Thursday, July 15, 2010

sELePas BerJaya kE SaBah, akU InGin kE sarawAk PuLa!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:38 PM
Kita cakap pasal pelancongan di Malaysia. Jangan luar dari Malaysia. Oh! Sabah dan Sarawak juga Malaysia. Tolong jangan tanya kepada orang Sabah yang datang ke Semenanjung 'Macam mana datang Malaysia? Okey tak?' Memang mahu minta penampar! Ha ha ha!

Okey! Kembali kepada topik.

Setelah berjaya menjejakkan kaki ke Negeri Sabah kerana menghadiri konvokesyen sepupu aku di Universiti Malaysia Sabah pada tahun 2006, aku ingin sekali ke Sarawak pula.

Sarawak negeri yang berbudaya dan pelbagai kaum. Tentu lagi menarik. Tapi hajat itu belum tercapai. Bukan dari masalah kewangan tapi dari segi masa dan keadaan. Tidak pernah jalan seorang diri. Ha ha ha. InsyaAllah satu hari nanti. Moga-moga impian tercapai.


Kamu ada negeri idaman yang belum lagi di jejaki? Jom kongsi!

Nota kakitanganku : Eh! Siapa ada pengalaman ke Sarawak pun boleh kongsi!! Terima kasih!





21 kUs-kUs:

Miss Izah Mohamed on July 15, 2010 at 12:05 PM said...

sabah n sarawak lum penah jejak lg.. huhuh
wish can go there one day.. huhuhu

~LP Lum~ on July 15, 2010 at 12:05 PM said...

salam tedi~

hehhee... sma2.. aku jua ingin ke swak... :)
apa kata kita g sesama... :)

Misz Pinkie Winkie on July 15, 2010 at 12:11 PM said...

best sarawak..tapie barang tak murah macam sabah.
sabah ,barang murah...
sarawak kaya dengan kek lapis.
lin pastie tedi beli kek lapis sarawak.

iva saionji on July 15, 2010 at 12:22 PM said...

sabah belum...sarawak pon belum jugak..hukhukhuk..ingat mau ajak kande berbulan madu di sabah atau sarawak...

Softtouch [Hanim] on July 15, 2010 at 12:25 PM said...

saya mau pg sabah...tp xtau bila..semua kene kumpul kalu nk pg Sabah iaitu cuti, masa n paling penting duit...he eh ehe

Salmia on July 15, 2010 at 12:27 PM said...

banyak tempat kt malaysia ni belum p lagi. so, xleh nak berangan la nk p obersea.. sabah dan serawak mesti wabib p dulu k..

ikiqzana on July 15, 2010 at 12:27 PM said...

sama la kita baru jer balik dari sabah.. x pernah lg g serawak..

semoga impian tedi trcapai..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on July 15, 2010 at 12:36 PM said...

malaysia semua aku dah pegi :) vangga2. nak pegi cina

e.t.t.y on July 15, 2010 at 12:38 PM said...

eh jom...

deatH_luVer on July 15, 2010 at 12:41 PM said...

semua dah pergi...
tapi teringin lagi nak pergi Penanggggg....
suke g sane..

dotblogspotdotkom on July 15, 2010 at 12:54 PM said...

pakcik pun tak pernah ke sana...huhuhu

Lya Colours on July 15, 2010 at 1:04 PM said...

saya belom pernah pergi sabah je
yg lain sume da p kat mesia ni
huhuhuu karambunai kat sabah ke srwk?

makdara TERDIVA on July 15, 2010 at 1:11 PM said...

i pun teringin nak meronggeng ke sabah!! nak pegi pulau manukan, nak pegi naik gunung kinabalu, nak pegi kundasang.. :)

ade sape2 x nak bagi tiket pree???

norliza_osman on July 15, 2010 at 1:30 PM said...

nak ikut tedi gi serawak..hehe

..nOj.. on July 15, 2010 at 1:56 PM said...

ala byk sgt tempat kt semenanjung ni blum sampai lg. pulau2 yg berdekatan pun lum sampai. ceh. swak dh byk kali pg (balik). mujur ayah org sane. kalo tak tah bile nk sampai kot. :)

Qaseh on July 15, 2010 at 1:56 PM said...

jom kita g reramai....ikut rombongan si tedi

Dee on July 15, 2010 at 1:58 PM said...

sarawak best..ko kalo nk pegi tedi..book awal2 tiket..setahun awal..hahaha..leh naik MAS dgn harga murah..

pastu kalo bole..pegi bulan 7..sbb ada Rainforest Music Festival kt Kuching..kt Cultural Village tuh..mmg happening..

wajib try juga food2 yg ada kt sana..mcm laksa sarawak, nasi goreng dabai,umai, mee kolok..jgn lupa beli tabaloi, sagun n gula mitai..sedap2..kek lapis jugak..

last sekali..jgn lupa shopping kt pasar satok..

aNIe on July 15, 2010 at 2:10 PM said...

Akak nak ke Sarawak...memang banyak cerita menarik dari mereka yang pernah berkunjung ke Sarawak...dan kalau diberi peluang lagi nak pi Langkawi & Terengganu....

diraja22 on July 15, 2010 at 3:39 PM said...

sarawak best..

ciK LyndaWawa igUana on July 15, 2010 at 4:32 PM said...

contact saya bila nak g swak nanti..=)

@rE-LonG on July 16, 2010 at 8:13 AM said...

tak penah lg gi sabah sarawak..trigin gak nk gi..tp kwgn xmgizinkan.. ;)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting