 23, 2010 at 4:57 PM said...

blanja aku lak tedi...

Jieda on July 23, 2010 at 5:11 PM said...

samalah kat akaun nuffnang saya.BE STB Thematic tu ntah bila nak turun ke metered.Lama menunggu.

bellar0ssa on July 23, 2010 at 5:20 PM said...

ted aku nak tanyalah.. kalau BE kan.. kitenye bayaran yang CTR bonus ke yang pendapatan semasa.. then CTR bonus tu maksudnye ape ek/??

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on July 23, 2010 at 5:28 PM said...

aku ada 3 BE tapi semua pun tak gerak2 huhu :(

relevan on July 23, 2010 at 6:35 PM said...

Tak pernah ada BE tapi GF ada ramai..

starzieti on July 23, 2010 at 6:56 PM said...

bile la nak merase BE..

xlame lg jadi jutawan la ko ek tedi..hehe ! ;)

FarhanaDr on July 23, 2010 at 7:17 PM said...

Betul, bila banyak sangat BE, kene bersaing.. Takpe laa, syukur pada rezeki yang ada.. =)

✿nenek moden✿ on July 23, 2010 at 8:02 PM said...

sis..kita share ek duit nuff tu?hehe..byknyee dapat..peminat ramai..tu % byk..hehe

Yatre Hayati on July 24, 2010 at 2:02 AM said...

tak pernah dapat BE lebih daripada 0.25 sen. sekian.

:(

suzzsuzie on July 31, 2010 at 10:45 PM said...

masih tak faham la BE tu apa...tgh study lagi ni...tp ada satu iklan dr semalam kt blog sy..asyik dok gerak2 tu BE ke apa

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting