Monday, June 14, 2010

Si KuraP a.k.a Si KuninG a.k.a Si OreN a.k.a Si GarFieLD. WaH! BanyAk GiLa NaMa!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:52 AM
Photobucket


Photobucket


Photobucket

Photobucket


Tidur adalah satu rehat!

Tapi kalau kau tidur dari pagi sampai ke petang tidak bangun-bangun, kau sehabis mungkin memanfaatkan kenikmatan itu.

Budak ini kuat tidur. Kalau dia tidur, dia tidak akan sedar dan berpusing segala. Tidur mati. Kau bising macam mana pun, dia buat tidak tahu sahaja. Atau dia kurang pendengaran? Ha ha ha ha.

Kalau Dak Itam tidur, aku mengensot sedikit pun dia sudah jaga dan bangun terus.

Gemuk sudah budak ini. Tidak larat mahu angkat! Tengoklah. Dia dengan patung Garfield itu pun sedikti lebih kurang sahaja! Ekekekeke..

Tapi dia tidak boleh makan ikan rebus. Dua kali aku beri makan, 2 kali dia muntah. Aku bagi dia makanan basah Prodiet sahaja. Alamatnya ikan 5 kg itu Dak Itam punya habuan!

Minggu ini mahu bawa ke Jabatan Haiwan, suntik kurap lagi. Biar betul-betul lembut kulit dia.

'Adoption' masih di buka. Tetapi belum ada sesiapa yang sudi. Mungkin sebab dia bukan anak kucing comel yang tergedik-gedik. Sudah besar gedabak! Aduhai!!

Nota kakitanganku : Selagi boleh aku akan jaga dia.





36 kUs-kUs:

Salmia on June 14, 2010 at 10:13 AM said...

moga ada yg akan adopt nnt :)

Adlina Husaini on June 14, 2010 at 10:35 AM said...

babe, sangat la besar pahala awak tedi..

kagum sgt, dari kurus kering tak comey, la ni kalah garfield ko jaga dia tedi..

kuat tidoq sungguh, maunye tak, dok hotel 5 bintang

fikaryna on June 14, 2010 at 10:49 AM said...

aka garfield..mmg montel la kau! huhu..

m4rilyn on June 14, 2010 at 10:56 AM said...

semoga ade yang sudi adopt si kurap kaler oren..tp kalo xde yg sudi harap tedi adopt la..

i wish i could but i can't :(

Dee on June 14, 2010 at 11:01 AM said...

eh..semakin sihat dia ye..kalo dh besar mmg susah sket org nak adopt..terus berbaktilah ye tedi..

DALILA on June 14, 2010 at 11:11 AM said...

dah takleh panggil sikurap ni..kena panggil garfield..hehe..kuat tido betul..patutlah dah bulat

redNing on June 14, 2010 at 11:12 AM said...

bucuk3...kena cri jodoh tuk dia nih hehehh

Tuah Hanani on June 14, 2010 at 11:16 AM said...

memang montel.
lihat saja perut dia yg gendut tu...
itu tandanya dia bahagia hidup dengan cik ted.

aku tetap aku on June 14, 2010 at 11:19 AM said...

alhamdulillah dah besar dia tedi jaga

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 14, 2010 at 11:29 AM said...

ada geng kat sebelah dia ;tu yang susah nak bangun tu !

hehe.. memang tembun betul .

twinkle twinkle on June 14, 2010 at 11:30 AM said...

hee comel gile :D

Lya Colours on June 14, 2010 at 11:34 AM said...

saya ade si ombob
iaitu spongebob
hihihi

kella on June 14, 2010 at 11:37 AM said...

ya... dah gumut dak kurap nih! sekarang dah tak kurap lagi!
aku excited pulak tengok dia begitu sihat, gumut.. persis si garfield la!

tahniah! :D

Eazy Izzuddin on June 14, 2010 at 11:51 AM said...

comel nyer...
=D

POSH76 on June 14, 2010 at 11:53 AM said...

sama tomei dgn si garfield tu nak2 time nguap hehe

iqbalsyarie on June 14, 2010 at 11:57 AM said...

wahahaha...bestnya kucing!tak payah gi kerja..tak payah gi skolah..hahaha

Jantan Keparat on June 14, 2010 at 12:04 PM said...

besarnyew diew
huhuh..
dah leh buat gulai!
hahaha

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on June 14, 2010 at 12:13 PM said...

dah xder kurap. comel.

nursarah on June 14, 2010 at 12:14 PM said...

jaga jela dia Tedi. kuat tidur tak apa. jangan kuat bergaduh sudah, hehe

Softtouch [Hanim] on June 14, 2010 at 12:18 PM said...

amboi xnak ikan rebus..demand ooo...he he he

~LP Lum~ on June 14, 2010 at 12:19 PM said...

salam tedi~

heheheh.. dah semakin sihat aku tgk dak kurap tu.. dlu kurus aje... :)

insya Allah ted, akan ada org yg nak adopt dia nanti... :)

amaL on June 14, 2010 at 12:19 PM said...

besar nya!!

jiehan on June 14, 2010 at 12:34 PM said...

lwk betul si kurap ni..

meowwmania on June 14, 2010 at 12:39 PM said...

si kurap dah semakin handsome dan demok huhuu..

thanks to tedi ;)

aNiSa hANg tUaH on June 14, 2010 at 12:48 PM said...

eeii
gedik gedik diee
comelnyee tido cmtuu

syaf on June 14, 2010 at 12:55 PM said...

SGT SEHAT BELIAU...ITEW MENYEBABKAN GUA SUKE TIDOR

[z@ck] on June 14, 2010 at 1:00 PM said...

aku dah konpius kucing ngn anak patung garfield tu..hahaha

MiYOKO TACHIBANA on June 14, 2010 at 1:31 PM said...

si kuning takde tuan lg ek...ko jg jela die tedi...die kan byk tdo je..sure tak susah nk jg die nii...

Misz Pinkie Winkie on June 14, 2010 at 1:31 PM said...

comelnya..sudah gemok lah dia tedi.
takpel;ah...selagie belum ada yang ambil...tedi jagalah.
insyallah akan ada satu hari nantie.

e.t.t.y on June 14, 2010 at 3:30 PM said...

nampaknya dia serasi dengan tedi kot.

mier@merr on June 14, 2010 at 3:54 PM said...

waaa..gemok2... sama cam si itam kat uma nih..tido je memanjang...

GiGGLe GaL on June 14, 2010 at 5:21 PM said...

comel nye ted..gemok arr... aku rase cam nak culik..tapi apekan daye... tangan tak sampai... ko suh la beliaw kawan ngan dak itam... ade gak teman wat gesel-gesel.. aihhh... pastu nnt dak itam berpaling tadah la lupekan aku... haihh..

yg benar,
gefren dak itam..

Hana Picca on June 14, 2010 at 5:27 PM said...

kalau hana ada laman yang luas, teringin nak simpan kucing banyak2..

p/s: cita2 masih belum terpadam

reha said...

pergh..bulat tul dia.. ekekkekek...

ASaDa RyutaRo on June 14, 2010 at 8:05 PM said...

ahahaha.. si kuning kaki tido.. bagus la klu kaki tido, takde la bersepah barang kena maen dengan dia. hihi =P

dah sehat betul si kurap ni.. xde dah kurap dia.. huhu

umi_e on June 14, 2010 at 9:22 PM said...

Salam...

Kalau bawa gi klinik, jangan lupa minta vet timbang dan ukur body 'si Kurap' ya...

* anak2 nak kucing besar tapi harus besar daripada si Mahzuz :p so tolong ya dipertimbangkan permintaan supaya dapat dibezakan dengan si Mahzuz :P

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting