Tuesday, June 08, 2010

Cari JawaPan. Ini BukaN Teka Teki!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 7:30 AM
Mengapa kita sukar untuk memperolehi sesuatu yang masih belum kita miliki?

Adakah kerana kita masih berlembut hati? Malas untuk berusaha? Berserah atau pasrah sahaja? Atau tunggu dan lihat? Mungkin malas mencari penyelesaian?

Benar, tidak semestinya kita akan dapat sesuatu yang kita inginkan. Walau usaha macam mana pun jika ianya bukan hak kita, tetap bukan.

Tetapi tidak seharusnya kita tewas sebelum berjuang bukan?

Ahhhh!! Pagi-pagi sudah mahu saratkan kepala otak!

Sekian.

Terima kasih.

Nota kakitanganku : Usaha tangga kejayaan.





10 kUs-kUs:

Mawar_berduri on June 8, 2010 at 8:02 AM said...

Berjuanglah hingga ke nafas yang terakhir .........

Wanita Mutalib on June 8, 2010 at 8:10 AM said...

berserah selepas berusaha..itu yang te lakukan sekarang.. :(

m4rilyn on June 8, 2010 at 8:18 AM said...

dari pengalaman saya,
kita akan dapat apa yang kita doakan tp masa yang akan menentukan sebah hanya Dia yang mengetahui segala galanya.

kadang2 kita mintak, kita rasa masa tu dah sesuai tp hanya Allah yg tahu..sebab tu kita akan dapat lepas sekian lama.

contoh kita nak beli rumah tahun ni tapi tak dapat laksanakan impian itu sebab Allah tak izinkan. kita rasa kita mampu membayar tiap2 bulan,tp tu yang kita rasa tp Allah lebih mengetahui masa depan kita, so Dia akan bagi bukan sekarang tp masa akan datang, setiap kejadian ada hikmah dah kita hendaklah sentiasa berdoa dan berusaha


wallahuallam.

amin

kella on June 8, 2010 at 8:40 AM said...

ya! berusaha dan terus berusaha! entry ini juga sering bermain di kepala otakku..
namun, segalanya bukan kuasa kita, kita cuma boleh kata mahu, berusaha namun selebihnya, serah pada yang Kuasa..
dan aku di sini akan terus berusaha.. Tuhan memang mendengar.. dan Dia lebih tahu apa yang terbaik.. :D

sarah shafie on June 8, 2010 at 8:43 AM said...

yup..tgh berusaha jgk n..kdg2 down tp kena bgun balik..

deena awanis on June 8, 2010 at 8:52 AM said...

usaha dan doa ke arah kejayaan..selebihnya serah pada ketentuan-Nya..tapi usaha perlu istiqamah ler..jangan lak try skali, pastu x berjaya je dah terus consider gagal..

relevan on June 8, 2010 at 9:00 AM said...

Cuba kita cari penentuan Hak dulu..baru boleh kita dapat memiliki..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ on June 8, 2010 at 9:21 AM said...

emak ko masih tak luluskan permohonan ko nak bela anak kucing baru eh?

meh aku nak jumpa makcik. aku belanja makan pizaa hut. ko agak2 berkesan tak rasuah aku ni?

natsumiDyla on June 8, 2010 at 10:44 AM said...

takpe cik tedi. kadang2 kita terpaksa lepaskan keinginan kita sebab ada yang lebih baik sedang menanti :)

ctpayong on June 8, 2010 at 10:45 AM said...

urghhh...sedey plak ayt kamu pepagi neh. Allah beri ape yg kita perlu bukan ape yg kita mahu sbb manusia ini terkadang kala "tamak" termasok yg tukang cakap ni..uwaaaaa.

ni yg cuba nak perbetolkan.

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting