Saturday, June 26, 2010

KawaN-kawaN, marI kiTa BuaT ayaT Dari PerkaTaaN 'TercekIk TuLanG'.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:00 PM
Photobucket

Aku rasa mahu jadi cikgu hari ini. Untuk mengubati hati yang tidak dapat pergi ke Zoo Melaka atas faktor kanak-kanak Ribena yang tidak tahan panas.

Ini kata kunci setakat pukul 11.00 pagi tadi.

Mari kita bantu adik ini yang mungkin akan mengambil UPSR tahun ini untuk membina ayat dari perkataan 'tercekik tulang'.

1. Kucing saya tiba-tiba pengsan di percayai akibat tercekik tulang ikan yang di curi di rumah Pakcik Arnab.

2. Si Kurap menggelupur di atas lantai seolah-olah tercekik tulang sedangkan dia sendiri tidak makan ikan.

3. Petua untuk mereka yang tercekik tulang ialah menelan gumpalan nasi.

Hik hik hik.

Ada penambahan ayat? Jom kongsikan.

Nota kakitanganku : Temuduga dengan Azrinaz?? Bukan temubual ke? Ekekekeke....






9 kUs-kUs:

sarah shafie on June 26, 2010 at 12:14 PM said...

haha..si tedi siap buat ayt pulak..hehe

~LP Lum~ on June 26, 2010 at 12:30 PM said...

salam tedi~

hehehe.. kekdg keywords nie mcm xkena pun ngan apa yg ada di blog kita... :)

apa pun, ayat2 cikgu ted tad amat kelakar... :)

Softtouch [Hanim] on June 26, 2010 at 12:33 PM said...

klakalah sbb tedi siap tlg buatkan ayat utk tercekik tulang....yg sy punya keywords ayam amsak black pepper jer..sy lupe ade ke sy masak ayam tu..

Salmia on June 26, 2010 at 12:38 PM said...

nak tambah ayat:

Doktor mengesahkan mangsa meninggal dunia akibat tercekik tulang ayam.

kekekke...

embun d tengah malam on June 26, 2010 at 12:41 PM said...

rasanya ayat tu semua ok..tak perlu di tambah...hhahhaha

FarHa on June 26, 2010 at 1:02 PM said...

"nenek menyuruh sy minum air tudung periuk tuk hilangkan tulang yang tercekik"

p/s: ubah ayat skit ahaks

JMR on June 26, 2010 at 1:23 PM said...

saya meninggal dunia semalam akibat tercekik tulang...bley?

nadirah_nor on June 26, 2010 at 1:39 PM said...

wohaa,,senang sis dah tlg buat homewok dahh

cikAfro on June 26, 2010 at 5:08 PM said...

c kurap tu bijak ye.kucing oren mmg pandai.ade je peel die.heeee... :D

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting