Friday, July 09, 2010

Di LasTik KeMaLuan, Di PiJak kasuT PePaku HinGGa TerkencinG, PukuL, TumBuk Dan TeRaJanG : ManGsa MaTi. PeLakU Di PenJara 7 TahUn!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:38 PM
Erhmmm.

7 tahun penjara untuk kesalahan yang mengakibatkan kematian satu tubuh yang tidak berdaya untul melawan.

Tujuh lawan satu. Siapa yang menang rasanya?

Okeylah, aku buta dan tidak berapa faham undang-undang. Keputusan telah di buat. 7 tahun sedangkan satu keluarga kehilangan seorang insan yang di sayangi selama-lamanya. Semoga mereka bertaubat dan menginsafi diri atas perbuatan kejam yang mereka lakukan sehingga satu nyawa terkorban.

Boleh tidak, selepas hukuman tujuh tahun tamat, kita pula, tumbuk, pukul, terajang, pijak mereka dengan kasut pepaku sampai terkencing dan melastik kemaluan mereka?

Rasa-rasanya boleh tidak? Supaya mereka rasa derita dan tersiksanya arwah sebelum meninggal?

Sumber berita di sini.

Nota kakitanganku : Ambil peluang kedua. Tidak pernah bersetuju dengan perbuatan yang di beri nama 'rangging' ini!





11 kUs-kUs:

~LP Lum~ on July 9, 2010 at 8:12 PM said...

huhuhu.... ranging walaupun di katakan telah di haramkan, tapi msih laie berleluasa... apa sbb mau di ranging??

nisya on July 9, 2010 at 8:17 PM said...

tak setimpal langsung!! hurm...

fiD on July 9, 2010 at 8:30 PM said...

macam tu je!

Mr.Homosapiensz on July 9, 2010 at 8:49 PM said...

tu la..langsung x adil.....hrp2 diorg kena raging dlm penjara nnti....huhu...undang2 manusia camni la.....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr on July 9, 2010 at 9:30 PM said...

aku cukup geram dgn orang2 cm ni...

sampai mati budak tu depa kerjakan

Dee on July 9, 2010 at 10:00 PM said...

kejam, budaya ragging sepatutnya telah lama dihentikan..

Dee on July 9, 2010 at 10:00 PM said...

kejam, budaya ragging sepatutnya telah lama dihentikan..

Softtouch [Hanim] on July 9, 2010 at 10:17 PM said...

mmg xsetimpal...tu yg buat sy fobia nk anta anak sy nnti ek asrama..yg peliknya xkan lah cikgu or warden xtau pun psl buli2 nie..

.::WaNiE::. on July 9, 2010 at 11:30 PM said...

tak setimpal

lepas ni orang makin berani nak membunuh

Miss ... on July 9, 2010 at 11:41 PM said...

kejamnyer raging sampai cenggitu iskk

Liliyuli on July 10, 2010 at 12:02 AM said...

ape yang dia marah sgt sampai buat mcm tu? ish..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting