Sunday, June 06, 2010

PeramPas suamI OranG : kaU TiDak rasa BersaLah kE? Kau Mahu caKap iTu TakDir? 'SayA reLa BerMaDu.' S.H.I.T.L.A.H. BeLum DaPaT semUa wanGi!!

cOrat cOret Oleh : myQza pada 11:50 AM
Adakah poligami itu keturunan?

'Saya terpaksa ikut macam ayah saya. Mungkin keturunan agaknya.'

Itu alasan seorang lelaki untuk berpoligami. B.OD.O.H!! Kau tengok dulu diri kau, kau mampu ke tidak? Kau tengok dulu perangai kau, kau boleh ke tidak? Kau tengok dulu cara hidup kau, kau boleh bimbing satu keluarga besar? Kau sudah angau semua kau sanggup. Semua kau kata boleh!

'Perempuan itu tidak bersalah. Jangan kacau dia'.

Sekali lagi B.O.D.O.H. Bila dia tahu kau suami orang, dia kawan dengan kau,bercinta dengan kau dan mahu kahwin dengan kau. Itu adalah silap dia. Kenapa kau kata perempuan itu tidak bersalah. Bengap ke apa? Kau berdua yang salah. Sama-sama salah. Jangan mahu jadi 'gentleman' sampai bela perempuan yang bersalah.

Okey! Okey! Angau sudah. Kentut pun bau wangikan?

Yang perempuan itu pun satu, hidup ini macam roda. Hari ini kau ganggu gugat rumahtangga orang, esok lusa, tidak mustahil perkara yang sama berlaku. Ini bukan doa. Tapi ini hakikat. Karma. Kau hidup atas kehancuran hati orang lain. Anak-anak akan kurang kasih sayang bapa. Terabai. Kau tanggunglah nanti.

Oh Tuhan! Maafkan aku kerana aku benci sesuatu perkara yang kau halalkan. Ampunkan aku.

Nota kakitanganku : Lelaki, apa lagi yang di cari dengan wanita lain sedangkan si isteri berkorban diri dan hati untuk setia dan taat mengurus suami dan anak-anak? Tidak sedar diri!!






49 kUs-kUs:

Roronoa Zoro on June 6, 2010 at 9:34 AM said...

sabar kak sabar.. kalo ikutkan perasaan nie.. berdosa tau... jgn sampai kita tak sedari dan pertikaikan kuasa allah.

kalo laki tue da rasa mampu.. then boleh lah poligami.. kalo x mampu, halanglah dia. that simple only.. harap komen nie x dimarahi.

sI tEDI on June 6, 2010 at 9:45 AM said...

sebab aku rasa dia tak layaklah aku meluat!

LiNda on June 6, 2010 at 9:46 AM said...

hohohoh...
garangnya awak !

~** PROFFY **~ on June 6, 2010 at 9:47 AM said...

marah siapa tu?

[z@ck] on June 6, 2010 at 10:00 AM said...

bodoh cmpur sengal!

Miss ... on June 6, 2010 at 10:11 AM said...

erk tu la marah sape tu?

m4rilyn on June 6, 2010 at 10:20 AM said...

mengikut keadaan semasa..

no commnet and becareful what u wish for...it might come true..my dear

at least sipolan belajar hands on thru reality

ezam on June 6, 2010 at 10:35 AM said...

jangan terlalu ikot perasaan bila marah.....

percaya dgn qada' qadar Tuhan????

pernah dengar stetmen:

ajal maut jodoh pertemuan semuanya telah ditentukan.....


nah inilah buktinya.....

masa kita nasib kita tak tahu lagi....harap2lah yang terbaik hendaknya!

lupie on June 6, 2010 at 10:43 AM said...

I totally agree with you!
Men are just looking for justifications over their unfaithful acts!
Marrying more than one in this age is no longer about protecting the weaker gender, it is all about lust, gatal!!!
Thank you for speaking out!

Purpleheart on June 6, 2010 at 10:44 AM said...

kebetulan pun nk cerita pasal hal ni..kawan sendiri pulak tu..isy da la kenal kedua pihak, dua2 pihak pulak tak nak jemput..sabo banyak2..

Softtouch [Hanim] on June 6, 2010 at 10:51 AM said...

sy setuju ngan tedi...sy mmg xsuka ngan poligami tu....nk2 yang xmampu tp berlagak nak beristeri lebih...

sI tEDI on June 6, 2010 at 10:55 AM said...

linda : ini bukan garang,ini marah

proffy : manusia yg tak sedar diri.

zack : setuju!

miss : marah manusia yg tak sedar dek untung

marilyn : ini kenyataan

ezam : nasib awak mmg belum tentu. nasin sy sudah. org lelaki akan membela sbb dia ada hak untuk kahwin sampai 4 walaupun lupa nak cermin diri sendiri. Mmg jodoh pertemuan ketentuan Allah, tapi bagi yg berkemampuan.

sis lupie : TQ

purpleheart : Org yg alami saja tahu perasaannya.

sI tEDI on June 6, 2010 at 10:55 AM said...

hanim : TQ. kena selalu tgk cermin nak muhasabah diri. mampu atau tak.

m4rilyn on June 6, 2010 at 11:00 AM said...

cik tedi: statement saya pun kenyataan gak...cam kata ezam "
masa kita nasib kita tak tahu lagi....harap2lah yang terbaik hendaknya!"

isi hati nurul on June 6, 2010 at 11:17 AM said...

saya membesar dgn melihat ibu saya menderita..saya tau perasaan sakit tu mcm mne..hanya allah yg faham derita ibu saya dan kami tiga beradik..dan hanya pd allah kami serahkan utk dia beri balasan setimpalnya..:-(

Roronoa Zoro on June 6, 2010 at 11:23 AM said...

kak sebenarnya marah sape??? huhu~

sori tanya.. =)

embun d tengah malam on June 6, 2010 at 11:52 AM said...

tak berani komen la yang ni..

takut nanti i pun terjadi sama..hehehheheh

Amieynna Amin on June 6, 2010 at 12:26 PM said...

poligami dihalalkan untuk membantu wanita yang kehilangan suami dan susah..
bukan kerana nafsu...
ermm...

~LP Lum~ on June 6, 2010 at 1:06 PM said...

salam tedi~

btl3... kalo nak berpoligami, selalu ucap "ikut sunnah" tapi benda len xmo ar pulak ikut sunnah?? tang yang tu aje ke nak kena ikut sunnah??

yg pompuan pulak, suatu arie nanti pasti ko jua akan terima akibatnya.. sedangkan dia ada anak bini pun sanggup bermencinta ngan ko, xmustahil len kali dia jua akan melakukan seperti itu pada ko.. so sedar2 ar eik.. :)

ber_u_wang on June 6, 2010 at 1:14 PM said...

perempuan yang membenarkan suami nya berkahwin lagi dan reda bermadu akan dapat payung emas di akhirat nanti..


tak nak ke?

cik paro on June 6, 2010 at 7:07 PM said...

sabr2...
jgn marh2...
dekatkan diri kepada tuhan..
dia lah yg paling mengetahui..

ejaMaria on June 7, 2010 at 8:23 AM said...

tedi jgn marah2 sangat, takut nnt balik kpd diri sendiri (minta dijauhkan... amin)

Ajal, Maut, Jodoh, memang Tuhan tentukan, tapi kita manusia bole fikir dah ubah nasib diri kan?

Tepuk dada tanya selera je la...

~** PROFFY **~ on June 7, 2010 at 10:28 AM said...

huh..
kwn aku pun ada ..
laki tu dah berpoligami..
tapi so far.. ok je la... isteri pertama ngan isteri kedua...

Anonymous said...

setiap kejadian telah tertulis di Loh Mahfudz dari azali, puan diharap bersabar, suami hanyalah pinjaman, cubaan yang diberi adalah untuk menentukan kita masuk ke pintu mana i.e. syurga or neraka, jgn dipertikai ketentuan Ilahi kerana boleh membawa kepada syirik kecil tanpa disedari, segala yang berlaku adalah yang terbaik bagi semua baik atas ketentuan Ilahi. Kita lihat nabi junjungan kita Rasullah saw, adalah baginda ada rumah banglow, berpuluh unta untuk disukat dari segi kemampuan....sedarlah segalanya datang dari Allah, tetapi yang buruk prasangka adalah dari kelemahan kita

http://DiariHanie.blogspot.com on December 1, 2010 at 1:56 PM said...

Saya pernah dikhianati seorang "betina" yg hampir memusnah r/tangga saya. Depan nampak baik tapi rupanya mengoda laki orang. Dah tu buat muka sengal, tak ngaku plak sedangkan saya ada bukti yg kukuh. Apa lagi, ber das2 kutukan saya kat dia. Nasib baik dia tak berani jumpa, kalu tak, cili jer ubatnya betina camni

http://DiariHanie.blogspot.com on December 1, 2010 at 1:59 PM said...

Hanya orang yg penah mengalaminya mampu mentafsir sakitnya hati seorang perempuan yg dikhianati. Bagi org yg tak penah melaluinya sering mengatakan kita perempuan yg tamak...kerana tak mau berkongsi kasih...Bersabar dan berbincanglah baik2 dgn suami..

aku benci dia.... on March 2, 2011 at 3:43 PM said...

sebenarnya memang wujud perempuan yg dah tahu lelaki tu ada isteri ada anak tapi tetap juga dia nak kat lelaki tu...tak tau dah nak gelar apa pada perempuan begitu....semoga allah membalas perbuatan kejinya dengan balasan yg setimpal

Moonchild on August 12, 2011 at 8:51 AM said...

saye sokong akak 100%.
ala pompuan tuh sbab die nak jadi No.2, die cakap lar die sanggup...cube kalu die no.1, sanggup ker die nak kongsi laki die ngan orang lain? dasar penipu...

sblum dapat,die ckp lar rela bermadu..dh dpt sok, die nk pulun sorang2 jugak..benci la pompuan camtu..

alasan,dah jodoh la..dah takdir lar..padahal kalau dh miang, tu la jadinye...

tp betul kak..hidup ni cam roda..nih mase die kt atas..tgh dipuja2...tgu la time die di bwh esok2,baru die tahu langit tuh tinggi ke rendah...

die ingat kaco laki org same ker cam kaco boyfren org?byk lagik kesan2 nye tau.pada anak,pd family,sedara2..frenz lagi...

Anonymous said...

Saya pun kena (warga singapura) pompuan dah tak tau apa 'title' saya nak beri tu dari seremban kuala pilai...alasan suami saya nak didik dier....kesian eh tak cukup pendidikan dan mak sendiri yg suruh madu sedangkan diri maknya sendiri pernah jadi istri no.2 diceraikan...kawin lagi pas tu dimadukan...KARMAlah kata....yg pompuan ni plak cuba lau suami saya cham mat burger....nak ke dier dgr kata...rusa keluar kampunglah kata kerja penari kat KL....

Anonymous said...

Saya pun kena (warga singapura) pompuan dah tak tau apa 'title' saya nak beri tu dari seremban kuala pilai...alasan suami saya nak didik dier....kesian eh tak cukup pendidikan dan mak sendiri yg suruh madu sedangkan diri maknya sendiri pernah jadi istri no.2 diceraikan...kawin lagi pas tu dimadukan...KARMAlah kata....yg pompuan ni plak cuba lau suami saya cham mat burger....nak ke dier dgr kata...rusa keluar kampunglah kata kerja penari kat KL....

Anonymous said...

Memang betul, hanya isteri yang pernah rasa sahaja yang tahu betapa sakitnya bila suami ada betina lain. Saya juga pernah alami. Baru lagi perkara ni. Betina SIAL tu memang desperate, laki orang pun nk kebas. Hidup ni umpama roda, hari ni dia menindas saya..suatu hari orang lain pulak menindas dan menzalimi dia. Saat tu dia akan faham macammana sakitnya. Lelaki2 yg komen kt ats tu mmg la nk membela benda yg mcm sbb diaorg lelaki! Tak rasa apa yg kita rasa.

Anonymous said...

sy jg sdg alami masalah ini ,memang sakit hati sangat bila dapat tahu suami ada skandal dengan perempuan lain isteri orang pula tue.Kami baru sahaja 3 bulan berkahwin dan kini sy sedang mengandung.suami dan sy tinggal berasingan dan hanya berjumpa sekali skala.yang peliknya Tiap mlm perempuan tue akan mesej hp dan fb suami.mesej pula dengan panggilan yg sgt manja.bila tanya suami jawapannya cuma kwn biasa tak perlulah cemburu.wlaupun sy dah ada bukti kukuh suami ttp tak mngaku.sy dah tak mampu nak hadapi semua nie buntu sgt....

Anonymous said...

saya pun kahwin dengan suami org...adakah bermaksud saya ni perampas?xkan...mgkin ada kekurangan di pihak yg lagi satu maka suami cari lain...saya ingin tahu pendapat wanita2 lain ttg hal ni...boleh kita bertukar2 pendapat kat email saya,aireen_nina@yahoo.com.

Anonymous said...

saya pun kahwin dengan suami org...adakah bermaksud saya ni perampas?xkan...mgkin ada kekurangan di pihak yg lagi satu maka suami cari lain...saya ingin tahu pendapat wanita2 lain ttg hal ni...boleh kita bertukar2 pendapat kat email saya,aireen_nina@yahoo.com.

Anonymous said...

Wahai para isteri cuba muhasabah diri knapa suami kalian berubah hati...menduakan kalian...berubah kasihnya....mesti ada sbb...kalau ternyta suami tu kaki perempuan walaupun dah diberikan layanan terbaik..dah nasib kalian la...sabar aje dugaan itu..darpada memaki hamun 'perampas suami' tu..bawaklah berbincang dgn suami..ntah ntah awak mmg bermasalah dgn suami...tu sb suami cari lain...jgn mudah menyalahkan org lain...kaji diri anda dahulu

.

Anonymous said...

Bila dilanda masalah mmg mudah nak salahkan org lain...suami yg rela dirampas tak salah ke...

-Saya yg tak salah-

Anonymous said...

Ntah2 layan suami ala2 kadar je...bila suami carik lain pandai pulak nak histeria...

-.saya yg tak salah.-

Anonymous said...

Hidup ini mmg mcm roda dan ada hukum karma ..my point is..maybe dulu ada awak buat salah kat sapa2 kot...skrang awak pula diuji..tgk mcm mana..awak sabar tak...nobody is perfect..
So jgn bercakap as if awak tak pernah buat salah...fikir2kan...

-Saya yg tak salah-

Anonymous said...

Tapi kalau kalian isteri yg soleh bertanggungjawab, mithali ..muslimah yang taat dan beriman..ibu yg pengasih dan penyayang...memberikan layanan yg secukupnya terhadap suami...masih juga suami cari yg lain...saya bersimpati..banyak2lah berdoa pada tuhan atas ujian ini....

-Saya yg tak salah-

Anonymous said...

ni semua salah pompuan jugak, menggedik kat laki orang, lama lama makan la,pastu cakap takdir.... memang saya pun tak boleh terima, saya terkena jugak tapi nasib menyebelahi saya sbb suami tak layan, perempuan jalang tu yg nk test suami,mesej mesej suami, bermanja manja, bila suami tak layan. sekali suami kena marah dengan dia...

sI tEDI on May 9, 2013 at 4:10 PM said...

kenapa banyak dapat komen dari anon??
Uols tgk dekat mana entry ni??
haiyaaa!

Anonymous said...

Sy sorg suami & ada skandal dgn awek org, cuma kami nie xde simpan feeling w/pun sy prnh jatuh hati pdnya dulu. Istri prnh tau hubungan kami nie, merajuk dia tp sy dpt pujuk dia blk. Bf dia skg bekas suami org, dr citer dia, dia terpikat dgnnya krn disbbkn mulut manis laki tu, hubungan mrk nie dpt dihidu oleh istri bf dia & berakhirnya pasangan suami istri nie bercerai, kini 2 anak kecil mrk nie dibwh jagaan bfnya. Bf dia nk kawen dgn gal nie tp dia blum bersedia lg. Tu la dia, yg dikejar xdpt, yg dikendong keciciran, mujur sy di atas pagar saja, tgh mengumpul kekuatan diri utk meninggalkan dia...

Anonymous said...

Macam pening sahaja cerita orang berumahtangga ni. Kahwin orang bujang, nanti entahkan bermadu entahkan bercerai. Kahwin suami orang dikata perampas. Tapi tak kahwinpun dikata juga. Tak kuasa saya nak melayan emosi orang yang bila berkahwin ingat perkahwinan itu segalanya. Lebih baik saya hidup single. Kalau ada suami pun belum tentu jadi peneman hari tua. Kalau ada anakpun, belum tentu boleh jaga kita. Buatlah baik kepada makhluk dan tahulah Tuhan mengaturkan hidup kita.

lara said...

Betul tu dik..tk guna tul betina perampas ni kn..dh tu siap kta kita ni ..tk pndai jga laki..itulh ayat yg biase betina perampasgunakn...

lara said...

Betul tu dik..tk guna tul betina perampas ni kn..dh tu siap kta kita ni ..tk pndai jga laki..itulh ayat yg biase betina perampasgunakn...

Perampas Suami on April 27, 2015 at 8:14 PM said...

http://perampasssuami.blogspot.com/2015/04/saya-sebagai-perampas-suami-orang.html?m=1

Unknown on December 14, 2015 at 9:24 AM said...

Aaamin....serah semua pd Allah..

Anonymous said...

saya pun menerima nasib yang sama, suami kawin lain dngan janda anak empat sanggup hidup susah dengan suami sanggup ditingalkan kerana mereka kawin secara rahsia di songkla. 4 tahun baru saya tahu, setelah saya tahu dia mula buat perangai mintak adil minta macam macam saya sabar je suami pun terkejut dgn saya kerana saya tak menganuk atau marah, tapi hati saya hancur. anak anak saya rahsiakan sebab mereka masih belajar. tapi kekerapan suami tidak pulang memjadi tanda tanya pada anak anak. saya kecewa sangat kenapa dia sanggup berkahwin dengan suami orang sedangkan suami dia pernah bermadu dan dia tak sanggup dan mohon cerai. tetapi dengan suami saya kenapa dia sanggup.

Efarizan Zainuddin on May 5, 2017 at 10:51 PM said...

Nasib kita serupa. Suami kawin dithailand dgn janda anak 4, sedangkan sya tgah mengandung suami tipu bulat2. Skrg ni sya tengah mengandung kembar anak ke 7 apa salah saya . Sampai janda tu sangggup rampas kebahagiaan saya.. sya terabai dgn anak2 ...

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting