Thursday, June 17, 2010

aKu Pun Tak PasTi, aKU aDa sEEkOr aTau TiGa ekOr kuCinG!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 8:29 PM
Photobucket


Photobucket

Selain Si Kurap, budak ini pun sudah jadi macam anak angkat dekat sini. Sebelum Subuh lagi dia sudah datang. Buka sahaja pintu bilik dia sudah ada tergolek depan pintu.

Dia lalu ikut laluan rahsia di dapur. Mesti Dak Itam yang ajar. Si Kurap pun tidak tahu laluan itu. Sejak aku beli 'black wood' ini lagi kerap dia datang. Makan 3 kali sehari sampai kenyang.

Tuan dia kerja di kilang telur.

Emak bergurau.

'Beritahu kak Sue, kucing dia makan sini. Tukar dengan 2 papan telur setiap minggu.'

Ekekekekke... Kelakar!!

Kalau setakat 2-3 ekor datang okeylah lagi. Jangan kau mahu bawa semua saudara mara kau bawah bukit itu naik ke sini, masaklah aku di buatnya!

Nota kakitanganku : Kucing betina tidak apa. Tidak bergaduh dengan hero 2 ekor ini!








17 kUs-kUs:

Salmia on June 17, 2010 at 4:03 PM said...

hahaha.. best ayat mak bergurau tu.

dotblogspotdotkom on June 17, 2010 at 4:05 PM said...

lepas nih mesti kucing tu bertandang ke rmh kamu dengan membawa sebakul telur ayam... muwakakakaka..

sarah shafie on June 17, 2010 at 4:05 PM said...

haha..sistem barter..

Juz Call Me Sharz on June 17, 2010 at 4:13 PM said...

ok gak klu boleh tukar ngn telur...
:)

Misz Pinkie Winkie on June 17, 2010 at 4:22 PM said...

hehhhe...
kucing betina tidak gaduh...tapie tedi..bila sudah mengandong...masaklah tedi..hehheh

iva saionji on June 17, 2010 at 4:44 PM said...

kucing mmg gitukan..kalau time makan bagusnya ajak kawan2 join sekali..hehehe...iva baru pindah umah...xlama lagi masuk ar sekor anak kucing yang chumel....mak mertua dah bagi nama...siboi...hahahaha

meowwmania on June 17, 2010 at 4:48 PM said...

makanan kat rmh tuan dia xbest agaknya huhuu..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on June 17, 2010 at 4:58 PM said...

kucing betina? habis dara nya
ekeke

fikaryna on June 17, 2010 at 5:03 PM said...

ok alh kucing betina..kasi kawan sket..penyeri..huhu..

Tupai Karan on June 17, 2010 at 5:04 PM said...

wei, cantiknya ekoq dia.. leh wat sapu lantai dapoq.. hehe.. mao makan perriii? kena kerja! :P

aNiSa hANg tUaH on June 17, 2010 at 5:17 PM said...

hee.kalau kucing tak dikenali dtg umah nis.
ibu mesti ckp.
"maap...kami tak terima menantu.."
hee

Jantan Keparat on June 17, 2010 at 5:17 PM said...

chumel giler kucing nieyh!

m.q on June 17, 2010 at 5:31 PM said...

hehehe...trade in blackwood dgn telur ahahah..bagus bagus

Rara on June 17, 2010 at 5:35 PM said...

betul jgk cakap mak tu, sistem barter..dpt untung..hehe :)

Si DaiSi PuTih on June 17, 2010 at 5:36 PM said...

kak tedi, bekas putih makanan kucing tuh mana leh dapat ekk?? Menarik laa. haha

m4rilyn on June 17, 2010 at 8:46 PM said...

mayau tu cantik bulu dia

lepas beberapa bulan laie tedi jadik nenek mude :)

nenek nenek

* aku pun dah jadik nenek*

Softtouch [Hanim] on June 18, 2010 at 9:48 AM said...

comelnya kucing tu..bulu ekor dia kembang..batul jgk cadangan mak tedi tu..tukar ngan 2 papan telur..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting