Tuesday, June 22, 2010

si kuRaP sEBeLum Dan sELePas : DiA kInI JaDi PeneMaN. keKaL aTau sEmEnTarA? HanYa ALLAH saHaJa yanG TaHu!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:06 AM
Photobucket


Photobucket



Photobucket

Photobucket

Gambar sebelum.
Entry di sini dan di sini.


Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Gambar selepas. Lagi 'entry' di sini dan di sini.

Genap 1 bulan setengah dia datang bertandang ke rumah. Allah S.W.T utuskan dia di saat aku menghadapi kehilangan yang bertimpa-timpa. Dia jadi pengubat. Syukur.

Nota kakitanganku : Akan jaga dia selagi tiada halangan. InsyaAllah. Tetapi 'adoption' masih di buka. :))





24 kUs-kUs:

meowwmania on June 22, 2010 at 9:35 AM said...

si kurap yg handsome!

trima kasih cik tED| ;)

sarah shafie on June 22, 2010 at 9:35 AM said...

olo..si kurap dh baik...comel je..suka kucing tp duk umh sewa susah nk jg...huhu

Watierman, rmanbkr on June 22, 2010 at 9:50 AM said...

Pasti ada hikmah disebalik segala kejadian....he was meant to be ...you need each other....dan "Kun Fa Ya Kun"...Segalanya dengan Izinnya Dik~!

Misz Pinkie Winkie on June 22, 2010 at 9:52 AM said...

si kurap kamu sudah semakin baik dan handsome.
semoga rezeki tuan kamu murah.
aminn

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 22, 2010 at 9:53 AM said...

ensemnya dia sekarang...

tengok kucing mesti teringat kat Along... tak henti2 tanya nak bela..

belikan ikan kecik..dah mati. kesian dia.

Alimaz-Kembara Terasing on June 22, 2010 at 9:54 AM said...

dah semakin baik nampaknya sikurap ni...

.::WaNiE::. on June 22, 2010 at 9:56 AM said...

ada sekor kucing parsi dulu, teruk sgt masa amik dia, leher dia tu kalau tengok cam nak putus

tp pastu mmg berhabis duit nak elokkan dia balik. bagi dia makan gamat, hantar hospital selalu.

dah baik, ilang pulak :( uwaaa

Dee on June 22, 2010 at 10:10 AM said...

si kurap dh cantiklah skrg..nasib ada dia ye tedi..pengubat kesepian..

makdara terdiva on June 22, 2010 at 10:12 AM said...

patah tumbuh hilang berganti..

ctpayong on June 22, 2010 at 10:16 AM said...

kadang2 kan ted, org sampai tengok kita semacam bila kita bela kucing mcm bela anak sendiri...bkn lagi hobi, dah jadi mesti.

POSH76 on June 22, 2010 at 10:20 AM said...

dulu mr poposh lagi huduh dari ni....tapi sebab jenuh berubat kehulu kehilir alhamdullilah dah okey...hehe

Hazzy Ishak on June 22, 2010 at 10:43 AM said...

bagus betul lah tedi ni, yang buruk dah jadi cantik balik

atty's on June 22, 2010 at 10:55 AM said...

alhamdulillah ..baik dah sikurap ..dah takleh panggey kuranp lagi

~aSHa~ on June 22, 2010 at 11:15 AM said...

baiknye hati kamu Tedi..

aku belum boleh lagi nak bela kucing...sbb anak2 sensitif skit..

larra on June 22, 2010 at 11:32 AM said...

tedi..mungkin allah hantar dia menjadi pengubat dan penawar..disamping ko mengubat kurap tebal dia tu..jaga la dia tedi..dia serasi ngan ko..hidup tedi dan si kurap!!

Softtouch [Hanim] on June 22, 2010 at 11:34 AM said...

sudah makin ensem n gebu..jagalah dia tedi..nnti kami2 semua buat petition n amik ttangan bg kat mak tedi yer..dia boleh teman tedi nnti...

aNiSa hANg tUaH on June 22, 2010 at 11:36 AM said...

alhamdulillah
kehadiran si kurap ade hikmahnye

m4rilyn on June 22, 2010 at 11:59 AM said...

kurap dah handsome sekarang.

aku vote: stay

cik kerm on June 22, 2010 at 12:15 PM said...

tedi..jagalah si kurap...kerm yakin kedatangan dia ada hikmah disebaliknya..insyaAllah dia sentiasa mendokan kamu!! percayalah..hehe jagalah dia sepenuh hatimu ok...

ItaJeff on June 22, 2010 at 2:19 PM said...

si kurap ini akan jadi putera yg kacak sedikit masa lg...percayalah...tp dgn syarat...tedi yg jaga...

p.s. satu kepuasan yg tak terhingga & tak terucap dgn kata2 klu kucing yg dulu hodoh, jadi comel & sihat kerana kesabaran & usaha kita....

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on June 22, 2010 at 3:20 PM said...

sudah cun la :)

cikAfro on June 22, 2010 at 11:25 PM said...

si kurap pon boleh adopt? :D

ciK LyndaWawa igUana on June 23, 2010 at 10:17 AM said...

ciannya leher dia...

Shazwani on July 13, 2010 at 9:38 PM said...

salam...
nak tny bole..memandangkan kt area umah sy takde klinik vet(tempat ceruk) mcmana ye cik ted ilangkan kurapnya..kasi ubat ape ye? sian..kucing yg datang dari mane tah kat area umah ni..dulu cantik je takde kurap..leni datang kurang die..sampai dah ilang bulu..hope sudi share..tq :)

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting