Thursday, June 03, 2010

JawaPan TeKa TekI TeKa tekUk : Ini BuaH BoLeh Di MaKan. BuKan BuaH TiDak BoLeH Di Makan. InI 'Pa yA Fa'.

cOrat cOret Oleh : myQza pada 10:52 PM
Photobucket

Pokok di belakang pejabat. Aku tidak faham kenapa berdemikian rupa. Di mana silapnya. Salah ibu mengandungkah? Sekali pandang macam buah terung bulat. Aku ada ambil yang sudah masak. Tapi belum makan lagi.

Kedudukannya yang terlalu banyak dan rapat-rapat nampak unik. Aku belum nampak lagi pokok betik sedemikian rupa setakat ini. Ekekekeke..

Terima kasih kepada yang sudi meneka. Wah! Ramai beri jawapan betul. Jawapan limau purut yang tidak boleh belah! Ha ha ha ha..

Nota kakitanganku : Betik adalah buah yang boleh melawaskan pembuangan air besar :)




13 kUs-kUs:

Ms.Lilies on June 3, 2010 at 8:55 PM said...

betik tidak membantu aku uk uk
wuwuwuwuwu

aNiSa hANg tUaH on June 3, 2010 at 9:20 PM said...

hehe
jawapan nis betul laaaa

dkama on June 3, 2010 at 9:54 PM said...

apa pelik sangat rupa betik nih... PEACE...

Roronoa Zoro on June 3, 2010 at 10:13 PM said...

jawapan aku jugak betol.. hehe..

inilah dinamakan betik rezeki.. sekali berbuah banyak.. wow !!

~aSHa~ on June 3, 2010 at 10:35 PM said...

wah terror la si penyemai pokok ni menjadikan dia bunting pelamin yg berkembar2 byk...

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 3, 2010 at 10:39 PM said...

ala..terlepas lah pulak.

pernah tanam masa umur 12-13tahun dulu. satu pokok ada 4 cabang.2 dari 4 cabang tu bercabang 2. Puas makan buah2nya..

Watierman, rmanbkr on June 3, 2010 at 11:11 PM said...

Wah....puas Tedi makan betik free lepas ni!!!

cikgu isza on June 3, 2010 at 11:12 PM said...

bulat2 pula betik ini.. kalau dalam datu rimbunan tentu tidak membesar sangat..

tengah gilerkan buah2an dan betik di antaranya.. :D

azuan on June 4, 2010 at 12:04 AM said...

aku tak jawab pun hehee

umi_e on June 4, 2010 at 1:51 AM said...

Salam... Kalau orang yang nak glamour - mesti dah panggil org surat khabar dtg tgk betik yg pelik ni :P :D hehehehehe

* betik @ papaya tidak serasi dengan kak e untuk mengatasi masalah pembuangan air besar ;)

m4rilyn on June 4, 2010 at 8:29 AM said...

saya pun cam kak e..betik amat tidak membantu pelawasan saye. jagung rebus adalah yang terbaik untuk saya :)

kella on June 4, 2010 at 4:41 PM said...

adoii.. tersenyum plak aku tengok pokok betik ni.. lain dari yang lain!

PinQib on June 4, 2010 at 10:33 PM said...

milo membantu saya lawass

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting