Friday, June 04, 2010

DinosOur

cOrat cOret Oleh : myQza pada 12:05 AM
Suatu hari, Pak Mat berkunjung ke muzium negara, ketika itu berlangsung pameran pra sejarah. Antara yang dipamerkan ialah rangka dinosaur. Setelah berpusing-pusing, datanglah seorang penjaga muzium yang bernama Komeng yang sedang bertugas lalu bertanya,

Komeng: ada apa pakcik?
Pakcik: Pakcik nie nak bertanya... agak-agaknye la berapa umur dinasour nie?

Dengan penuh yakin Komeng menjawab

Komeng: Satu juta tahun, empat bulan, lima hari.
Pakcik: Terernya awak... macam mana awak boleh tahu sampai begitu sekali?
Komeng: Waktu saya mula kerje kat sini, umur dinasour ni satu juta tahun, sekarang saya dah empat bulan lima hari kat sini.





7 kUs-kUs:

hanie@nisya on June 4, 2010 at 12:19 AM said...

bijak.. Sungguh bijak hehe

Roronoa Zoro on June 4, 2010 at 12:22 AM said...

haha.. pon boleh.. :D

aNiSa hANg tUaH on June 4, 2010 at 12:23 AM said...

bagus si komeng tu
bijak mengira umur dinosour

hihihi

dkama on June 4, 2010 at 12:27 AM said...

Dan keesokan harinya pula ada seorang pemuda bertanya soalan yang sama kepada pakcik tu...

Pemuda : Agak berapa umur dinosour ni ye pakcik

Dengan takbutnya pakcik tu menjawap:-

Pakcik : 1 juta tahun 4bulan 6 hari...

Serta merta pemuda tersebut jadi kagum dan menyangka pakcik ni tinggi ilmunya...

Pemuda : macamana pakcik boleh tahu ni...

Pakcik : sewaktu pakcik pertama kali datang kemari usia dinosour ni ialah 1 juta tahun 4 bulan 5 hari...

Terer tak aku tambah cerita...

PEACE...

relevan on June 4, 2010 at 7:55 AM said...

Well done encik Komeng !

Yatre Hayati on June 4, 2010 at 11:23 AM said...

Komeng ni dah nama mcm kawan kita...hahahtapi komeng dalam entry ni lebih hebta...ngee~

PinQib on June 4, 2010 at 10:35 PM said...

pandai komeng ni.. anak sapa la

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting