Thursday, July 08, 2010

NomBor TeLeFon PeriBaDi : BoLehKah Di GunakaN UnTuk KeGunaaN RasmI?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:31 PM
Pagi tadi Guru EMIS meminta kebenaran untuk memasukkan nombor telefon bimbit aku ke dalam portal EMIS bersama-sama dengan nombor telefon pentadbir yang lain. Aku tidak izinkan dan dia tidak memaksa.

Begitu juga di dalam Diari Jabatan di bahagian direktori, aku mengosongkan ruangan nombor telefon rumah dan telefon bimbit di dalam borang. Tidak mahu isi keduanya.

Telefon ini adalah milik persendirian aku. Begitu juga dengan nombornya. Tiada siapa-siapa yang taja dan bukan hak milik orang lain. Jadi, aku simpulkan aku ada hak untuk berkata tidak jika ada yang meminta untuk kegunaan rasmi atau di catatkan di mana-mana.

Selebihnya, aku boleh bertolak ansur jika ianya di gunakan hanya untuk kerja di pejabat. Seperti, Bos boleh telefon aku bila-bila dia suka walaupun aku cuti. Staff-staff lain boleh hantar mesej di telefon aku kalau mereka cuti mengejut atau cuti sakit. Kes malas mahu telefon Bos.

Tetapi tidak sesekali aku akan biarkan telefon aku berleluasa. Oh! Mungkin aku hanya pegawai biasa dan bukan orang penting, bolehlah aku kedekut macam ini kan? Ha ha ha!!

Kamu pula macam mana? Tidak kisah nombor telefon bimbit atau rumah di paparkan secara umum?

Nota kakitanganku : Takut dapat panggilan misteri. Ha ha ha!





15 kUs-kUs:

bylindakitchen on July 8, 2010 at 3:29 PM said...

memnag tidak boleh pon.
takkan nak letak no.tepon peribadi.
tetapi no tepon peribadi pegawai-pegawai memang lin simpan.
senang apa2 hal.
hhehhe

attyfir on July 8, 2010 at 4:00 PM said...

bagus tedi buat cenggitu..bahaya kasi no kt sebarang org..lagi nak publish no tel kt awam.

ciK LyndaWawa on July 8, 2010 at 4:02 PM said...

takut peminat la tu..hehehe

mama affan on July 8, 2010 at 4:03 PM said...

keje mcm ryna..terpaksa la..huk2..

ejaMaria on July 8, 2010 at 4:21 PM said...

klu guna utk public kena provide la phone ngan line lain... itu jer...

Unknown on July 8, 2010 at 4:33 PM said...

hehehe... aku no persndirian khas tuk teman2 yang rapat serta ahli kuarga aje.. yang len semua aku gunakan no tempat keje aku... :)

zns on July 8, 2010 at 5:03 PM said...

huhu..nyampah kan...zns asingkan no untuk pejabat n peribadi...bila bercuti...yang pejabat off lor..

Dina Zakaria on July 8, 2010 at 5:54 PM said...

aku memang pakai 1 nombor jer..so, no choice laahh..lagipun rasa macam lg senang daripada nak kena pakai 2-3 henpon..=)

beautiful_rose on July 8, 2010 at 6:23 PM said...

aku menggunakan lebih dr 1 no hp.maka 2lagi adalah peribadi dn hanya 1 sja akn aku benarkan utk tatapan umum.sbbnya itu adalh no utk berurus niaga...huhuhuuh

Softtouch [Hanim] on July 8, 2010 at 6:41 PM said...

no kita sendiri mana boleh publish sewenang2nya..pedulik org kata kita punya no kita sukalah kan..

m4rilyn on July 8, 2010 at 6:41 PM said...

unless call leh claim n no tu office yg provide.

Artzlizan on July 8, 2010 at 7:26 PM said...

kena hati2 gak kan...

Anonymous said...

Aku siap bt no phone aku private.mn leh sng2 bg no utk urusan rasmi.klu x bt penat aku bt private

e.t.t.y on July 8, 2010 at 10:35 PM said...

ah tak suka betul bila satu office tau number telefon. kang benda kecil pun sibuklah nk call, tanya itu ini. semak!

Qib on July 9, 2010 at 12:37 AM said...

sngat x suke expose num.. walopon bukan nye gadis hot.. tp sy emrasakan num fon adalah sesuatu yng pv8

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting