Wednesday, June 09, 2010

R.I.P anaK-anaK kucinG! :(

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:30 AM
Dukacita di maklumkan ketiga-tiga anak kucing telah mati berturut-turut mulai pukul 4.00 pagi tadi.

'Entry'nya di sini.

Oh! Maafkan aku anak-anak kucing. Aku tidak sempat menghantar kamu ke ibu tumpang kamu. Kamu terlalu lemah.

Aku harap selepas ini emak kamu tidak bunting dan beranak lagi kerana beliau adalah ibu yang tidak bertanggungjawab langsung.

Malam tadi aku ke rumah jiran Makcik Kucing untuk minta tolong kucingnya menjadi ibu angkat anak-anak ini. Sayangnya sewaktu aku datang ibu kucing itu merayap dan tidak dapat di kesan. Aku berjanji untuk membawanya pagi ini tetap sayangnya anak-anak kucing ini tidak dapat bertahan.

Aku tidak pasti berapa lama emak mereka tinggalkan mereka sebelum aku jumpa.

Rehat dengan tenang anak-anak kucing.

Kamu perlu tahu, aku sudah cuba sehabis baik untuk kamu bertiga!!

Nota kakitanganku : Banyak yang perlu aku belajar tentang anak-anak kucing. Terima kasih kepada kesemua pengomen dalam 'entry' anak kucing tersebut.





20 kUs-kUs:

Along25 on June 9, 2010 at 9:24 AM said...

Mati??? tidak!!!! teringat kucing2 lama huhuhuhuhu~

lupie on June 9, 2010 at 9:27 AM said...

Those kittens were very young ... I am sure you have tried your best.

Don't be too hard on yourself.

Rest in Peace little ones ...

m4rilyn on June 9, 2010 at 9:37 AM said...

cik tedi

sekurang2nya kamu telah berusaha. kamutelah buat yang terbaik....

RIP kitties

sarah shafie on June 9, 2010 at 9:38 AM said...

so, mesti tk ckup ksih syg mak dia ni..ish..mak die bru first time beranak ke?

Alimaz-Kembara Terasing on June 9, 2010 at 9:45 AM said...

zalim ibu kucing org tak kata sangatkan...kalau zalim nya seorang ibu yang bernama manusia sanggup buang anak tu dikira binatang....
Kesiannya kucing2 tu....

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 9, 2010 at 9:51 AM said...

akhir-akhir ni..byk betul kehilangan tak kiralah manusia ataupun binatang peliharaan.

n.a.n.a on June 9, 2010 at 10:16 AM said...

tragisnya.sedih.sedih.smpai ati mak kucing.wuuu~~~

Wanita Mutalib on June 9, 2010 at 10:16 AM said...

kamu dah buat yang terbaik..

Softtouch [Hanim] on June 9, 2010 at 10:17 AM said...

dah bc n3 tu..comel2nya kucing tu..xpe tedi, tedi dah cube...kucing2 tu kecik lagi, mana dia boleh bertahan lama2..kalu tumpang kat ibulain tu takut ibu lain tu marah anak2 kcing tu..kdg2 kucing tau bau mana anak dia n bukan anak dia kan?

niesz on June 9, 2010 at 10:27 AM said...

ingt kan manusia je buang anak..kucing pon nk buang ank..huhu..ermm..sabar ye cik tedi..cik tedi da wat yg sebaik mngkin tuk kucing2 tu..

atty's on June 9, 2010 at 10:28 AM said...

sedih..tp dah ajal anak2 kucing tu ..dan tedi pun dah buat yg terbaik .

Misz Pinkie Winkie on June 9, 2010 at 10:32 AM said...

alahai sedeynya.
tidak mengapalah..kamu sudah cuba sehabis baik.
sehingga mereka mati pon kamu tahu.nampak sangat kamu awasi mereka 24 jam.

semoga ibu kucing itu tidak beranak lagie.

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] on June 9, 2010 at 11:01 AM said...

kesian ye nasih anak kucing ni....x

Dee on June 9, 2010 at 11:14 AM said...

apa pun tedi dh berusaha..bersabarlah..

etty said...

rasanya bukan salah ibu kucing tu. mungkin owner dia buang anak kucing sahaja atau dibuang berasingan. selalu kes yg jadi, memang macam tu. anak dan ibu dibuang berasingan. si ibu tak mungkin tinggalkan anak macam tu je.

etty said...

rasanya bukan salah ibu kucing tu. mungkin owner dia buang anak kucing sahaja atau dibuang berasingan. selalu kes yg jadi, memang macam tu. anak dan ibu dibuang berasingan. si ibu tak mungkin tinggalkan anak macam tu je.

etty said...

rasanya bukan salah ibu kucing tu. mungkin owner dia buang anak kucing sahaja atau dibuang berasingan. selalu kes yg jadi, memang macam tu. anak dan ibu dibuang berasingan. si ibu tak mungkin tinggalkan anak macam tu je.

Tuah Hanani on June 9, 2010 at 1:45 PM said...

xpe cik ted.
yg penting adalah USAHA yg telah dibuat utk menyelamatkan mereka.
sekurang2nya kereka tidak mati dalam keadaan terbiar begitu sahaja.

bersabar ye cik ted.
mungkin itu adalah yg terbaik utk mereka yg telah ditetapkan oleh-NYA.

makdara terdiva on June 9, 2010 at 2:53 PM said...

sekarang, si putih dirumah sdg mabuk darat [bunting] lagi..

tak taulah ape nasib anak2nye nanti..yg lepas..empat2 mati..

umi_e on June 9, 2010 at 9:31 PM said...

Salam... mungkin itu yang terbaik buat anak-anak kucing tersebut...

*RIP*

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting