Friday, June 18, 2010

'Tak BoLeh, NanTi BoiFreN sayA maRaH.' Apa BaranG Kau TakuT DenGan 'BoiFren'?

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:05 PM
Semalam sempat masuk satu blog bila ping dekat GB. Itu pun sebab tertarik dengan tajuk dia 'Kena marah sebab salah faham.'

Rupa-rupanya 'boipren' dia marah sebab berlaku sedikit salah faham. Gila-gila takut dia dengan 'boipren' dia. Terlalu sangat mahu jaga hati 'boipren' sampaikan apa sahaja tindakan dia, dia akan takut kalau 'boipren' dia marah.

Di kotak komen, kawan dia ada tanya 'Boipren kau tahu tak kau ada blog?' Dia jawab 'Taulah, kalau tak abes kena marah nanti.'

Aku simpulkan budak yang punya blog ini budak bawah umur. Sebab cara dia takut 'boipren' dia tu kelakar. 'Boipren' sahaja okey. Bukan abang atau ayah atau datuk.

Aku komen di kotak komen dia, 'Muhrim yang sepatutnya kita takut.'

Aku tidak tahu ini normal atau tidak. Maaf cakaplah 'Siapa 'boipren/gelpren' yang perlu kita takutkan sampai mahu buat sesuatu pun kita rasa serba salah? Takut di marah atau di herdik.

Semua tingkah laku atau perbuatan mahu di adu. Mahu buat laporan. Jika tidak habislah di marah. Kalau aku kirim salam sahajalah!! Hormat dengan takut 2 perkara yang berbeza. Kalau belum apa-apa lagi sudah takut kalau sudah ada ikatan sah macam manalah agaknya.

Pendapat kamu pula bagaimana? Atau kamu juga terlalu mahu menjaga hati pasangan sampai tidak boleh mahu beza hormat dengan takut?

Terima kasih.

Nota kakitanganku : Lebih takut kalau Allah yang murka!






32 kUs-kUs:

Miss Izah Mohamed on June 18, 2010 at 11:16 AM said...

haiyaa... takut boifren??
Allah tak takut ke?? ibu bapa pon tak takut?? ahhaa

m.q on June 18, 2010 at 11:23 AM said...

budak2 zaman sekarang...
ishishish..

redNing on June 18, 2010 at 11:25 AM said...

hmm makan hati krn bopren...klu dh ada ikatan yg sah nnti, sure kena kontrol

Kak anie on June 18, 2010 at 11:25 AM said...

tEDl...akak dulu pun masa tunang..takut tunang marah buat benda yang dia tak suka...tapi kalau nak keluar ke mana2...ayah atau mak tak bagi...lebih takut pada mak...dia pun paham...dan kami kalau keluar pun kena bawak adik2...tak boleh berdua2an...sebab takut bila berdua yg ketiga itu syaitan...

Sebenarnya bila dah kawin pun takut nanti cik abang marah...mungkin takut atau lain perkataan bagi hormat...cuma kadang2 tak mau buat benda yang dia tak suka sebab...malas dengar dia bising2...bising dlm bentuk marah dan nasihat...hehehhe...tak kuasa nak layan....

Dee on June 18, 2010 at 11:33 AM said...

budak2 zaman skrg ni lain macam..hehehe..

makdara terdiva on June 18, 2010 at 11:34 AM said...

kalau boipren nak marah2 tak tentu pasal..baik blah jer..

cari boipren baru..wakaka!

nursarah on June 18, 2010 at 11:34 AM said...

mahu menjaga hati bf nya lah tu. sayang sangat. ekekeke

MiYOKO TACHIBANA on June 18, 2010 at 11:39 AM said...

dulu sy sgt2 menjg ati bf sy..but, at the end, dia tgglkan sy gak...so, jgn pecaya sgt kt bf nii..selagi takde ikatan yg sah, kite wat biasa2 je...respect je la..tp, jgn over takut lakk...

Watierman, rmanbkr on June 18, 2010 at 11:46 AM said...

Apa yang penting hormat menghormati dalam perkongsian hidup....bukan takut menakuti...itu sangat menakutkan....& menjengkelkan!!!

POSH76 on June 18, 2010 at 11:51 AM said...

apa barang takut dgn bf...kalu somi tu takpelah ada gak pahala....belum kawin dah poyo huhu

Cik Akma on June 18, 2010 at 11:51 AM said...

dye mrh kite mrh balik. lalalaaa~

Shamrin Mat Janih on June 18, 2010 at 11:52 AM said...

Hormat menghormati adalah perkara yang sebetulnya. Sering Tegur menegur mana-mana yang tak kena n tak betul.

~LP Lum~ on June 18, 2010 at 11:53 AM said...

salam tedi~

hehehe.. aku xkisah dia nak mrh atau tak ngan apa yg aku lakukan.. aku pun xpenah nak antar laporan bagai.. aku pun xmintak di antar laporan pd aku tuk setiap xtvt yg dia lakukan.. :)

nak takut pd dia wat pe? hormat mungkin.. apa pun, tepuk dada tnya ar selera.. skang dah marah2 sok bila dah kawen, laie mudah dia terajang2... :)

Hazzy Ishak on June 18, 2010 at 11:56 AM said...

tu lah mak bapak suruh belajar, dia sebuk bercinta

Mario on June 18, 2010 at 11:57 AM said...

sian budak tu...kene bg nsht tu...hehe bg link dia meh...hehe

Softtouch [Hanim] on June 18, 2010 at 11:57 AM said...

budak2 tu kot tedi..baru blaja bercinta...dia belum idup lama lagi tulah dia xtau tu..

dotblogspotdotkom on June 18, 2010 at 12:04 PM said...

kalu dah kawen nanti... pakcik rasa... laki dia akan kurung bini dia... sbb sure laki nih jenis cemburu tahap ntah pe2....

muwakakaka.... gile punya boipren...

m4rilyn on June 18, 2010 at 12:07 PM said...

boipren xsemestinya orang kita akan nikahi.

stakat hormat xpe la tp kalo takot...
ur just wasting your precious time!

Yatre Hayati on June 18, 2010 at 12:32 PM said...

erm..mungkin dia obses ngan boyfren dia kowt. hahah

ashie023 on June 18, 2010 at 12:47 PM said...

ape kes takut ngan boipren???apa dier laki ko ke..tsk tsk..

Dyna Yvonne on June 18, 2010 at 1:03 PM said...

hehe..
itu childish name nye~

^_*

QieFLy si Dolce on June 18, 2010 at 1:03 PM said...

ni mesti tak sempat berfikir panjang hehehe

kella on June 18, 2010 at 1:06 PM said...

huh! bagus kau keluarkan ini dalam entri! aku pun cukup tak berkenan ngan org takut bf/gf ! kalau aku? minta maaf la bai.. kalau kau baru ber boifren ngan aku tapi nak demand segala bagai.. u can get losss! byk cita plak! kalau respect itu lain cerita lah..
ko belum kawin ape lagi dah nak takut kat orang tu! aku pantang betul dulu2 kengkawan yg ada bf ni, takut nau ngan bf, yg aku peliknya ngan mak abahnya berani,sanggup menipu bagai kerana bf, apa taknya si bf yang ngajar camtu! ishk..ishk.. nasib la.. hmmm

panjang lak aku bebel! :p

Wanita Mutalib on June 18, 2010 at 1:22 PM said...

emm tak lama la tu..

zns on June 18, 2010 at 2:35 PM said...

lawak sungguh individu itu..ingin sungguh aku berkenalan dengannya...mesti paten jenis gelabah puyuh la tu

deena awanis on June 18, 2010 at 2:37 PM said...

aku memang x suka n nyampah wehh ngan jantan kaki kontrol!!sikit2 nak kena report kat dia,sikit2 nak marah..RIMASSS laa!!tu baru bf, sesuka ati jek nak marah anak orang, kalo dah jadik laki, x tau ler..

ctpayong on June 18, 2010 at 2:50 PM said...

kalau dia btahu bf dia kerana "hormat menghormati" aku setuju tapi kalau takot...ape xfaham kenapa.

ery farieha on June 18, 2010 at 2:56 PM said...

lerrr
ngn bf pon takot.
hurmmm.
budak2 kot.
huhuhuh~

maiyah on June 18, 2010 at 3:05 PM said...

remaja kot, boifren dia gerenti hensem gila hehe, takut tolopeh kot..

Angah on June 18, 2010 at 3:28 PM said...

aye dulu pon ada kawan yg sgt menjaga hati bf nya,setiap gerak geri kena beritahu bf dia tapi at last tak kawen pun, memasing carik lain...hampehh je

Misz Pinkie Winkie on June 18, 2010 at 3:49 PM said...

ssaya tak takut boyfie
tapie dia takut saya...
sbb takut majok
hahhha.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on June 18, 2010 at 4:16 PM said...

huhu
kompom budak bawah umur
ntah2 anak buah ko tedi
ekekeke

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting