Monday, June 21, 2010

SuamI TanGkap IsTeri BerkhalwaT. IsteRi TanGKap suamI BerkHaLwaT. BerkhaLwaT waLaupun masinG-MasinG SuDah aDa KeluarGa. maNa-maNaLah!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 4:40 PM
Photobucket

Sumber gambar dari Utusan

Mahu di sudahkan dengan cara yang bagaimana? Penceraian? Siapa yang jadi mangsa? Anak-anak? Isteri bukan mangsa jika suami yang di tangkap khalwat? Suami bukan mangsa jika isteri yang di tangkap khalwat?

Penceraian jalan yang terbaik? Perlukah si isteri korbankan hati dan perasaan demi anak-anak yang masih kecil? Dayuskah si suami menerima isteri yang curang? Teruskan hidup bersama?

Bagaimana?

Bagaimana mahu sudahkannya? Sanggupkah si isteri bermadu jika suami tetap mahukan perempuan simpanannya walaupun dia tahu perempuan itu masih isteri orang? Mahu bermadu? Demi anak-anak lagi? Makan hati?

Jika aku di tempat isteri yang malang yang mana si suami di tangkap khalwat dengan isteri orang, penceraian adalah jalan yang terbaik. Jangan ungkit pasal anak-anak yang menjadi korbannya. Bagaimana mahu terus hidup makan hati berulam jantung dengan suami yang terlupa akan tanggungjawab? Suami yang sudah lupa akan anak-anak?

Mahu kejar payung emas sedangkan diri sendiri merana dan derita? Begitu? Takdir?

Rezeki ada di mana-mana. Allah maha mengetahui.

Berita khalwat di sini dan di sini.

Nota kakitanganku : Bukan menolak takdir, tapi menolak derita berpanjangan.






33 kUs-kUs:

pakcikLie on June 21, 2010 at 2:39 PM said...

Jauhkan dari situasi seumpama ini menimpa keluarga yang disayangi......dekatkan diri padaNya semoga kita beroleh hidayah.

cik paro on June 21, 2010 at 2:39 PM said...

dah ada suami,dah ada isteri pun berkhalwat..
tak cukup ke apa yg ada..

ikan emas on June 21, 2010 at 2:49 PM said...

orang gomen tuu


minta dijauhkan...

deena awanis on June 21, 2010 at 2:49 PM said...

nauzubillahiminzalik..takutnyer laa dengar kesah2 macam ni..

Purpleheart on June 21, 2010 at 2:54 PM said...

sekarang ni macam-macam berita boleh didengar..soal anak-anak macam dah dilupakan aje..

ejaMaria on June 21, 2010 at 3:02 PM said...

minta dijauhkan dari perangai keji cam nih... amin...

Watierman, rmanbkr on June 21, 2010 at 3:11 PM said...

Manusia di akhir zaman...ramai yang bertopengkan......MOGA ALLAH Pelihara Kita semua...Amin!

Zareda Norman on June 21, 2010 at 3:14 PM said...

dunia akhir zaman..

Boyachilles on June 21, 2010 at 3:15 PM said...

gebu betul bini dia

Softtouch [Hanim] on June 21, 2010 at 3:16 PM said...

terkejut bc kat paper td...mintak2lah sy n kluarga sy dijauhkan dgn bnda2 aib mcm tu..moga llah pelihara kita semua

maiyah on June 21, 2010 at 3:17 PM said...

dunia skrg kan.. lelaki curang.. pompuan pun sama.. betul le tu, tepuk kepala tnya rasa nak stay lg atau angkat kaki lambung..

Boyachilles on June 21, 2010 at 3:17 PM said...

BTW, awak dijemput utk menghadiri majlis bbq bersama2 dgn papa meow...harap2 awak datang yeh

POSH76 on June 21, 2010 at 3:20 PM said...

zaman la ni dah tak takut DOSA...dosa kecik pun dah melambak2lg nak tambah dosa besar nauzubillah...tak suker pasangan masing cerai...habis citer

relevan on June 21, 2010 at 3:21 PM said...

Sememangnya parah..ini kes bikik meruntun jiwa lelaki yang bergelar suami..

dotblogspotdotkom on June 21, 2010 at 3:26 PM said...

zaman nabi dolu... berkhalwat nih.. mengasingkan diri dari dunia luar utk beribadah

bersunyi-sunyian utk beribadah dengan lebih khusyuk...

tp la nih dah lain plak jadi nyee.,...

Rozita on June 21, 2010 at 3:27 PM said...

tkde manusia yg sanggup memilih derita dlm redha...dlm keterpaksaan, aku tk pasti :(

Qisha on June 21, 2010 at 3:30 PM said...

suami pun takde agi..huhu

aNiSa hANg tUaH on June 21, 2010 at 3:30 PM said...

aduhai.macam2 kes skrg ni

* mEsSy * on June 21, 2010 at 3:52 PM said...

laki bini y patot dipersalahkan.. 22 ta jalankan tanggungjwb sebaeknya..

Salmia on June 21, 2010 at 3:55 PM said...

dah bosan kot asyik rasa yg sama. jd masing2 tukar la. :p

HonEyBuNNy on June 21, 2010 at 3:57 PM said...

apa nak jadi sekarang ne kan...mcm2 berlaku....

zan-xray on June 21, 2010 at 4:15 PM said...

hancur luluh perasaan kalau kena kat diri sendiri.
minta2 dijauhkan.

Dee on June 21, 2010 at 4:19 PM said...

mungkin penceraian jln yg terbaik..

Nerzhul on June 21, 2010 at 4:22 PM said...

kawal nafsu.

makdara terdiva on June 21, 2010 at 4:25 PM said...

macam2 hal..

mier@merr on June 21, 2010 at 4:25 PM said...

sian anak2 bila da jadi camni...

Misz Pinkie Winkie on June 21, 2010 at 5:30 PM said...

bila dah terlalu ikotkan nafsu.
beginilah jadinya.
anak-anak juga jadik mangsa

Nor Atiqah Ahmad on June 21, 2010 at 5:44 PM said...

mohon dijauhkan la dari perkara2 macam ni..

Dyna Yvonne on June 21, 2010 at 6:23 PM said...

nauzubillah~
mintak simpang sume nye yg xbaek neh~

ctpayong on June 21, 2010 at 7:13 PM said...

sebenarnya memperbaiki keretakkan rumahtangga ini mesti dengan kasih sayang...kalau dengan cara membalas dendam...maka beginilah jadinya. Allah...lindungi kami dari segala yg mengaibkan.

aNIe on June 21, 2010 at 7:53 PM said...

Bila manusia sudah hilang rasa malu dan tanggungjawab...

bellar0ssa on June 21, 2010 at 11:33 PM said...

uih nak terbalik dah dunia ni.

ciK LyndaWawa igUana on June 23, 2010 at 10:28 AM said...

memang dasar nafsu...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting