Tuesday, June 22, 2010

OranG KayA Dan OranG MiskIn

cOrat cOret Oleh : myQza pada 6:00 AM

Seorang kaya bersiar siar dalam sebuah kampung. Lalu tersempak dengan sekeluarga miskin yang sedang memakan rumput.

Org Kaya : Kenapa kau makan rumput ?

Org Miskin : Aku makan rumput kerana aku terlalu lapar.

Org Kaya : Sedap ke makan rumput ni ?

Org Miskin : Setelah tak makan seminggu, rumput inilah makanan paling sedap.

Org Kaya : Apa kata kalau kamu ikut aku ke rumahku. Aku belanja kamu makan besar.

Org Miskin : Betul ke ni Org Kaya ? Boleh ke aku bawa keluarga aku bersama ?

Org Kaya : Boleh. Lagi ramai lagi bagus !

Org Miskin : Terima kasih wahai Org Kaya. Tapi makanan cukup ke untuk kami sekeluarga yang ramai ni ?

Org Kaya : Gerenti cukup ! Rumput lalang kat rumah aku tu lebih dua meter tinggi nye !

Nota kakitanganku : Dasar kedekut!





15 kUs-kUs:

Anem arnamee on June 22, 2010 at 12:21 AM said...

adeh lah..ish2..kedekut bebeno.

azuan on June 22, 2010 at 12:26 AM said...

hik hik..ingat nak belajar betul3..

JMR on June 22, 2010 at 12:27 AM said...

hahahahaha...dasar haji bakhil!!!!

tot tot kecik on June 22, 2010 at 12:44 AM said...

salam..

ish giler hina org kaya tuh..??

ish ish..

mier@merr on June 22, 2010 at 12:47 AM said...

giler hina perangai gtu...huhu

Nadia on June 22, 2010 at 1:05 AM said...

eeeiii... teruknye!

Othman Juliana on June 22, 2010 at 1:22 AM said...

orang kaya; meh saya lempang sekali!

DuniakuAbstrak on June 22, 2010 at 2:05 AM said...

harap je kaya..tapi rumput panjang..blah la!!..

en_me on June 22, 2010 at 6:25 AM said...

kedekut kanns.. ehehe

Lelaki Ini on June 22, 2010 at 7:32 AM said...

bapak kedekut!

relevan on June 22, 2010 at 8:08 AM said...

Kedekut power sungguh ni..

m4rilyn on June 22, 2010 at 8:24 AM said...

bukan kedekut tapi SOMBONG

tu pada pandangan saye ye

ejaMaria on June 22, 2010 at 9:55 AM said...

ha ah... suruh si miskin tu potong rumput... si miskin jgn lupa paw upah potong rumput kaw-kaw punyer...

~aSHa~ on June 22, 2010 at 11:21 AM said...

dasar org kaya yg kedekut...

ciK LyndaWawa igUana on June 23, 2010 at 10:22 AM said...

memang kedekut org kaya tu...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting