Tuesday, June 15, 2010

BiLa TeLinGa aDa Dua Dan TeLeFon BimBit aDa sePuLuH. BaGaimaNa carA maHu GunA? DasyaT!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:25 PM
Photobucket

Terdengar di radio jika tidak silap tentang seorang pemanggil yang sudah memiliki berpuluh-puluh telefon bimbit. Sekarang sahaja dia menggunakan 4 telefon yang berfungsi. Aduhai! Banyaknya.

Perkara Pertama :

Apa perlunya menukar telefon bimbit banyak kali? Kepuasan? Gaya? Kecanggihan? Aku pun tidak dapat mahu jawab. Jika ada yang terkini sahaja mahu tukar, memang berduitlah orangnya itu.

Sehingga kini aku baru 2 kali menukar telefon bimbit sejak mula memakainya pada tahun 2001.

Perkara Kedua : Apa perlunya memakai 3-4 telefon sekali gus dalam satu masa? Seorang yang terlalu banyak perniagaan? Terlalu banyak teman lelaki atau teman wanita? Atau seorang yang akan mengkhususkan satu nombor untuk orang ini, satu nombor untuk orang itu? Satu nombor untuk kegunaan rasmi, satu nombor untu tidak rasmi, satu nombor untuk??

Setakat hari ini aku belum lagi memiliki 2 atau lebih telefon bimbit yang berfungsi.

Kamu pula bagaimana? Berapa buah telefon yang pernah di miliki setakat hari ini dan berapa buahkah yang kamu gunakan sekarang?

Nota kakitanganku : Keperluan atau kehendak?







30 kUs-kUs:

Miss Izah Mohamed on June 15, 2010 at 12:07 PM said...

MEMILIKI HP TP XGUNE.. HOOHOHOH

dotblogspotdotkom on June 15, 2010 at 12:09 PM said...

tu kira gile henpon... kene keteguran dengan jembalang henpon gamaknye.....

p/s:- saje je buang shoutbox tu.... tak de le org mencarut pun....

Nurhayati on June 15, 2010 at 12:17 PM said...

ada satu je handphone. takde makna nak pakai banyak2.

Liliyuli on June 15, 2010 at 12:20 PM said...

aku ada 2 henpon..itu hanyalah kehendak bukan keperluan...huhuhu

Dee on June 15, 2010 at 12:21 PM said...

satu je hp..satu tu pun kdg2 x terjawab..hehehe..

white rose on June 15, 2010 at 12:27 PM said...

hahaha...

tu nak wat perhiasan je...

shingga kini dh ade 3...
dua dh xleh pakai, hnya 1 je berfungsi...

janji leh col, leh trima col...

meowwmania on June 15, 2010 at 12:27 PM said...

guna 1 jew..

tukar nset sbb rosak jek ;)

ckLah on June 15, 2010 at 12:30 PM said...

banyaknya...kufur nikmat tu!

ckLah ada satu telefon cap kapak je...tapi serba guna!

ctpayong on June 15, 2010 at 12:33 PM said...

ade yang satu ini pun belom habis exlpore penggunaannya.

Hana Picca on June 15, 2010 at 12:35 PM said...

satu handphone tapi double sim card..hehehe

satu untuk urusan kerja/rasmi

satu lagi utk personal/family

bukan ape, sb nak bajet jugak..maklumlah, kalau borak dgn family, lama mcm hape..so kena pilih provider yang ada family plan yg murah :P

redNing on June 15, 2010 at 12:35 PM said...

satu cukup lah....klu ikut nafsu tiap2 hri nak beli yg bru

blueCITY® on June 15, 2010 at 12:57 PM said...

salam

ku baru je beli hp baru sebab hp ku rosak dan yg ada tuh yg kokak sakit tangan nak tekan2
so, ku kini ada 2 hp yang ku guna
satu guna prepaid celcom dan 1 postpaid maxis,
nak tengok jimat ke tak?
hehheheh...

aNiSa hANg tUaH on June 15, 2010 at 1:04 PM said...

byk hp tapi tade krdit & slalu je rosak
hurr

JMR on June 15, 2010 at 1:06 PM said...

HP yang aku pakai skang ni, dah 3tahun guna..huhuhuh

~LP Lum~ on June 15, 2010 at 1:18 PM said...

aku dah guna byk tipon sejak aku mula dpt tipon masa umor aku 19 taun.. dan skang dah umor 27 taun nie, aku dah gunakan 6 biji talipon termasuk yang sedang aku gunakan.. aku tukar bukan sebab ikut trend, aku tukar sbab rosak n kos tuk baiki adalah lebih tinggi kalo nak bndingkan ngan kos beli hp yg baru.. dan kena curi... :)

2 yang msih aktif iaitu satu tuk no rasmi dan satu laie tu no xrasmi.. no xrasmi aku dah guna sejak dulu.. :)

deena awanis on June 15, 2010 at 1:19 PM said...

zaman belajar dulu memang aku giler tukar tepon..abah ler menjadi mangsa..tapi sejak dah keje sendiri n tau value duit, skali pun aku x penah beli handphone ngan duit sendiri..hihihi..handphone yang baru ni pun hubby yang kasik..

tapi penyakit pakai 4-5 handphone pada masa serentak tu x pernah ler plak menyerang diri..lagi satu penyakit yang aku perhatikan, penyakit suka tukar no tepon..x paham betol...

Mawar_berduri on June 15, 2010 at 1:41 PM said...

dah macam trend plak rasenya...misti ade sekurang-kurangnya 2 hp ...tapi sy tak...cukup satu ..hihi

fikaryna on June 15, 2010 at 1:57 PM said...

aku ada 1 jer..2 pun jenuh nak jaga..bila caj kat umah, tggl kat umah..bila caj kat pej..tggl kat pejabat..

kalau 2 3? alamat..kena jahit kat baju la siap2..haha..

[s][u][e][h][a][n][n] on June 15, 2010 at 2:08 PM said...

klu betul2 rosak baru beli...klu x sory la nak tambah2..hihihi

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on June 15, 2010 at 2:12 PM said...

aku pun baru 2-3 tukar fon. itu pun sbb hilang

Hazzy Ishak on June 15, 2010 at 2:14 PM said...

ada satu hp untuk semua orang dan tak penah tukar no

MyaFiza on June 15, 2010 at 3:16 PM said...

setakat ari ni, ak dah pernah guna 3 hp.
Hp pertama hilang tak dapat dikesan. Hp kedua rosak tp still leh guna dan masih ada dlm simpanan.
Hp ketiga yg sedang digunakan skrg.
oleh sebab celcom bermurah hati nak bg simkad free, jd skrg ak pakai 2 hp sbb ada dua simkad. dua2 celcom. tp satu hp je yg duk pakai hari2.. huhu...
Hp ni dah mcm keperluan skrang. tp yg slalu duk tukar hp ikut trend semasa tu dah kira kehendak peribadi semata-mata..

Softtouch [Hanim] on June 15, 2010 at 3:42 PM said...

skrg sy guna satu jer..itu pun yg xcanggih...teringin jgk nk pakai hp mahal2 mcm blakberry ker E72 ker tp xmampu..rase mcm membazir jer..sedih..

cikgu isza on June 15, 2010 at 3:49 PM said...

telefon hanya satu.. janji dapat telefon dan akak mengabaikan segala kecangihan teknologi yang ada..

Uruchimaru @ kf on June 15, 2010 at 4:09 PM said...

ntahlah gile hape tiap kali ade model baru keluar asyik tukar aje..adeh !

Misz Pinkie Winkie on June 15, 2010 at 4:16 PM said...

ada 2 handphone.
1 guna sendirie.
1 lagie guna jika hp no.1 problem.

tapie h/p no.2 member pinjam tak pulang2...huh.

makdara terdiva on June 15, 2010 at 4:22 PM said...

baru je ade 2 hp..itu pun sbb terpaksa beli, buat back-up hp yg lg 1 masuk workshop..

pakai byk2 hp tp x de sape yg nak tipon..lagi membazir..huwaaa!

kella on June 15, 2010 at 5:33 PM said...

hurmm... tedi, aku cuma ada 1 hp, keypad no 1 dan 3 takboleh guna~ rosak! tapi sehingga kini aku tetap guna jugak! nak tunggu beli baru, asyik bertangguh2.. aku tunggu nak beli yang RM 50 je..

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 15, 2010 at 5:43 PM said...

satu jer.
sekali pakai 2-3 tahun baru tukar.
guna postpaid celcom 250menet.

NUNU EERA on June 15, 2010 at 11:38 PM said...

ade 2 hp.. slalu spare klu xde ba3 je.. sebab mls nk tggu charge..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting