Sunday, July 04, 2010

MenGhaDiri MaJlis PerkaHwinaN Di DewaN MBMB : aKU LeBih suKa caRa kamPunG!! MeriaH Dan MesrA!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:43 AM
Hari ini pun mendung, tetapi tidak hujan.

Pukul 11.00 pagi nanti mahu ke Dewan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah menghadiri perkahwinan anak kepada sepupu aku.

Sekarang ini, ramai betul orang buat majlis di dewan. Di bandar-bandar besar aku tidak tahulah. Tapi bila aku kerap menghadiri majlis seperti ini, aku rasakan nilai kekampungan dalam Majlis Perkahwinan itu sedikit terhakis.

Orang yang berkunjung tidak boleh tunggu lama di situ. Jika tunggu lama, alamatnya orang yang baru datang untuk menjamu selera tiada tempat duduk. Bayangkan jika setiap tetamu yang datang tidak mahu bangun sehingga acara berakhir?

Jika di rumah, boleh juga masuk ke rumah selepas makan di 'balai'.

Ini pendapat aku sahaja.:))

Eh!
Jakel ada promosi tidak? Ingat mahu ke Jakel beli kain ela. Tapi ada ke orang mahu terima tempahan baju lagi? Kalau tiada, pakai sari sajalah jawabnya. Ekekekeke..

Sudah lama tidak buat baju kurung. :))

Nota kakitanganku : Jangan hujan, sudah! :))







18 kUs-kUs:

cheqna on July 4, 2010 at 10:04 AM said...

setuju ngan tedi..

♥ Xett Hereen ♥ on July 4, 2010 at 10:15 AM said...

betul la kak tedi.
wat kat dewan tuh xbes.
huhu!

tempat pom terhad.
xde sentimental value.

ecewah!!

tapi btol gak, xde org rewang, xde budak2 lari2 mcm kat kampung.

xde bunyi ayam.
bau kampung pom tade.

:)

mungkin nak memudahkan proses kot?
hehehee.
kak tedi kawen t, jemput kite.
cepat kawen!
jgn asek p uma kawen je.

lalalalalaaa!!~


jakel?
sempat ek p sopink.

kalu ad yg trime order, mungkin mahal kot.
huhuhuuuu!~

QieFLy si Dolce on July 4, 2010 at 10:27 AM said...

jiwa sepakat perkampungan makin lama makin pupus lah jawabnyer kalu tak disemai dari sekarang...skang ni pown klu g mana2 kenduri semuanya siap terhidang oleh cathering...
Entry terkini : Tak pasal2 dapat ceramah free

cikgu isza on July 4, 2010 at 11:01 AM said...

tak pernah lagi pergi kenduri kat dewan

Solehah on July 4, 2010 at 11:02 AM said...

buat kat dewan senang, tak yah kemas rumah..tp tu la , lain rasanya kalo buat dewan dan kat kampung..
aku belum tempah baju lagi gak..hehe..

zns on July 4, 2010 at 11:37 AM said...

mmm..sekarang ni kan semua nak jadi mat salleh...tapi, sesuatu perkara itu tetap da baik dan buruknya...mereka yang buat di dewan mesti ada alasan tersendiri..

oooo..tempah baju rayakah?

azuan on July 4, 2010 at 12:10 PM said...

tempat aku nie banyak hujan woo...

cara kg memang lagi meriah huhuu..

e.t.t.y on July 4, 2010 at 1:27 PM said...

kalau yg duduk kampung, buat kt dewan, memang semak kepala lah. gedik namanya tu.

tp yg duduk kt taman perumahan atau rumah yg terhad, mungkin takde option. terpaksa buat kt dewan.

lagipun, jiran jiran skrg tak mcam jiran dulu yg rajin menolong. mungkin alasan tu menyumbang pada isu ni.

kita nk buat nk dewan jugak sebab tak mau kecahkan rumah. lagipun rumah kecik, takut tetamu tak selesa. nk pinjam rumah orang, takut menyusahkan orang pulak.

Nur Su'aidah on July 4, 2010 at 1:50 PM said...

kalau cara kmpg lebih layanan kan?? :)

nj on July 4, 2010 at 3:35 PM said...

sitedi...
Tahun ni baju raya warna apa?? Kak norma...sentiasa hitam....hehehe...hitam itu menawan...

nj on July 4, 2010 at 3:35 PM said...

sitedi...
Tahun ni baju raya warna apa?? Kak norma...sentiasa hitam....hehehe...hitam itu menawan...

bellar0ssa on July 4, 2010 at 4:00 PM said...

memang setuju! aku pernah gi cousin aku kawen kat dewan gak/pas mkn kne balik sbb xde ruang nak sembng ke pape.. rasa kurang mesra plak.

Aida Ali on July 4, 2010 at 5:09 PM said...

Kenduri kat dewan tak mesra rakyat. Tetamu datang dari jauh tapi tak puas nak berlama-lama. Namun nak buat style kampungan pun susah sebab tak cukup kakitangan.

niesz on July 4, 2010 at 7:13 PM said...

hahahaha..same la mcm ni..kain da ade..tp smapi skang xjahit2..huhu..

-aTie- on July 4, 2010 at 8:23 PM said...

xkesa wat kat dewan...tp x suke care buffet....

Khaizarien @ atie Blog

deena awanis on July 4, 2010 at 9:07 PM said...

aku plak prefer dewan..especially ngan cuaca yang x menentu skrg ni..kalo panas sangat, mandi peluh nanti..kalo ujan, lagi satu masalah..hehehe

Anonymous said...

Len kali tarok gambar la. Takde la bazirkan masa org nak baca citcat gossip takde pekda ni. Harap maklum!!!

sI tEDI on December 21, 2011 at 6:18 PM said...

apa masalah dik non anon! Nak tgk gambar pergi cari album gambarlah!!

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting