Tuesday, June 15, 2010

JuTa-JuTa vs RM 18.00 - RM 1.80 = RM 16.20 : JauH BezanyA. TaPi akU MenuruT PerinTah!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:10 PM
Photobucket

Berita penuh di sini.

Lawatan ke Amerika dan Jepun menelan belanja RM 1,887,268.13

Lawatan ke Sidang Kemuncak Keselamatan Nuklear untuk 2 hari belanjanya berjumlah RM 1,461,732.17

Ini kisah aku sebulan yang lepas.

Pemanggil : Kak, dari pejabat ke AG berapa km?
Aku : Sehala 20. Pergi balik 40km.
Pemanggil : Dalam senarai kita 18km lah kak.
Aku : Ye ke? Selama ni memang buat 40.
Pemanggil : Saya potong ye kak.
Aku : Potong semua pun tak pe.
Pemanggil : Wah. Perli nampak.
Aku : Terluka je. Ha ha ha...

Itu perbualan aku dengan Pembantu Tadbir Kewangan PPD yang uruskan tuntutan perjalanan. Tuntut RM 18.00 dapat RM 16.20 Syukur. Ada jugakan.

Tapi jauhhhhhhhhhh sangat kalau mahu di bandingkan dengan perbelanjaan yang di sebut di atas. Erhmmmm. Yang di bawah-bawah ini memang berjimat cermat gila-gila punya. Tapi yang di atas gila-gila punya belanja. ERhmm.. Demi negara agaknya mereka bekerja, kami demi sesuap nasi. Ha ha ha..


Lupa. Dia PM. Aku PT. ( ayat jauh hati!! )

Nota kakitanganku : Sedar diri. Ekekekeke...





9 kUs-kUs:

sHaiRA haIFA on June 15, 2010 at 10:43 PM said...

owh duit rakyat..

ejaMaria on June 15, 2010 at 10:55 PM said...

tu la kelebihan jadi menteri - bole joli duit rakyat... tak masuk lagi yg org bagi tu... ntah brape juta shopping sakan... huh... ayat 'sakit hati'

cikgu isza on June 15, 2010 at 10:56 PM said...

yang kita layak tuntut pun kadangkala x dapat.. :(

azieazah on June 15, 2010 at 10:56 PM said...

Ohh.. ada claim perjalanan yer. untung badan.

Ok ler tu.. kalu banding dgn orang yg tak pernah tahu pun pasal benda tu semua.. apalagi nak mimpi dapat. hehehee

hanie@nisya on June 15, 2010 at 11:09 PM said...

dalam dunia nie memang banyak perkare tak adil

Rara on June 15, 2010 at 11:19 PM said...

betul2 jaoh hati ni..hehe :)

aNiSa hANg tUaH on June 15, 2010 at 11:22 PM said...

duit oh duit
hee

she_mah on June 16, 2010 at 12:27 AM said...

haha~ suka entry ni!
emm...2 hari juta2 buat ape ek?hmmm

m.q on June 16, 2010 at 10:18 AM said...

nak buat camna
kita hanya lah SYMP kan???

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting