Tuesday, June 08, 2010

IBu Dan EmPaT anaK antarA enAm sekELuarGa yanG MauT KeMaLanGan

cOrat cOret Oleh : myQza pada 1:24 PM
Jika semalam 3 beradik maut dalam kemalangan, surat khabar atas talian hari ini tentang 6 sekeluarga. Seorang ibu dan empat anaknya serta seorang adik lelakinya.

MasyaAllah. Bagai satu 'trend' kemalangan maut ini. Berlumba-lumba catat kematian tertinggi. Tapi yang lebih tragis mereka itu ada pertalian.

Seorang lelaki kehilangan isteri dan empat anak sekaligus. Bagaimanakah perasaannya? Usah di tanya kerana kita sendiri perlu sedia maklum. Sebab jika kehilangan seorang ahli keluarga sahaja peritnya sudah terasa inikan pula 6 orang sekaligus.

Al-Fatihah buat mereka.

Apa lagi yang boleh di kata melainkan, jika kita memandu bukan hanya nyawa sendiri yang perlu di fikirkan tetapi juga nyawa pemandu dan orang yang hampir dengan kita.

Berita di sini.

Nota kakitanganku : Hari terasa pantas berlalu.







19 kUs-kUs:

relevan on June 8, 2010 at 12:15 PM said...

Al Fatihah..

Sangat perit bila kejadian begini untuk para keluarga yang menerima nya..tapi apakan daya..

Kie-yu on June 8, 2010 at 12:23 PM said...

Al-fatihah~
semoga mereka tabah menghadapi ujian Allah

manusia semakin mementingkan diri
itulah puncanya..

QeMa on June 8, 2010 at 12:23 PM said...

Sedih!
minta jauhla dari segala bencana
amin..

cik paro on June 8, 2010 at 12:42 PM said...

mungkin sudah ditakdirkan tuhan atau kita sendiri boleh mengubahnya..

Hazzy Ishak on June 8, 2010 at 12:47 PM said...

belum baca lagi surat khabar hari ni...

al-fatihah

n.a.n.a on June 8, 2010 at 12:47 PM said...

kita tak tau bila maut akn jemput kita, huhu

~LP Lum~ on June 8, 2010 at 12:49 PM said...

salam tedi~

AL-FATIHAH wat arwah2 dan salam takziah wat kuarga yg terlibat.. semlm sewaktu aku blk dr keje pun aku terserempak ngan sebuah kemalangan.. nasib baik 2 org dak pompuan tu xde pape walaupun kete mereka terbalik...

Lya Colours on June 8, 2010 at 12:50 PM said...

al-fatihah
peringatan kpd kita, sentiasa berhati2

lupie on June 8, 2010 at 12:52 PM said...

Condolences to the family of the tragedy...

RIP, god bless their souls.

FaTiN on June 8, 2010 at 12:53 PM said...

al fatihah..

~AmyLiana8886~ on June 8, 2010 at 12:56 PM said...

al-fatihah..

ye kita kena ingat org tersyg tp bila kita hati2 org len yg tak berhati2..

apapun ajal maut mmg dh ditentukan..

al-mankaraqi on June 8, 2010 at 1:03 PM said...

Dari-Nya kita datang, kepada-Nya kita kembali........

a.z.r.i.n.a.03.07 on June 8, 2010 at 1:37 PM said...

Al-Fatihah.



jangan memotong kalau teragak-agak.

POSH76 on June 8, 2010 at 1:42 PM said...

Al Fatihah sedeynyer....jadikan ikhtibar kes2 sebegini..jgn nak syiok jer kat atas jln raya...nyawa yg tak berdosa menjadi mangsa...

Dee on June 8, 2010 at 1:58 PM said...

Al-Fatihah..dan takziah utk keluarga mereka..

harap jadikan pengajaran..berhati2lah..

Softtouch [Hanim] on June 8, 2010 at 2:14 PM said...

Al-Fatihah untuk mangsa2 tu.peringatan utk kita sbenarnya supaya lebih berhati2

ber_u_wang on June 8, 2010 at 2:20 PM said...

sedeh.

al fatiha

qaseh on June 8, 2010 at 3:58 PM said...

semuanya takdir dr yg maha ESA...

atty's on June 8, 2010 at 4:00 PM said...

al fatihah utk mangsa2 ..

 

KaDangKala D|am |tu AdaLah Leb|h Ba|k... Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | web hosting