Monday, July 05, 2010

cik TeDi Ni sOmBonGLah! kiTa TamBah kaT FaceBooK Tak teriMa puN : siLa kenaLkan Diri!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:33 PM
Aku buat Facebook untuk suka-suka. Itu bukan bermakna aku tidak mahu cari kawan dan tidak mengizinkan kawan cari aku. Tapi nama pun suka-suka, jadi aku tidak terlalu serius untuk menambah atau mencari kawan-kawan. Baik kawan lama atau kawan baru.

Semuanya kerana masa. Boleh tidak aku jadikan masa itu alasan? Tapi itu hakikatnya. Siapa yang tambah aku di Facebook tahulah. Aku bukan kaki komen atau berborak. Selalunya bila buka 'lappy' semua akan terbuka. Blog, emel, Facebook dan seangkatan dengannya. Untuk komen atau berborak itu memang agak terbatas. Jika ada pun sekejap sahaja.

Oleh itu, ada beberapa permintaan untuk menjadi kawan aku 'gantungkan' sebab aku tidak kenal. Ada juga sesetengahnya yang memberitahu siapa mereka. Datang dari blog , sertakan nama dan kenalkan diri. Okey! Aku terima. Terima kasih.

Ini bukan 'demand' atau apa. Tapi bagi keselesaan semua pihak. Jika mahu tambah sila kenalkan diri kamu. InsyaAllah, aku akan terima tapi jangan harapkan lebih bila sudah boleh berhubung. :))

Sebab aku bukan macam sesetengah pengguna yang hanya mahu menambah atau mengumpul bilangan kawan walaupun akhirnya saling tidak bertegur sapa dan tidak mengenali.

Harap maaf pada yang tersinggung dengan mesej yang aku hantar di Facebook secara individu. Aku bukan sombong cuma masing-masing ada cara dan prinsip sendiri. :))

Jika mahu tambah, sila kenalkan diri terlebih dahulu. :))

Terima kasih.

Nota kakitanganku : Suka kawan baru, tapi kadang-kadang tiada masa beramah mesra.





27 kUs-kUs:

MiaSaidin on July 5, 2010 at 4:07 PM said...

btul tu tedi, sape tak suka ada ramai kawan tp takut tak terlayan bila sibuk. pas tu org akn salah anggap yg kita ni sombong.

Anonymous said...

pun dah delete 200 kawan yg tak kenal..huhu..

walaupun agak terasa kejam disitu..tp rase2nye biarlah kuantitinya sikit tp berkualiti.. :)

Dee on July 5, 2010 at 4:10 PM said...

bila dh tambah tu jgnlah duduk diam2..jd stone..mmg kena removelah..hehehe..

add n accept yg kenal saja..

Unknown on July 5, 2010 at 4:24 PM said...

accept sohabat yang kenal je dan anak beranak ..hahaa

wanita mutalib on July 5, 2010 at 4:26 PM said...

suka cara kamooo :)

Anisa on July 5, 2010 at 4:29 PM said...

betil tu kak tedi
kena kenalkan diri sblm nak add2 kat fb
:)

.::WaNiE::. on July 5, 2010 at 4:48 PM said...

dulu hold byk2 sbb tak kenal

last2 ah malas lahh

hahahah

**jarang add org :p

nuraarin-life on July 5, 2010 at 4:53 PM said...

betul tu, saya pun sama ada juga friend request yg berminggu2 juga saya telek sebelum approve sbb ada pengalaman yg tak berapa best berlaku sebelum nie...

saya nak jadi kawan muka buku tedi, boleh??

ASYIQ on July 5, 2010 at 4:55 PM said...

Iye la...akak pun mcm tu. Akak berFB just nk cari kwn2 lama. Klau ada yg add dgn nama yg ntah apa2...mmg tak accept. Satu lg klau anak murid yg kurang beretika mmg paling lama accept dlm dua minggu je lps tu akak cuci le sawang balik. Sakit mate bila di HOME mcm2 status yg menyakitkn hati dan mata. Setakat ni blum ada komen yg berapi2 menganggu...mungkin sbb akak tapis siapa yg jd kwn akak....termasuklah tedi....i likeeee.

Hazzy Ishak on July 5, 2010 at 4:55 PM said...

ramai yang mengaku 'kawan' tapi tak kenal siapa.

nIsYa on July 5, 2010 at 5:15 PM said...

penting juga tapis org yg ingin d add

Tuah on July 5, 2010 at 5:17 PM said...

betullah tu cik ted.
ada tu yg akak tgk, frenlist dia sampai mencecah ke angka 1000. tp adakah kesemuanya tu berkualiti utk kita? adakah semuanya tu kita selalu berhubung??? sekadar nak glamer, bila org melawat tgk "eh ramainya kawan dia."

not my type...

bylindakitchen on July 5, 2010 at 5:20 PM said...

setuju cik tedi.
kalo kawan membukit tapie tidak bertegur pon kita rasa serba salah.
yang penting kita kawan kan tedi..kan..kan..kan

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on July 5, 2010 at 5:29 PM said...

saya ibu si fatin :) ekekekeke

Relevan on July 5, 2010 at 5:34 PM said...

Siapa kata Tedi sumbung mai sini nak jentik kuku dia..

Tunggu nak makan ikan bakar sama Tedi kat Umbai je nih..hehe!

Papa Hero on July 5, 2010 at 5:38 PM said...

BETUL TU...KADANG2 DIORANG NI SPAMMER JER...

e.t.t.y on July 5, 2010 at 6:13 PM said...

betul. pastu macam menyampah org tu asyik nk add banyak kali even kita dah ignore.
org tertentu je boleh kawan.

lagipun, fb dah takde hak eksklusif macam dulu dulu. ni budak sekolah rendah pun dah ada fb. serupa myspace je.

Anonymous said...

katakan TIDAK pd Fb


hahahhhaha



bye2 messi..mmmuuuahhhh;)
wakakakakak


inai malam pengantin

Unknown on July 5, 2010 at 7:22 PM said...

kadang tu bukan ape, dorg add FB kite pun x macam nak kenal2 pun
stakat add je
x best la camtu
huhuhuh

Kak anie on July 5, 2010 at 7:35 PM said...

tEDl..akak pun terima kawan2 yang akak kenal2 di blog...sedara...kawan2...anak2 sedara dan yang sewaktu dgnnya...

Kdg ada yang add sebab main game...tu akak terima juga...sebab akak memang main game di FB...heheheh

Tapi kalau yang saja suka2 add sebab nak ramaikan kawan...tiba masa akak delete sebab tak berhubung langsung.

white rose on July 5, 2010 at 7:43 PM said...

TQ akak sbb accept sy dlm FB...

Acik Erna on July 5, 2010 at 7:45 PM said...

tedi..akak pun sama..akak gantung yang akak tak kenal..fb saja suka2..dan akak terima yang dah kenal diblog aje...selain sedara mara dan kawan sekolah..

Anonymous said...

aku xde fesbuk

azieazah on July 5, 2010 at 8:02 PM said...

Isu ni ramai orang juga alami, termasuk Kak Azie.

Memang tak akan add sesaja jer orang yang kita tak kenal...

Baik kita add yang kita kenal. Kerana jumlah kawan dlm FB bukan ukuran kita ada ramai kawan...

MyaFiza on July 5, 2010 at 8:27 PM said...

betul.. ada tu pending sampai berbulan2.. yg duk dlm list pun bukannye semua kite tegur.. baik terima yg mmg betul2 kawan yg kita kenal je..

~aSHa~ on July 5, 2010 at 11:46 PM said...

sy pun tak accept org tak kenal..

bukan takmo kawan baru..tapi ntah dari mana camne nak accept...yg teraccept tu hUBby aku punye keje...ada ke login id aku then suka suki accept sane sini...ciskek tul

Dina Zakaria on July 6, 2010 at 9:49 AM said...

aah..x suka laa nak add orang yang x kenal..sbb facebook tu lebih kepada personal life bagi aku..students sendiri pun aku x approve as friends.bukan sebab sombong..tapi kena laa jaga sket privacy as lecturer kan..x best laah kalo dorang tau segala pergerakan & aktiviti personal life kita..hehehe

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting