Thursday, July 01, 2010

artIs LanGGar maTi warGa Mynmar : akU LanGGar kaTak pun, ranGuPnyA masIH terasA Dan ngiLu!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:05 AM
Artis wanita langgar mati seorang warga Myanmar. Siapa artis wanita itu??

Aku pernah langgar katak dan burung yang melintas. Masa berderap bunyinya itu, rasa ngilu dan geli geleman. Pernah juga aku tidak sempat elak bangkai kucing waktu malam. Ehmmm! Perasaannya adalah ngeri. Perasaan itu tidak sama macam kita langgar semut. Sebab tiada bunyi.

Sebab itu aku 'amat rajin' mengangkat bangkai kucing yang mati tengah jalan sebab aku bayangkan apakah rasanya bila badan kita di langgar berkali-kali sehingga hancur walaupun kita sudah tidak bernyawa.

Apatah lagi melanggar satu nyawa manusia. Apalah perasaan dan traumanya.

Pernahkah kamu melanggar binatang yang masih bernyawa atau yang sudah mati di tengah jalan? Trauma? Atau pernah melanggar manusia?

*Juhara Ayob yang melanggar mati seorang wanita di percayai warga Myanmar dengan alasan beliau tidak pasti dari mana wanita itu datang. Tiba-tiba sahaja. Ajaib!!

Sumber berita di sini.

Nota kakitanganku : Moga di jauhkan melanggar apa-apa pun!





19 kUs-kUs:

aNiSa hANg tUaH on June 30, 2010 at 8:46 PM said...

fuh~
sampai mati dilanggar nye

AISHA SAAD on June 30, 2010 at 8:47 PM said...

TAK PENAH LANGGAR LAGIK APA2!
MINTAK SIMPANG AHHH. TAKOT OUHH.

Shamrin Mat Janih on June 30, 2010 at 8:50 PM said...

Aku pernah accident langgar keta org, walaupun bukan aku yang cedera, keta sj yg cedera, tp trauma selepas aku accident tu terasa juga semalaman.

sarah shafie on June 30, 2010 at 8:53 PM said...

aduihh..tk nak dh accident ni..wlaupun org tu lnggar aku yg dlm kete ni, aku rase ngeri dh..mtk jauh la lpas n..

mamai on June 30, 2010 at 8:56 PM said...

apa juga yang ada di atas jalan raya itu adalah tidak berhak kita melangarnay dengan sengaja...

Softtouch [Hanim] on June 30, 2010 at 9:19 PM said...

mesti trauma gler pelakon tu..sy alhamdulillah xpernah lggar ape2 lagi..mintaklah dijauhkan..takut...

Qisha on June 30, 2010 at 10:04 PM said...

tak pernah lagi melanggar @ dilanggar..tidak kira menunggang motosikal,basikal,motokar @ berjalan kaki..mintak simpang..

Papa meow on June 30, 2010 at 10:36 PM said...

Tak tau nak kata apa. kasihan :(

Minta dijauhkan dari melangar atau dilanggar.

cikgu isza on June 30, 2010 at 11:09 PM said...

pernah langgar burung masa mula belajar bawa kereta.. yang hairan.. kenapa le burung tu taknak terbang walaupun dah dielak.. kalau elak lagi akak pula terbabas.. nak buat camne?

PinQib on June 30, 2010 at 11:19 PM said...

hAih.. macam nanny fine yang xleh bawak keter sebb langgar bunny.. akak.. hatimu.. sungguh suci


Jum singgah belog Pink!

Cute tu hodoh!

Liliyuli on June 30, 2010 at 11:41 PM said...

mesti juhara tu dlm keadaan trauma skrg ini..dijauhkanlah kita dari melanggar ape-ape kan tedi kannn...hehehe

Dee on July 1, 2010 at 12:47 AM said...

x pernah lg langgar org..sbb xde lesen keta..n x pernah bwk keta..hahaha..tp terpijak katak adalah..euuuwwww..geli..lembik je..erk..

bellar0ssa on July 1, 2010 at 12:58 AM said...

uih.nyawa skrg ni memanglah sgt murah

JMR on July 1, 2010 at 12:59 AM said...

huh...malang tak berbau..kalo berbau, mesti tak langgar punyer...

iqbalsyarie on July 1, 2010 at 1:15 AM said...

waaaahh..menakutkan!
Latest post:Bagaimana Mr.Bean diislamikkan?

feelinblue on July 1, 2010 at 3:00 AM said...

org tua2 kate.

kalo kite terlanggar kucing.
maknenye kite akn langgar org plak.

walallahuallam.

nisya on July 1, 2010 at 3:03 AM said...

dalam dua bulan nie 3 kali bapak sya hampir langgar kucing yang lintas sesuka hati dia je.

tadi ade anak kucing terhuyung-hayang tengah jalan raya yang sibuk.. nasib bapak sya sempat elak

ejaMaria on July 1, 2010 at 8:16 AM said...

hmmm... kadang-kadang nak jadi sbb je, org Myanmar tu meninggal...

death_luver on July 1, 2010 at 11:57 AM said...

yunk..
tempat tuh mmg AJAIB..
sebab warga asing bagaikan punyai nyawa yang murah..
melintas jalan bagaikan jalan lengang padahal kereta berdesup-desup...

kita yang bawak kereta pulak yang kene nengok kiri kanan dan risaukan mereka yang lalulintas..

mereka?
lari lelaju je tau tanpa lihat kiri kanan...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting