Monday, July 05, 2010

GuLaTis PuLa samAn ZaHniTa RM 30 JuTa!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 3:00 PM
Photobucket

Suka benar aku tengok orang saman menyaman ini. Sebab amaunnya. Amaunnya bukan ciput taraf-taraf aku. Sekali main juta-juta. Huh!

Kalau aku kena saman juta-juta, bayar dengan airliur boleh tidak agaknya. Ha ha ha ha.

Pernah dapat surat saman sebab tidak bayar bil telefon TIME dulu. Gila punya gabralah! Masa zaman muda-mudi bergayut 'tak hengat'. RM 150.00 sudah kira banyak. Bertangguh-tangguh, akhirnya surat peringatan sampai.

Kawan aku cakap, 'Alahh, surat saman ni main-main saja. Nak takut-takutkan kita jek.' Ha ha ha. Tapi cuak jugalah.

Mana tidaknya, kepala surat dari pejabat peguam. Notis tuntutan segala. Tidak bayar dalam 14 hari kena saman. Huh! Petang itu juga pergi keluar duit pinjaman bayar bil telefon. Ekekekekke. Selepas itu terus potong talian.

Pernah tidak kamu dapat surat saman? Tidak kiralah saman apapun!

Sumber gambar dan berita Zahnita di saman di sini.

Nota kakitanganku : Saman kupon kereta pernah 2 kali. Ekekekeke..







20 kUs-kUs:

[s][u][e][h][a][n][n] on July 5, 2010 at 1:44 PM said...

aku penah..2000 beb..cuak giler huh

aNIe on July 5, 2010 at 1:44 PM said...

Sekarang ni semua main saman2 je...

IRAH HAJERAH AZMAN on July 5, 2010 at 1:44 PM said...
This comment has been removed by the author.
Nur Suaidah Bachok on July 5, 2010 at 1:45 PM said...

mak aiiiii. 30 juta!

IRAH HAJERAH AZMAN on July 5, 2010 at 1:45 PM said...

penah mimpi kene saman tak pakai tali pinggang keledar.sumpah ngeri!

Sebab Dia Punya Tanda-tanda buaya Walaupun Tiada Kaitan Dengan Jenayah Ponteng Kelas

Along25 on July 5, 2010 at 1:52 PM said...

Ui.... banyak tuuu kena samannnn....~

Hazzy Ishak on July 5, 2010 at 1:58 PM said...

bukan 15juta ke?

With Love,
Sesiapa nak join Gathering Gengblogger pada hari Sabtu ini, sila isi borang dulu ya.

bylindakitchen on July 5, 2010 at 2:34 PM said...

lin banyak dapt surat cinta dari polis.
hhehe..surat saman lah tue
saman terbaru rm200 langgar traffic light.
hhehhe..selagie tak renew roadtax memnag tak bayar lah mak.

~aSHa~ on July 5, 2010 at 2:35 PM said...

saya pun nak saman yg mulut celupar tu....(kes polis aritu)....tapi tak sampai hati..sbb dia asal org susah...so tak jadi..ehehehhehehehe

MyaFiza on July 5, 2010 at 2:50 PM said...

pernah kena saman ngan pak guard utm. derr.. x pakai kad matrix je pun.

30 juta!!! fuhh... nak kaya cepat. pegi saman org laen. hahaha.. cepat kaya. tu pun kalau menang saman la.

Anonymous said...

x pnah...
ak budak baik!

Unknown on July 5, 2010 at 2:57 PM said...

salam tedi~

hhehee.. penah n kes aku sama mcm ko.. guna line TM n bergayut tak ingat dunia... :))
dpt surat sman drpd salah sebuah guaman yg terkenal kat sbn nie, punya ar gabra, trus pnjam duit mak aku byr snyap2, kalo ayah aku tau, laie parah dia marahkan aku... :)

so sejak tu, aku xmo guna line, aku guna prepaid aje... :p

kalo saman trafik tu, biasa ar... speed trap aje memanjang... smpai kena warning ngan ayh aku, kalo kena saman laie kali nie, ngan tak ada timbang rasa dia akan tarik semula kete aku n aku kena naik bus g keje... :)

ISZA on July 5, 2010 at 2:57 PM said...

akak lagi bengang dapat surat saman tapi akak tak pernah guna nombor tu..
takde peringatan tiba2 peringatan terakhir..
kita semua nak tanggung kos.. kos kesilapan dia sapa lak nak tanggung?
menyusahkan..
udah ler eja nama pun salah..
kes naya sungguh

Dina Zakaria on July 5, 2010 at 3:03 PM said...

saman parking yang rm30 tu banyak gak dapat..hehhehe..abah aku cakap x yah bayar pun xpe..n setakat ni mmg xde masalah..;-)

CITY® on July 5, 2010 at 3:18 PM said...

salam

saya doakan dak tedi sihat selalu
maaf lama tak bertandang
sana sini masalah
heheheh

jaga diri dan kucing2 lol

Unknown on July 5, 2010 at 3:22 PM said...

takutnyer kene saman huhu

Wawa~* on July 5, 2010 at 4:27 PM said...

ohhhhh... ku x sanggup nak disaman.. mintk jauhhhh...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on July 5, 2010 at 5:31 PM said...

pernah!
blacklist
:(

white rose on July 5, 2010 at 7:44 PM said...

penah sekali...
kena di bukit bendera...

sbb parking diruang teksi...

hahahaha...

bayo rm30 hengget je...

Qib on July 6, 2010 at 12:05 AM said...

gila.. em.. 4 generasi x habis makan ty



Jum singgah belog Pink!

Tips menjadi comel !

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting