Monday, June 07, 2010

BuanG BaYi : PenJara 12 BuLan DenDa RM 7,000 KaLauLah semUa masaLah BoLeh seLesaI DenGan wanG!!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:54 PM
Photobucket

Zarina Sulaiman menutup muka sambil diiringi oleh polis selepas dijatuhi hukuman penjara 12 bulan dan denda RM7,000 atas kesalahan membuang mayat seorang bayi lelaki di Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, Terengganu, 7 Jun. - Utusan/Fauzi Baharudin

Ehmmm.. Apa lagi yang mahu di kata. Sudah jatuh hukum. Setahun penjara. Denda.

Si lelaki apa khabar agaknya.

Ringan sangat hukuman. Tidak takut orang mahu buang bayi kalau ini kesudahannya. Bagaimana pula yang membunuh sebelum tanam. Yang tanam hidup-hidup. Yang tinggalkan di tong sampah?

Malas mahu sebut banyak-banyak. Hati jadi sakit. Nyawa insan tidak berdosa hanya bernilai RM 7,000.00 Ikut hukum Islam berzina sepatutnya di sula.

Okey! Aku buta undang-undang Malaysia. Tidak arif. Semoga ada keinsafan. Semoga ada iktibar. Semoga. Harap-harapnya. InsyaAllah.

Nota kakitanganku : Yang mati tetap mati.





14 kUs-kUs:

eeeda on June 7, 2010 at 9:23 PM said...

Kes mcm nie setiap hari berlaku...dah diberi pendidikan hingga ke peringkat tinggu pun belum mampu lagi membezakan baik dan buruk... silap sistem pendidikan ke? atau salah didikan..

zulkbo on June 7, 2010 at 9:27 PM said...

salam..
masuk mahkamah
tau pulak bertudung
jangan malukan orang
bertudung.."mende" tu
tak tau nak jaga pulak..
ternganga jer..
moga bertaubatlah dalam
penjara nanti..jadilah manusia
yang lebih baik

cik paro on June 7, 2010 at 9:28 PM said...

macm2 hal dunia skrg yg tak msuk akal..

Khairul Azmi on June 7, 2010 at 9:31 PM said...

kalau setakat dgn wang..xkan jadi masalah bg org kaya buat salah blh bayar...

Farid MOFASAD on June 7, 2010 at 9:45 PM said...

patut dia kena hukuman yang setimpal dengan perkara itu..

damn argghh!!!!




-___-



...


JOM SERTAI KEMPEN KAMI BLOGGER PICISAN MENENTANG KEKEJAMAN ISRAEL!!

FatinZol on June 7, 2010 at 9:47 PM said...

ya Allah......

alvin takda rumah harga 8juta.... on June 7, 2010 at 10:14 PM said...

duit..
segalanya duit..

Bintang Hati on June 7, 2010 at 11:17 PM said...

mnusia xtkut dgn hukum ALLAH
ni kan plak dgn undang2 kte...
etu psl la skrg byk gejala mcm ni blaku...

al-mankaraqi on June 8, 2010 at 12:26 AM said...

hukum manusia........

hanie@nisya on June 8, 2010 at 12:43 AM said...

hal nih memang menyakitkan atie

Mawar_berduri on June 8, 2010 at 8:05 AM said...

bagi yang berduit RM 7000 tu tak de masalah utk buat dosa lagi ..huh !!! ptt hutang nyawa dibayar nyawa !! :P

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on June 8, 2010 at 9:23 AM said...

tak berbaloi!
nanti selepas setahun, buat lagi, buang lagi

deena awanis on June 8, 2010 at 11:53 AM said...

semalam baru baca kesah hidup seorang mangsa buang bayi dalam mastika..kalau bandingkan denda RM 7000 tu langsung x setimpal dengan apa yang terpaksa "baby" tu lalui..kesian..

Angah on June 8, 2010 at 2:27 PM said...

a'h la, pasangan dia ni tgh buwat apa ek, adakah dia sdg sanyum sebab tak kena tangkap atau sudah insaf, atau sedang mengayat pompuan lain dan buwat anak lain...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting