Saturday, June 19, 2010

akU TeLah MemPorak PeraNDakan kEk cokLat LemBaB kUkUs DenGan Deko yanG amaT 'NGERI'.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 9:49 PM
Photobucket

Sila teruskan pembacaan. Ini bukan habuk kayu yang di tabur dalam lesung batu. Ini adalah kek. Sila percaya. Itu adalah biskut 'cream -o' yang telah di hancurkan. Di tabur atas kek yang telah di salut dengan coklat 'ganache'.

Photobucket

Semua bahan-bahan di masukkan sekali dan di kacau rata.

Photobucket

Ha ha ha .. Gelembung yang tidak sekata. Bukan salah ibu mengandung!

Photobucket

Jemput makan. Resepi dari sini.

Nota kakitanganku : Rupa tidak penting. Rasa yang utama. Ha ha ha. Ayat sedapkan hati!!





23 kUs-kUs:

[z@ck] on June 19, 2010 at 7:49 PM said...

uih..yg lebih tu yg kita suka!
=)

ain fathihah on June 19, 2010 at 7:50 PM said...

staf lelaki yg kerja dgn saya, suka sangat cakap macam ni,

"bukan salah ibu mengandung. salahkan bapak yang punya burung"

erk

Yatre Hayati on June 19, 2010 at 8:03 PM said...

hantar kat kita. meh kita rasa. heheh

Dyna Yvonne on June 19, 2010 at 8:11 PM said...

nmpk sedap..
bole rasakah?
mintak cikit..
ngee~

^_*

Asma on June 19, 2010 at 8:11 PM said...

nak jugak! (:

nisya on June 19, 2010 at 8:17 PM said...

betol2. rupa tak penting. yang penting rasanya :)

cikgu isza on June 19, 2010 at 8:32 PM said...

yang memasak jer tahu.. janji sedap dan licin.. ekekeke~
:D

meowwmania on June 19, 2010 at 8:34 PM said...

uishh ngerinya :D

betul tu rupa x penting, yg penting sodapp... ;)

e.t.t.y on June 19, 2010 at 8:48 PM said...

dah lama tak makan sebab takde tempahan. ni yg rasa nk buat ni.

redNing on June 19, 2010 at 8:52 PM said...

wahhh buat kek plak...klu tgk nmpak cam sedap

sayaDeyla on June 19, 2010 at 9:10 PM said...

kakk. kek akak oke lagi. kalo saya buat je, mesti merekah2. T__T

nasib sedap jugak..hihihi.

♥ Xett Hereen ♥ on June 19, 2010 at 9:16 PM said...

kak ted!
anto le bkt katel sket!!!!

aNiSa hANg tUaH on June 19, 2010 at 9:29 PM said...

wauu
nampak macam sodappp jeee

Wanie-san on June 19, 2010 at 9:35 PM said...

perghhhh..sodap tu!

Amieynna Amin on June 19, 2010 at 9:58 PM said...

rasa mesti superb ni... tgk pon da taw..
hehe

meo188 on June 19, 2010 at 10:10 PM said...

nak frieskiess..... yea yea yea

Purpleheart on June 19, 2010 at 10:36 PM said...

tk apa, yg penting rasanya yg sedap...rupa perkara ke 2..

Purpleheart on June 19, 2010 at 10:37 PM said...

emmm nk resepi boleh..email la - suhaily@mpob.gov.my...

deena awanis on June 19, 2010 at 10:46 PM said...

ngerinyerrr..sampai meleleh air liur aku..hikhik..looks so yummy lahh..sedapnyer kek cokolat..

mier@merr on June 19, 2010 at 11:09 PM said...

sedap..tp aku tak suke wat kek... mintak dr ko je la,..

ASaDa RyutaRo on June 20, 2010 at 12:00 AM said...

hahaha.. rasa yg utama.. tu mmg ayat nk sedapkan hati la tu.. adeh!

congrats la.. ada jugak bentuk cake nya.. hihi =P

Watierman, rmanbkr on June 21, 2010 at 9:10 AM said...

Pass Dik....yang tak sekata tu boleh trim sebelum deco.....dah boleh jual hehehe!

ciK LyndaWawa igUana on June 23, 2010 at 10:57 AM said...

nak..nak..nak...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting